IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia Lodgy следва логиката на пазара

Тест на новото предложение на румънската марка

Dacia Lodgy следва логиката на пазара

Dacia Lodgy следва логиката на пазара
За 8 години румънската марка Dacia, която от 2004 година е под шапката на автомобилния гигант Renault-Nissan, пусна на пазара цели 7 модела. Скептично приеманата в началото Dacia бързо се превърна в печеливш коз, като през 2011 година генерира цели 30% от продажбите на автоконцерна - 813 822 единици (22 883 единици през 2004 г).

Шефовете в Renault-Nissan бързо оцениха огромните възможности пред този бранд, влагайки все повече време и средства в него. Така, следвайки логиката на пазара, Dacia представи своя пореден модел - семейното MPV Lodgy.

А логиката е проста - купувачите на семейни коли търсят в своя нов автомобил най-вече просторна кабина, голям багажник, сигурност, надеждност, функционалност и не на последно място - адекватна цена. Именно по този модел е създаден Lodgy, който вече стъпи на пазара и е готов да отхапе голямо парче пазарен дял.

"Новият многофункционален автомобил е предназначен за семейства, които по традиция купуват автомобили втора ръка, но сега имат възможност да закупят нов и практичен автомобил на достъпна цена", заявиха от българското представителство на Dacia по време на премиерата на Lodgy.

Да, и при този модел на Dacia основното е ниската цена - от 19 400 лева с ДДС, но този път румънците не са пропуснали да обърнат сериозно внимание и на дизайна, сигурността, оборудването и комфорта.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Дизайн и оборудване

Гледайки Lodgy, няма как да не забележим огромната промяна във визията на Dacia. С този модел румънците представят своя нов дизайнерски език, който ще виждаме при всички техни нови модели - модерни и хармонични, но същевременно изчистени и функционални линии, които създават впечатление за здравина и надеждност.

Вътре в купето ситуацията е аналогична. Водеща отново е функционалността, но формите са далеч по-модерни, а материалите - с по-добро качество. В зависимост от преобладаващия цвят в интериора, арматурното табло и панелите на вратите са издържани в двуцветна тоналност, а централната конзола е лакирана с черен лак, докато отворите на въздуховодите са с хромирани рамки. Пластмасите са твърди на допир, но определено изглеждат добре.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Освен това, моделът се предлага с оборудване, което досега не се е появявало в гамата на Dacia, включително и вградената мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Функционалност и простор

Lodgy може да бъде поръчан във версия с пет или седем места. Задния ред седалки е предназначен за трима пътници, а 7-местната версия се предлага със свалящ се трети ред седалки за двама възрастни.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Тук трябва да отбележим, че Lodgy предлага най-добрите в класа показатели за пространството за коленете и за главата на седящите на последния ред седалки. От пространството за коленете на втория ред седалки обаче има какво да се желае.

Lodgy има малко по-късо междуосно разстояние от Logan MCV (с близо 1 см), което влияе на пространството на втория ред седалки. Там не е тясно, дори напротив. Все пак обаче екстра като движеща се по дължина задна седалка би дала на модела добра модулност на салона. А така пасажерите в колата ще могат да разполагат с пространството, според нуждите си - в зависимост от това ли пътуват 3-ма, 4-ма, 5-има или повече. Тъй като все пак цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Багажното пространство на Lodgy обаче е повече от щедро. При версията с пет места, обемът на багажника е 827 л. (2617 л при сгъването на задните седалки). Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места и 634 литра, когато последният ред седалки са сгънати.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места, също сгънати. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Двигатели и трансмисии

Крачка напред е направена и при двигателите и трансмисиите, сред които виждаме нов турбо-бензинов агрегат и механична скоростна кутия с 6 степени.

За пазарния дебют на Lodgy гамата включва бензиновия 1.6 MPI 85 и дизеловия 1.5 dCi, който се предлага в два варианта на мощност - 90 или 110 к.с. Напълно новият Tce 115, оборудван със система за принудително пълнене, ще може да се поръчва на по-късен етап. Двигателите се куплират с механични трансмисии - 5-степенна за основните двигатели и 6-степенна за по-мощната дизелова версия.

Базовия 1.6 MPI, предлагащ 85 к.с. и 134 Нм, изразходва средно 7.1 л/100 км. (165 грама CO2 на километър). Бензиновата версия с турбо, чийто работен обем е 1.2 литра, предлага 115 к.с. и 190 Нм. Потреблението й на гориво е в рамките на 6.0 литра на 100 км., а емисиите на CO2 - 135 грама на километър.

По-примамливите за европееца дизелови версии, разчитат на популярния 1.5-литров двигател. Той се предлага в два варианта на мощност - 90 к.с. или 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за варианта със 110 конски сили. Разходът на гориво е съответно 4,2 литра/100 км (109 грама CO2/км) и 4,4 литра/100 км (116 грама на километър ).
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Безопасност

Тъй като Lodgy е семеен автомобил, инженерите на Dacia са се постарали да осигурят добра безопасност на пасажерите в колата. Тя е оборудвана с ABS система Bosch 8.1, плюс система за разпределение на спирачното усилие и асистент за аварийно спиране, а като опция се предлага и системата ESC. Пасивната безопасност пък е подсигурена от две въздушни възглавници отпред, две странични, защитаващи областта на главата и гръдния кош, както и ограничител на усилието за предпазния колан и пиротехнически обтегач за мястото на водача.

Вторият ред седалки на Lodgy е оборудван с Isofix триточкова система за закрепване на детско столче за трите места, което се предлага за първи път в гамата на Dacia. Освен това, предницата и предния капак на колата са така проектирани, че при удар, да минимизират риска от контузия на пешеходеца в областта на долните крайници.

Представяне и цени

Успяхме да покараме Dacia Lodgy в продължение на няколко дни. Тестът на колата се състоя в село Гела, намиращо се в Родопите, над Широка Лъка. Така успяхме да изпитаме колата както на магистрала, така и по планински пътища. На разположение за тест беше топ версията, разполагаща с 1.5-литровия dCi (110 к.с.) и ръчна скоростна кутия с 6 предавки.

При движение по магистрала този модел лесно поддържа скорост от и над 140 км/час, като дори с тази скорост предлага добра динамика. Благодарение на трансмисията с 6 предавки, движението с подобна скорост не изисква особено много гориво - около 5 - 5.5 л/100 км.
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Окачването е по-скоро твърдо, отколкото меко, което кара шофьора да се чувства сигурно на пътя. Поведението в завои също е повече от задоволително. Въпреки височината на автомобила, той позволява динамично шофиране, дори по планински пътища. Воланът дава добра представа за случващото се на пътя, спирачките предлагат надеждно спиране, а високата позиция на седене - отлична видимост. Купето има добра шумоизолация, която е оптимизирана с 30% спрямо предишните модели на марката.

Определено останахме приятно изненадани от тази модификация на Lodgy. Тя покри и дори надвиши очакванията ни. Но все пак трябва да отбележим, че цената на този модел - Lodgy dCi 110 - достига 29 400 лв с ДДС.

Иначе, цените на модела стартират от изкушаващите 19 400 лв с ДДС за версията 1.6 MPI 85 (5 места). Гаранцията на модела е 3 години или пробег от 100 000 километра. Освен това румънската марка е помислила и за разходите за поддръжка и експлоатация на Lodgy. Интервалите между сервизните обслужвания са по-дълги, което означава по-ниски разходи. Като пример могат да се дадат въздушния филтър и горивния филтър (за дизеловия двигател), които се сменят на 20 000 километра (или на две години).
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
*Предварителни данни, в процес на хомологация
Dacia Lodgy следва логиката на пазара
Оценките на Dacia Lodgy по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Голяма кола, с голям багажник и икономични двигатели, която може да побере 7 души)

Надеждност - 9 (Използва доказаната платформа В0/Logan и култивирани двигатели и трансмисии на Ranault-Nissan)

Оборудване - 8 (Много нови технологии и системи, повечето от които обаче се предлагат като опция)

Пространство - 9 (Водещи в класа пространство в салона и обем на багажника, но сравнително тясна седалка на втория ред)

Цена/Качество - 10 (Ниска базова цена и гаранция от 3 години)

Качество на материалите - 7 (Водещото в този автомобил е цената, което предполага по-евтини материали. Пластмасите в салона са твърди на допир, но изглеждат добре)

Разход на гориво - 10 (Дизеловата версия, която изпитахме, изразходва по-малко от 5 л./100 км.)

Удоволствие от шофирането - 7 (Големите семейни автомобили не се славят с особени изживявания зад волана. Lodgy не прави изключение)

Тагове: Dacia Lodgy
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Извинявам се за може би тъпия въпрос но какъв е този ДВГ 1.6 MPI, предлагащ 85 к.с.?От къде го изкопаха?Та това е ДВГ от преди 20 г.Даже тогава моторите предлагаха повече мощност,динамика и икономичност от този.Дори китеайците с техните ментета и прекопирани ДВГ вадят по-добри показатели.Само,като чуя,че в предлаганата гама мотори има такъв си правя извода колко автомобил ще е това.
  • #17
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    абе то tvr-a от рекламата е синоним на ненадеждност, като не говорим просто за кофти окачване и други такива нормални до някъде проблеми, ами за изпадащи копчета, лостчета, брони и каквото още се сетите...а за дачията- жалко, че не и слагат стария 1,6 16v мотор със 107-120 кончета и фабрична газова- разхода от 6-7 на 100 газ, който дава на сценик 1 и 2 си е идеален
  • #16
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За тези пари толкова.Никой не може да иска за без пари да му продадат супер семеен автомобил без забележки.Все пак Дачия а бюджетни автомобили.На някой не им трябва лукс и комфорт и си вземат това,на други обаче критериите са съвсем други си си вземат друго.За всеки влак си има пътници.Абе щом из Европа ги купуват и то доста,значи не са чак толкова зле.Друг е въпроса,че аз примерно за същите пари бих взел автомобил от по-реномирана марка на старо на няколко години и малко км.в добро състояние.
  • #15
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какъв Опел Зафира, че Опел са по-кофти дори от Дачия като качество и дизайнът им е отвратителен.
  • #14
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Уникален клозет!Отвътре правено от катастрон...резервни части можете да намерите в всяка железария..и в това искате да возя хора..деца?!?!?Ламарините са по меки от пластелин...Който иска да си я купува...аз взимам спортната кола!!!! (от рекламата)
  • #13
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Семеен с комби ( преди 13 години )
    Тест на семейно комби?! Над 140 км/ч по-магистралата, динамика в завой, скапан интериор?! За семейно комби е важно да вози меко и тихо, интериора да е качествен и здрав. Критериите на автора на теста са за микробус. С какво тази кола е по добра от Opel Zafira на старо?! Чисто нова от магазина е по зле от 10 годишна Zafira?! Качи се на 15 годишно Волво V70, качи се на тази Дачия и пак напиши, че тази кола си заслужава парите.
  • #12
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Някой спомена билетчетата. При НДСВ билетчетата бяха по 30-50 стотинки макс, а хляба - 50 стотинки. Ама народът *** и си гласува за БСП и ГЕРБ.
  • #11
    3 rate up comment 11 rate down comment
    до УБО ( преди 13 години )
    Аз съм ДОКАЗАНО по-умен от голяма част от западняците.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    прави ми впечатление, че теглото е сравнително ниско за такъв тип автомобил
  • #9
    17 rate up comment 4 rate down comment
    ; ))) ( преди 13 години )
    мнооооооооооооо разбирачи бееееее,левче за билетче нямат - мозък ръсят аман от разбирачи