IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напред към доброто старо време

С новия GT 86 Toyota се връща към шофьорските автомобили

Напред към доброто старо време

Напред към миналото
През 1983 г. на бял свят се появява Toyota AE86 - компактен автомобил със задвижване към задните колела. Той жъне сериозни успехи и това дава увереност на Toyota да продължи напред с новите поколения на автомобили като Supra, MR2 и Celica. Така в средата на 90-те години на миналия век производителят на масови автомобили има в портфолиото си за Европа цели три спортни модела.

След това обаче, един по един, те биват спрени от производство - Supra слезе от поточните линии още през 2002 г., Celica я последва през 2006 г., а MR-2 - година по-късно.
Напред към миналото
През тази година Toyota най-накрая се върна в играта, представяйки модела GT 86. Той е съвместно разработен със Subaru и се явява идеологически наследник на гореизброените коли. Toyota GT 86 е компактна спортна кола със задвижване на задните колела, която използва най-новите разработки на японците (не говорим за хибриди), но успява да запази всички качества на своите предшественици.

Въпреки, че е нов модел, GT 86 не се усеща като такъв. Да, дизайнът му е в крак с времето, безопасността също, а двигателят е оборудван с най-новите технологии. Колата обаче се кара, а и се усеща, като добрите стари спортни коли. Управлението е директно, много прецизно, а шофьорът има пряк контанкт с всичко, което се случва на пътя. Нещо, което е много рядко в днешни дни, тъй като колите стават все по-тежки, а системите им помагат все повече на водача.
Напред към миналото
Toyota GT 86 не е автомобил за всеки, което лично на мен много ми харесва. Японците не са загубили фокус в стремежа да угодят на максимален брой потенциални клиенти. Те са създали кола за хора, които обичат да карат, за хора, които имат бензин в кръвта.

Още със стартирането на двигателя и натискането на падала на газта разбрах, че този автомобил може да бъде много първичен. Воланът е малък, директен, без излишни копчета. Педалът на газта е твърд, чувствителен и реагира дори при леко докосване. Скоростния лост има много къс ход, а до него са разположени бутоните, с които се изключват електроните спомагателни системи.
Напред към миналото
Тези системи предлагат три режима на работа. При първия, системите държат колата здраво на пътя, а когато задните гуми пребуксуват дори леко, системата за управление на динамичната устойчивост на автомобила VSC реагира на момента. При спортния режим VSC системата продължава да работи, но позволява леки волности с колата. При третия режим системите се изключват напълно и цялото управление на колата е във ваши ръце - също като през доброто старо време.

Това решение на Toyota определено ми хареса, тъй като шофьорът може лесно да се научи да кара спортна кола със задно предаване. Той може да усъвършенства уменията си зад волана, докато е готов да изпита на най-спортния режим. Ако просто искате да се повозите, изберете стандартния режим. Ако сте на някоя писта, първо пробвайте със спортния режим, а после и с този, който изключва системите напълно.

Дори и при последния режим обаче колата остава предвидима и лесно управляема. Заслуга за това имат редица неща, сред които ниското тегло, перфектното разпределение на тежестта между двата моста (53 / 47) и ниския център на тежестта.
Напред към миналото
Собственото тегло на Toyota AE86 е 1240 кг, а двигателят е поставен възможно най-назад, което допринася за ниския център на тежестта. А той е по-добър от този на най-изявените спортни коли в днешно време и заради хоризонталните цилиндри на 2.0-литровия атмосферен двигател. Той е тип боксер, като е оборудван със система за директно и предкамерно впръскване.

Мощността, както вече споменахме, е 200 к.с. при 7000 об/мин, а максималния въртящ момент от 205 Нм, наличен между 6400 и 6600 об/мин. Те доставят ускорение от място до 100 км/час за 7.6 секунди и максимална скорост 226 км/час.

Вероятно, представени на хартия, техническите характеристики на колата няма да ви впечатлят особено, но това определено не важи за динамичните такива. Съотношението мощност тегло е 161 к.с. за тон, а в съчетание с отличното пътно поведение, колата определено ще ви накара да се усмихнете широко.

Ако трябва да бъда честен, не бих отказал някоя друга конска сила под капака, но само при условие, че не трябва да пожертвам перфектният баланс на стандартната кола.
Напред към миналото
Карах новото спортно купе на Toyota само няколко часа, но почти веднага се усетих като част от него. Или по-скоро колата стана част от мен. Мърдаш леко волана, подаваш газ и това, към което се стремиш, се случва на момента. Няма забавяне, няма замисляне, няма клатушкане. Всичко се случва както трябва и когато трябва.

Не искам да убеждавам никого, че GT 86 е перфектен автомобил. Той не е такъв, а и не е създаден, за да бъде перфектен. Конструиран е за определена група хора, търсеща в автомобила удоволствието от неговото управление.

Ако вие сте от тези хора, отидете и го изпробвайте, а после не колебайте да споделите мнението си на info@automedia.bg. Ние ще го публикуваме тук в сайта.

Подробна информация за оборудването и цената на Toyota GT 86 в България
Напред към миналото
Оценките на Toyota GT 86 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8
(Идеален за пистата и за извън града. Представя се добре и в градския трафик)

Надеждност - 10 (Гаранцията е 5 години или 160 000 км)

Оборудване - 10 (Базовото оборудване - Drift, е повече от богато)

Пространство - 6 (Води се четириместна кола, но задните седалки са почти неизползваеми)

Цена/Качество - 10 (64 550 лв. с ДДС. + безплатно техническо обслужване за период от 5 години)

Качество на материалите - 10 (Приятни на вид и меки на допир материали. Много качествена изработка)

Разход на гориво - 8 (Може да варира между 6 и 12 л/100 км в зависимост от стила на шофиране)

Удоволствие от шофирането - 10 (Автомобилите доставящи такъв кеф се броят на пръсти)

Тагове: toyota gt 86
0 от 500
  • #52
    31 rate up comment 4 rate down comment
    do Вагнер ( преди 12 години )
    Тая кола е направена за феновете, така че възможно най-много хора да могат да я купят на разумна цена и без да плащат високи данъци, да могат да си я тунинговат кой както си иска.Тоя мотор лесно стига 400коня.Даже я има с метални джанти и с някакви небоядисани брони и елементи от интериора, които липсват пак заради тунинг маниаците, които искат да направят колата по свой вкус.Много знаете ама Тойота е направила колата именно за тунингманиаците и истинските автофенове не за смешните Голф фенчета
  • #51
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Вагнер до rt ( преди 12 години )
    Колега,Субару brz,яде колчето на Меган Рс!Аутомедия писаха за това.
  • #50
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Ха ха ха ха ха ха ха ( преди 12 години )
    Рено Клио 1.8,16v,136 p.s от 90-те, има по-добър старт(7.2 секунди),от тая кошница и развива 220 км в час.
  • #49
    20 rate up comment 4 rate down comment
    rt ( преди 12 години )
    subaru brz
  • #48
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Да,анонимен, това също имах предвид-от всичко да подбираме най-доброто, хаха.Долният коментар за разликата на новата Тойота с БМВ 3, Ауди 5 и Мерцедес бе мой
  • #47
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    От статията се вижда, че тази Тойота е базова концепция за рали-амтомобил, за дрифтови съзтезания, за любители-карачи.Докато споменатите немски БМВ,Ауди А5, Мерцедес са тежки,неповратливи,те са за наслада от мощността по аутобаните.
  • #46
    24 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    65 хил е добра цена. НО това е тойота. И до там стигнахме. Когато се купува спортна кола, се купува спортна и гъзарска кола, което значи че ще струва повече и ще е от престижна марка. Ако я бяха пуснали като лексус с 15 хил лв отгоре щеше да е вървежна, сега е евтина спортна кола, конглокенция на хюндай купе или спортните субарута.. но никога няма да стигне 3та серия купе, А5 или някой спортен бенц..
  • #45
    22 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Ot vsi4ki nai-nepriyatni sa anonimnite bokluci
  • #44
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Една добра вест за нас,карачите, които си падаме по японскто и задното!:):)
  • #43
    21 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Oooo,Vesi,vurnah se ot dulgo puteshestvie,za koeto samo mogesh da me4taesh!A i kakto zabelyazvam prez tezi 2 sedmici ne si poumnyal na yota,no taka i ti po mi dopadash-purvi4en,po selski mirishesht na pot i 4esun s 4algata v surceto, obi4asht debeli i mazni selski madami,koito da ti podhogdat na audito