IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това е новото Audi A3 Sportback

По-леко, по-голямо, по-икономично

Това е новото Audi A3 Sportback

Това е новото Audi A3 Sportback
Audi разкри всички подробности за новото поколение A3 Sportback, чиято официална премиера пред публика ще се състои следващата седмица на изложението в Париж. Новият модел е по-голям, по-лек и по-икономичен от своя предшественик, като предлага по-големи размери от вече представеният модел с 3 врати.

Сравнен с него, 5-вратия A3 Sportback е със 73 мм по-дълъг, като има междуосие от 2636 мм. Това с 35 мм повече от версията с три врати и с 58 мм повече от предишното поколение A3 Sportback.

С увеличените размери на колата инженерите на Audi са постигнали най-вече по-голям простор на задните седалки, където според думите им могат да се настанят комфортно трима възрастни. Съществени промени в обема на багажника няма. Той предлага 380 литра, което е с 15 литра повече от версията с 3 врати и с 10 литра повече от стария модел. При сгънати задни седалки обемът нараства до 1220 литра.

Въпреки по-големите си размери обаче, новия A3 Sportback с около 90 килограма по-лек от своя предшественик. Благодарение на новата модулна платформа MQB, общото тегло на колата, когато е оборудвана с 1.4-литровия TFSI двигател, е 1205 килограма.

Що се отнася до двигателите, те ще бъдат същите, които задвижват тривратото Audi A3. Това са четири бензинови мотора с мощност от 105 до 180 к.с. и три дизелови двигателя. Първият е с обем 1.6 литра и мощност от 105 к.с., докато за втория, който е 2.0-литров, са предвидени 2 варианта - 150 и 184 к.с.

Най-икономичното дизелово предложение - 1.6 TDI, има средно потребление на гориво 3.8 литра на 100 км (99 гр/км СО2 емисии). Когато този модел е оборудван със стандартната 6-степенна ръчна трансмисия, ускорява от място до 100 км/час за 10.2 секунди и може да развива 194 км/час.

При най-мощния дизел, разполагащ със 184 к.с., ускорението от място до 100 км/час изисква 7.4 секунди (232 км/час), а средното потребление е 4.3 л/100 км.

Най-икономичен сред бензиновите версии, е моделът 1.2 TFSI. Той разполага със 105 к.с. и 175 Нм, като изразходва средно 4.9 л/100 км. Ускорението от място до 100 км/час, когато моделът е оборудван с трансмисията с два съединителя S tronic, отнема 9.3 секунди, а максималната скорост достига 193 км/час.

Следващият бензинов двигател - 1.4 TFSI, предлага две мощностни разновидности - 122 или 140 к.с. По-мощният модел е оборудва със системата на VW Group за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

Най-мощната версия, поне в началото, ще бъде оборудвана с 1.8-литровия TFSI, предлагащ 180 к.с. и 250 Нм. Тя има ускорение 0-100 км/час за 7.3 секунди и постига максимални 232 км/час. Средното потребление на гориво е 5.6 л/100 км, а вредните емисии на СО2 - 130 гр/км.

През 2013 година ще се появи спортния S-модел, а година по-късно - хибридния A3 Sportback e-tron.

Продажбите на новото Audi A3 Sportback ще стартират в началото на следващата година на цени от €22,500.

Тагове: audi a3 sportback
0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    тези малки турбобензини не ги бива много.На Форд Фокус с 1.0 прехваления се оказа на теста, че разхода му не е 4.8,, а цели 6.5/100.На същия тест компактен дизел харчи 5-5..5/100
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Batito ( преди 13 години )
    Според мен новата А класа ше бие и БМВ и АУДИ по продажби
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    @jok,я кажи с кой патент на Опел са почнали корейците!До колкото си спомням почнаха с японски двигатели и направо с цели копирани автомобили.Японците им удариха рамо и сега те следват техните стъпки-качествени автомобили на нормални цени,без излишно надуване,изхвърляне и подобни простотии.Вършат си работата без много парадиране,тихо и качествено.Вурстовете са на другия полюс.Ако някой от тях пръдне,то целия свят ще разбере,че се е насрал.Жалки са,сами се хвалят и си дават оценки...
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Преди 2 г. Фолксваген Пасат предоставил най-новия си модел за класифициране на стандартния краш-тест.От фирмата за краш-тестове отказали, понеже бил съвсем същия, който предишната година го били тествали и бил получил макс. брой точки! Напълно недостойна постъпка!
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    хм никъде не съм казал,че не са еднакви,напротив, но например механиката на опел вектра се използва при други марки , сааб,шевролет ,те и корейците започнаха с патенти от опел, това е.
  • #18
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    @jok,я кажи за разликите в механиката да речем на Гоуф,Леон,А3 и Октавия.Понеже виждаш разликите би било добре да ни ги споделиш.Сигурно и агрегатите са им различни?Аре бегай да ближеш емблемата на VW и не се прави на много умен!
  • #17
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Действително концерна ВАГ знае какво прави и се справя доста добре с производството на скраб,която е наричат автомобили.Просто няма друга компания с такова ниско качество,смешна гаранция,завишени цени,грозни и скучни автомобили.Аудитата са си чисти ВАГени,само дето са им сложили малко кожа,хром,някоя друга лайсна,екстра и хоп получил се премиум.Премиум може да са МБ или БМВ,но Ауди никога.ТЕ са чисто и просто малко по-лъскав Волксваген.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    1 ( преди 13 години )
    Jok, говоря за приликите в Ауди и моделната им гама. Иначе съм съгласен с теб.....така е. Големите концерни не си позволяват волности при притежаваните марки
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    тези дето са си купили шкода и фолксваген умират да си представят че все едно карат ауди, а тези дето нямат пари за ФВ умират да се цепят че ауди е като шкода ... да ама не - платформата е еднаква , ни качеството на материалите е различно. пипнете, подушете, качете на кантара и ще разберете защо ауди си е ауди, фв си е вф. тоя концерна ВАГ знае какво прави и се справя доста добре с това. точка.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    до 1 , един въпрос,колко са компаниите с по 10 марки (не модела)и ако има такива( аз се сещам за 1 ),колко от тях са с коренно различен дизайн? Аз намирам приликите за нормални,както външен вид,така и механика.