IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напред към доброто старо време

С новия GT 86 Toyota се връща към шофьорските автомобили

Напред към доброто старо време

Напред към миналото
През 1983 г. на бял свят се появява Toyota AE86 - компактен автомобил със задвижване към задните колела. Той жъне сериозни успехи и това дава увереност на Toyota да продължи напред с новите поколения на автомобили като Supra, MR2 и Celica. Така в средата на 90-те години на миналия век производителят на масови автомобили има в портфолиото си за Европа цели три спортни модела.

След това обаче, един по един, те биват спрени от производство - Supra слезе от поточните линии още през 2002 г., Celica я последва през 2006 г., а MR-2 - година по-късно.
Напред към миналото
През тази година Toyota най-накрая се върна в играта, представяйки модела GT 86. Той е съвместно разработен със Subaru и се явява идеологически наследник на гореизброените коли. Toyota GT 86 е компактна спортна кола със задвижване на задните колела, която използва най-новите разработки на японците (не говорим за хибриди), но успява да запази всички качества на своите предшественици.

Въпреки, че е нов модел, GT 86 не се усеща като такъв. Да, дизайнът му е в крак с времето, безопасността също, а двигателят е оборудван с най-новите технологии. Колата обаче се кара, а и се усеща, като добрите стари спортни коли. Управлението е директно, много прецизно, а шофьорът има пряк контанкт с всичко, което се случва на пътя. Нещо, което е много рядко в днешни дни, тъй като колите стават все по-тежки, а системите им помагат все повече на водача.
Напред към миналото
Toyota GT 86 не е автомобил за всеки, което лично на мен много ми харесва. Японците не са загубили фокус в стремежа да угодят на максимален брой потенциални клиенти. Те са създали кола за хора, които обичат да карат, за хора, които имат бензин в кръвта.

Още със стартирането на двигателя и натискането на падала на газта разбрах, че този автомобил може да бъде много първичен. Воланът е малък, директен, без излишни копчета. Педалът на газта е твърд, чувствителен и реагира дори при леко докосване. Скоростния лост има много къс ход, а до него са разположени бутоните, с които се изключват електроните спомагателни системи.
Напред към миналото
Тези системи предлагат три режима на работа. При първия, системите държат колата здраво на пътя, а когато задните гуми пребуксуват дори леко, системата за управление на динамичната устойчивост на автомобила VSC реагира на момента. При спортния режим VSC системата продължава да работи, но позволява леки волности с колата. При третия режим системите се изключват напълно и цялото управление на колата е във ваши ръце - също като през доброто старо време.

Това решение на Toyota определено ми хареса, тъй като шофьорът може лесно да се научи да кара спортна кола със задно предаване. Той може да усъвършенства уменията си зад волана, докато е готов да изпита на най-спортния режим. Ако просто искате да се повозите, изберете стандартния режим. Ако сте на някоя писта, първо пробвайте със спортния режим, а после и с този, който изключва системите напълно.

Дори и при последния режим обаче колата остава предвидима и лесно управляема. Заслуга за това имат редица неща, сред които ниското тегло, перфектното разпределение на тежестта между двата моста (53 / 47) и ниския център на тежестта.
Напред към миналото
Собственото тегло на Toyota AE86 е 1240 кг, а двигателят е поставен възможно най-назад, което допринася за ниския център на тежестта. А той е по-добър от този на най-изявените спортни коли в днешно време и заради хоризонталните цилиндри на 2.0-литровия атмосферен двигател. Той е тип боксер, като е оборудван със система за директно и предкамерно впръскване.

Мощността, както вече споменахме, е 200 к.с. при 7000 об/мин, а максималния въртящ момент от 205 Нм, наличен между 6400 и 6600 об/мин. Те доставят ускорение от място до 100 км/час за 7.6 секунди и максимална скорост 226 км/час.

Вероятно, представени на хартия, техническите характеристики на колата няма да ви впечатлят особено, но това определено не важи за динамичните такива. Съотношението мощност тегло е 161 к.с. за тон, а в съчетание с отличното пътно поведение, колата определено ще ви накара да се усмихнете широко.

Ако трябва да бъда честен, не бих отказал някоя друга конска сила под капака, но само при условие, че не трябва да пожертвам перфектният баланс на стандартната кола.
Напред към миналото
Карах новото спортно купе на Toyota само няколко часа, но почти веднага се усетих като част от него. Или по-скоро колата стана част от мен. Мърдаш леко волана, подаваш газ и това, към което се стремиш, се случва на момента. Няма забавяне, няма замисляне, няма клатушкане. Всичко се случва както трябва и когато трябва.

Не искам да убеждавам никого, че GT 86 е перфектен автомобил. Той не е такъв, а и не е създаден, за да бъде перфектен. Конструиран е за определена група хора, търсеща в автомобила удоволствието от неговото управление.

Ако вие сте от тези хора, отидете и го изпробвайте, а после не колебайте да споделите мнението си на info@automedia.bg. Ние ще го публикуваме тук в сайта.

Подробна информация за оборудването и цената на Toyota GT 86 в България
Напред към миналото
Оценките на Toyota GT 86 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8
(Идеален за пистата и за извън града. Представя се добре и в градския трафик)

Надеждност - 10 (Гаранцията е 5 години или 160 000 км)

Оборудване - 10 (Базовото оборудване - Drift, е повече от богато)

Пространство - 6 (Води се четириместна кола, но задните седалки са почти неизползваеми)

Цена/Качество - 10 (64 550 лв. с ДДС. + безплатно техническо обслужване за период от 5 години)

Качество на материалите - 10 (Приятни на вид и меки на допир материали. Много качествена изработка)

Разход на гориво - 8 (Може да варира между 6 и 12 л/100 км в зависимост от стила на шофиране)

Удоволствие от шофирането - 10 (Автомобилите доставящи такъв кеф се броят на пръсти)

Тагове: toyota gt 86
0 от 500
  • #22
    26 rate up comment 19 rate down comment
    Обербайер ( преди 12 години )
    В сравнение с мазните БМВнца, тая съборетина изглежда трагично!Японците няма какво да се оправдават със земетресението и йената - само с евтини ерзаци и без дух и любов(лиибе) към детаила няма да спрат да куцат скоро!
  • #21
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ало,"гражданина" написах това което съм прочел във друг сайт,не съм спец по двигатели или турбини!Какъв ти е проблемът,поправи ме като нормален човек,какво се пениш и обиждаш!
  • #20
    33 rate up comment 7 rate down comment
    Japan Power ( преди 12 години )
    "Мърдаш леко волана, подаваш газ и това, към което се стремиш, се случва на момента. Няма забавяне, няма замисляне, няма клатушкане. Всичко се случва както трябва и когато трябва."Ето тия качества немските турбинирани танкове никога няма да могат да усвоят. Колкото и коне да извадят.
  • #19
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Четох някъде че ще има и модификация със турбина от субару импреза!
  • #18
    20 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "тъй като колите стават все по-тежки" qsno e kakuv sporten shofior si ti i kolko koli si karal, zashtoto vsushtnost kolite stavat vse po- leki... osobenno sportnite...
  • #17
    40 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Преди 2 месеца и правих тест драйф.Колата е просто супер.Невероятна.На тази цена няма друга подобна.От Тойота за пореден път избиват рибата с този автомобил.П.С. Стефане,какво вътре толкова не ти хареса?Ти какво очакваше за тази цена?Махагон,напа,долби съраунд 1000 вата,видео,камери,радари и др.шукарии ли?Май не си разбрал предназначението на колата.Тъ не се цели в луксозните купета.Тя е просто перфектна спортна кола на нормална цена предлагаща страшно много без да блести с лукс.
  • #16
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Стефан ( преди 12 години )
    Само с 10ката за качеството на материалите не съм съгласен, кожата на волана добре но по принцип купетата са по качествени вътре.Карах го това бебче, наистина е супер стегната. Лостана скоростите само е по-мек и недиректен в сравнение с Миата. Сервото на волана е най-стегнатото, което съм пипал... Феновете на БМВ трябва да я пробват, само те знаят какво е задно.
  • #15
    43 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не, че нещо, но феновете на VW,AUDI и други немски марки само чакат да се появи статия за японски автомобил, за да почнат да хвалят своите....и така добре си знаят параметрите на колите, но то няма как да не е така, когато прекарват доста време в сервизите, след поредното "съревнование" с японски автомобил, който просто си върви и не занимава собственика си с поредната за немски автомобил повреда!
  • #14
    53 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Немците никога не могат да имат такава кола НИКОГА. Нито такава сега, нито са имали някога. Те правят коли Тюфлеци за *** и простаци Това е истинска кола! Преди това беше S2000. Уникална е браво Дано се възродят спортните автомобили от 80те и 90те на Япония защото ТЕ НЯМАТ АНАЛОГ Мисля че ще се сетите кои са /prelude eclipse celica supra SVX FTO GTO Silvia и о Боже NSX
  • #13
    45 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    брей,колко *** коментари.Коментирайтетойотата,а не вагените.Тук явно комплексарчета нямат друго забавление.