IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е новото Audi A3 Sportback

По-леко, по-голямо, по-икономично

Това е новото Audi A3 Sportback

Това е новото Audi A3 Sportback
Audi разкри всички подробности за новото поколение A3 Sportback, чиято официална премиера пред публика ще се състои следващата седмица на изложението в Париж. Новият модел е по-голям, по-лек и по-икономичен от своя предшественик, като предлага по-големи размери от вече представеният модел с 3 врати.

Сравнен с него, 5-вратия A3 Sportback е със 73 мм по-дълъг, като има междуосие от 2636 мм. Това с 35 мм повече от версията с три врати и с 58 мм повече от предишното поколение A3 Sportback.

С увеличените размери на колата инженерите на Audi са постигнали най-вече по-голям простор на задните седалки, където според думите им могат да се настанят комфортно трима възрастни. Съществени промени в обема на багажника няма. Той предлага 380 литра, което е с 15 литра повече от версията с 3 врати и с 10 литра повече от стария модел. При сгънати задни седалки обемът нараства до 1220 литра.

Въпреки по-големите си размери обаче, новия A3 Sportback с около 90 килограма по-лек от своя предшественик. Благодарение на новата модулна платформа MQB, общото тегло на колата, когато е оборудвана с 1.4-литровия TFSI двигател, е 1205 килограма.

Що се отнася до двигателите, те ще бъдат същите, които задвижват тривратото Audi A3. Това са четири бензинови мотора с мощност от 105 до 180 к.с. и три дизелови двигателя. Първият е с обем 1.6 литра и мощност от 105 к.с., докато за втория, който е 2.0-литров, са предвидени 2 варианта - 150 и 184 к.с.

Най-икономичното дизелово предложение - 1.6 TDI, има средно потребление на гориво 3.8 литра на 100 км (99 гр/км СО2 емисии). Когато този модел е оборудван със стандартната 6-степенна ръчна трансмисия, ускорява от място до 100 км/час за 10.2 секунди и може да развива 194 км/час.

При най-мощния дизел, разполагащ със 184 к.с., ускорението от място до 100 км/час изисква 7.4 секунди (232 км/час), а средното потребление е 4.3 л/100 км.

Най-икономичен сред бензиновите версии, е моделът 1.2 TFSI. Той разполага със 105 к.с. и 175 Нм, като изразходва средно 4.9 л/100 км. Ускорението от място до 100 км/час, когато моделът е оборудван с трансмисията с два съединителя S tronic, отнема 9.3 секунди, а максималната скорост достига 193 км/час.

Следващият бензинов двигател - 1.4 TFSI, предлага две мощностни разновидности - 122 или 140 к.с. По-мощният модел е оборудва със системата на VW Group за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

Най-мощната версия, поне в началото, ще бъде оборудвана с 1.8-литровия TFSI, предлагащ 180 к.с. и 250 Нм. Тя има ускорение 0-100 км/час за 7.3 секунди и постига максимални 232 км/час. Средното потребление на гориво е 5.6 л/100 км, а вредните емисии на СО2 - 130 гр/км.

През 2013 година ще се появи спортния S-модел, а година по-късно - хибридния A3 Sportback e-tron.

Продажбите на новото Audi A3 Sportback ще стартират в началото на следващата година на цени от €22,500.

Тагове: audi a3 sportback
0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 13 години )
    Иначе и за жалост - всички вървят натам
  • #12
    10 rate up comment 5 rate down comment
    1 ( преди 13 години )
    VW i Audi са еталон? Общата платформа спестява пари, но темата с дизайна остава отворена, т.е приличат си като зайци...без грам индивидуалност вътре в семейството
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ВСе още не но скоро ще са и скоро всичките марки в света ще почнат като тях да ги правят. Всички следват еталона. А иначе платформата няма нищо общо с моделите тя се надсроява според мадела, но това естествено слабоумните няма как да го знаят.
  • #10
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Щом на различна формата на диодите му викаш модел... Най-вероятно излиза, че всички модели на VW и AUDI са на една платформа хахаха
  • #9
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За общата платформа умните ме разбраха а глупаците побързаха да се изцепят. ФВ също преди работеха с общи платформи за определени модели основните платформи бяха PQ2, PQ3 и PQ4, но при новата платформа MQB - Modularen QuerBaukasten може да се стигне до производството на 60 модела. Цялата им гама от марки. Ето за такава обща платформа става въпрос, където никой още няма. Мерцедес разработват в момента такава, предполагам че скоро всички масови производители ще подготвят подобни.
  • #8
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Двигатели са добри браво!
  • #7
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Novoto????
  • #6
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Обща платформа при останалите производители отдавна има момко... тва, че ВАГ са изостанали и чак сега започват да работят с нея си е техен проблем. Хубаво е когато коментирате определени марки, да седнете да прочетете за тях, а не да пишете глупости.
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Има разлика м/у това да си приличат и да са еднакви сеш се ? както едно време бмв не бяха еднакви, но се познаваха по решетката винаги...
  • #4
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Виж новите Тойотки и Лексуси много на бързо прихванаха стила на Ауди и започнаха да ги правят да си приличат. Това че някой разбирачи тука изобщо нищо не разбират от коли не означава, че Ауди не са нацелили най-добрата стратегия, явно е така, щом като всички останали набързо я приеха. Скоро очаквайте и обща платформа при останалите големи производители.