IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota и Volkswagen дават газ до ламарината в САЩ

Септември е най-силният месец за продажбите на нови коли в Америка от четири години насам

Toyota и Volkswagen дават газ до ламарината в САЩ

САЩ остават рогът на изобилието за производителите на автомобили. Американците не могат да бъдат обезпокоени от икономическите проблеми и продължават усърдно да купуват нови коли – за разлика от европейците. И германските производители сключват отлични сделки далеч от вътрешния си пазар, показват данни за продажбите за септември, които бяха публикувани във вторник.

Toyota и Volkswagen дават газ до ламарината в САЩAudi и Mini отчитат рекордни продажби за месеца. За марката VW това пък се оказа най-силният септември от 40 години насам. Porsche увеличи продажбите си за същия период с една четвърт, Mercedes-Benz е продал със 7% повече джипове и седани, а дъщерното дружество за малки автомобили Smart удвои продажбите си.

Само марката BMW не се нарежда в тази възходяща класация със застой в бизнеса си. Другата крайност е сформирана от VW, чийто американски Passat се продава като топъл хляб. Концернът от Волфсбург отчита ръст от 34% в сравнение със същия период на миналата година. VW иска да надбяга конкуренцията и през останалата част на годината, каза регионалният директор Джонатан Браунинг, цитиран от Ройтерс.

В трите най-големи американски компании се отчитат по-скромни ръстове: Ford е в застой, компанията-майка на Opel General Motors е продала с 2% повече автомобили, дъщерното дружество на Fiat Chrysler е увеличило продажбите с 12%. Въпреки това броят на продадените единици от "Голямата тройка" е значително по-висок от този на германската конкуренция.

Още преди време експерти прогнозираха добри продажби за септември. Автомобилният сайт Edmunds.com оцени, че в САЩ до края на годината ще бъдат продадени общо 14,4 милиона коли. Това би било най-добрият резултат за последните четири години, когато кризата започна и пазарът замръзна. За 2013 г., експерти от индустрията очакват да бъдат продадени около 15 милиона автомобила.

Обяснение за растящите продажби в САЩ е донякъде и възрастта на голяма част от автопарка. Тъй като по време на финансовата и икономическата криза американците се въздържаха от нови придобивания, сега те постепенно се сбогуват със старите си "съкровища". Освен това дълго сринатия до скоро пазар на имоти отново се съвзема, което кара собствениците на големи парцели да се замислят за нови пикапи, писа преди месец Ройтерс.

Според данни на специализираното списание Automotive News продажбите през септември са се увеличили със 7% на годишна база. Откроява се световният пазарен лидер Toyota, който е пласирал с 42% повече коли. Японците продължават да се възстановяват от мощното земетресение и цунамито през миналата година, когато фабриките бяха затворени частично.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    vagen6tazen_nain_nai ( преди 13 години )
    volkswagin rust 34% toyota rust42% toyota brand 30mlrd 280 mln volksVAGIN 9,4 mlrd dori plus prodajbite na auludi 7,4 mlrd i prase porchche 5mlrd i ostanalite marki vagen group pe4eli 25 mlrd pak po malko ot toyota a ako toyota smetnat i prodajbite na scion i lexus rezultata e qsen vageni4arite da si zlobeqt kolko si iskat imat pravo na cqlata zloba po sveta
  • #20
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Странно защо в в САЩ смятат ФВ за качествена марка а Тойота не? Май само Дошо още не го е разбрал, той дори до онзи ден отчаяно спорече че материалите и пластмасите в Приус са луксозни, въпреки че абсолютно всички журналисти от всички страни коментират именно това, че Приус е с евтини пластмаси. Което за пореден път доказа, че Дошо вижда нещата наобратно. Ето това обяснява, защо не може да проумее защо ФВ е според всички качествена марка а Тойота не!
  • #19
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Китайците разбраха че нищо не става от ВАГените и ги накараха да променят гаранцията за ДСГ-тата и да си ги оправят.Сега са наред американците.Там усещам,че ВАГините голям ще го ядат.Номерата дето ги въртят из Европа май няма да минат току-така.Само бой по немските каски докато се оправят.
  • #18
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Не съм убеден в това-верните им почитатели няма как да научат тези истини,те не свалят поглед от любимата си икона.:).
  • #17
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Само че ВАГ ще претърпят сериозен финансов крах в САЩ след като осъзнаят, че смяната на скоростна кутия в гаранционния срок не може да мине за консуматив. *** им номера там няма да вървят.
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    nicolo ( преди 13 години )
    Kато има подем всички скачат от радост,а като има криза реват като магарета големите автогиганти..Проблема е ,че циклите на печалби и загуби се повтарят,а производителите не предлагат революционни алтернативи на петролната зависимост,така че след известно време,при следващата криза пак ще плачат...
  • #15
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е че то САЩ е основния пазар на Тойота, скоро Вагените като изритат Тойота и от САЩ и на Тойота ще и остане само азиатския и африканския пазар, но като гледам ФВ настъпват и в Азиатския пазар, така, че на Тойота накрая ще и останат продажбите само в страните от третия свят.
  • #14
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добре де ама като им растат продажбите, сега трябва да правят и завод за колани, да си връзват пружините. Ся кво още разходи... тц тц тц пак ще вдигат цените !
  • #13
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Чево ( преди 13 години )
    Продажбите на Тойота от началото на годината в САЩ са 1 571 424. На ФВ - 323 089. Има/няма почти 5 пъти разлика. Но не си мислете че ФВ ще вървят само нагоре в САЩ. Те периодично вървят нагоре и след 5 години надолу, защото толкова време е нужно на глупаците да осъзнаят какво главоболие от ВАГ са си купили. След което, естетвено, никога не повтарят. И така до следващия цикъл.
  • #12
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ФВ може да продават в сащ 1000 бройки само в сънищата на Фистинга. В реалноста продават много повече. На месец продажбите са 41 000 автомобила и то само от марката Volkswagen. Което грубо прави половин милион бройки годишно само ФВ. Ако добавят Ауди които не знам към монта колко са продали но за първото тримесечие бяха с 29 470 броя продадени в САЩ, което значи още към 120 000бр. Като добавим и останалите марки от групата цифрата ще е около 700 000бр. на година в САЩ а не 1000 бройки.