IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat Panda с двуцилиндров мотор на метан

Двигателят на машината е с обем 0.9 литра и мощност 80 к.с.

Fiat Panda с двуцилиндров мотор на метан

Първият в света турбо-мотор, пригоден заводски да работи на метан, ще дебютира на борда на Fiat Panda на предстоящото автомобилно изложение в Париж. Моделът Fiat Panda Natural Power разполага с 0.9 литров, 2-цилиндров мотор TwinAir и 5-степенна механична скоростна кутия.
Fiat Panda с двуцилиндров мотор на метан
Разходът на гориво в смесен цикъл е 3.1 кг метан на 100 км, а нивото на вредни емисии СО2 е едва 86 г/км при мощност на мотора от 80 к.с. Общо бутилката за природен газ на автомобила може да събере 12 кг.

В конструкцията на Panda са внесени доста изменения - увеличено е разстоянието между двете оси, а задното окачване е усилено. Това обаче не се отразява на обема на резервоара, който остава същият като при стандартния модел - 35 л. Това означава, че италианският мъник може да измине 400 км на метан и още 500 км на бензин. Големината на багажника е същата като при бензиновата версия - 200 л, но при метановата модификация липсва резервна гума.

Fiat предлага Panda в още 3 модификации - бензинова, дизелова и на пропан-бутан -Panda Easy Power (LPG/petrol).

Тагове: FIAT Panda
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Ne ste pravi Fiat trq da pusnat hibridna versiq na tozi 2 cilinderov motor na, etan s razhod 1.8kg na 100km tova shte alternativa na grackiq transport :-D
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До deadfox: ако си имал на предвид, че първият в света турбо-мотор на метан май е така и според мен авторите на статията нещо са се объркали. Да, в случая това е първият двуцилиндров турбо-мотор на метан.Освен това и VW имат 1.4 турбо на метан 150 к.с., както отново Фиат монтират на новото Добло 1.4 турбо 120 к.с. фабричен метан.До човекът с разход 4-4.5 кг. метан на 100 км. при VW Caddy - НЯМА ТАКОВА НЕЩО!!!Кадито тежи над 1600 кг. и този толуп гори поне 5.5 - 6 кг. на 100 км.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Kико ( преди 13 години )
    Ще напиша няколко неща до хората коментирали метана:До deadfox: не се лъжиш, но ти и както останалите, които са ти отговорили мненията ви изобщо не са по темата. Тук се коментира Фиат с метанова уредба.Относно фабричните метанови някой по-долу правилно каза, че Фиат Мултипла е може би първият сериен автомобил на метан с двигател 1.6 Относно Опел - първо имаха 1.6 атмосферен двигател 94 к.с. на Комбо(такова имам) и Зафира, после слагат турбо на същия двигател и вече е 150 к.с. .....
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Разходът на гориво в смесен цикъл е 3.1 кг метан на 100 км. СМЕСЕН
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ами да ти кажа и според мен е множко при условие ,че съм карал Мултипла 2000 година която гореше около 4 кг. на 100 а беше с двигател 1.6 и доста приличен вървеж за габаритите и мощността си. можеби става въпрос за градско.
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до хибридния: ( преди 13 години )
    Хибридните автомобили са само стъпка към ел. автомобили.Това е мъртвородена технология!Преходна, както по-долу беше отбелязано!!!Докато не излезе читав ел. автомобил, аз ще залагам и ще карам класика...
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дължа извинение на deadfox и Ivan,съжалявам, има Zafira 1,6бензин 150к.с. на метан-от 2009год. се предлага.ИЗВИНЕТЕ ме.
  • #5
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Що ли си мисля, че от ФИАТ са достатъчно кадърни да пропуснат несигурното стъпало хибрид? Направо ще скочат на ел. кола след някой друга година и ще спестят както разходи на клиентите си така и разходи на фирмата си за разработка на технология, която е преходна. Всички хибриди ще се обезсмислят след приемането на единен стандарт за батериите на колите. Но това ще стане чак след почти пълното изчерпване на петрола, за да може лобито от петролния бизнес да се пренесе в ел. станциите.
  • #4
    34 rate up comment 0 rate down comment
    1! ( преди 13 години )
    Ако на ръководните органи по света им пукаше за околната среда щяха да задължат производителите на автомобили да произвеждат автомобилите си с такива уредби просто защото не води до кой знае какво ускъпяване на производството ,а намалението на вредните емисси е в пъти по сериозно спрямо скъпоструващите хибриди, но лицемериеето е налице.
  • #3
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Защо им са на FIAT Хибриди,те и така си бият, с икономичност и вредни емисии .