IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напред към доброто старо време

С новия GT 86 Toyota се връща към шофьорските автомобили

Напред към доброто старо време

Напред към миналото
През 1983 г. на бял свят се появява Toyota AE86 - компактен автомобил със задвижване към задните колела. Той жъне сериозни успехи и това дава увереност на Toyota да продължи напред с новите поколения на автомобили като Supra, MR2 и Celica. Така в средата на 90-те години на миналия век производителят на масови автомобили има в портфолиото си за Европа цели три спортни модела.

След това обаче, един по един, те биват спрени от производство - Supra слезе от поточните линии още през 2002 г., Celica я последва през 2006 г., а MR-2 - година по-късно.
Напред към миналото
През тази година Toyota най-накрая се върна в играта, представяйки модела GT 86. Той е съвместно разработен със Subaru и се явява идеологически наследник на гореизброените коли. Toyota GT 86 е компактна спортна кола със задвижване на задните колела, която използва най-новите разработки на японците (не говорим за хибриди), но успява да запази всички качества на своите предшественици.

Въпреки, че е нов модел, GT 86 не се усеща като такъв. Да, дизайнът му е в крак с времето, безопасността също, а двигателят е оборудван с най-новите технологии. Колата обаче се кара, а и се усеща, като добрите стари спортни коли. Управлението е директно, много прецизно, а шофьорът има пряк контанкт с всичко, което се случва на пътя. Нещо, което е много рядко в днешни дни, тъй като колите стават все по-тежки, а системите им помагат все повече на водача.
Напред към миналото
Toyota GT 86 не е автомобил за всеки, което лично на мен много ми харесва. Японците не са загубили фокус в стремежа да угодят на максимален брой потенциални клиенти. Те са създали кола за хора, които обичат да карат, за хора, които имат бензин в кръвта.

Още със стартирането на двигателя и натискането на падала на газта разбрах, че този автомобил може да бъде много първичен. Воланът е малък, директен, без излишни копчета. Педалът на газта е твърд, чувствителен и реагира дори при леко докосване. Скоростния лост има много къс ход, а до него са разположени бутоните, с които се изключват електроните спомагателни системи.
Напред към миналото
Тези системи предлагат три режима на работа. При първия, системите държат колата здраво на пътя, а когато задните гуми пребуксуват дори леко, системата за управление на динамичната устойчивост на автомобила VSC реагира на момента. При спортния режим VSC системата продължава да работи, но позволява леки волности с колата. При третия режим системите се изключват напълно и цялото управление на колата е във ваши ръце - също като през доброто старо време.

Това решение на Toyota определено ми хареса, тъй като шофьорът може лесно да се научи да кара спортна кола със задно предаване. Той може да усъвършенства уменията си зад волана, докато е готов да изпита на най-спортния режим. Ако просто искате да се повозите, изберете стандартния режим. Ако сте на някоя писта, първо пробвайте със спортния режим, а после и с този, който изключва системите напълно.

Дори и при последния режим обаче колата остава предвидима и лесно управляема. Заслуга за това имат редица неща, сред които ниското тегло, перфектното разпределение на тежестта между двата моста (53 / 47) и ниския център на тежестта.
Напред към миналото
Собственото тегло на Toyota AE86 е 1240 кг, а двигателят е поставен възможно най-назад, което допринася за ниския център на тежестта. А той е по-добър от този на най-изявените спортни коли в днешно време и заради хоризонталните цилиндри на 2.0-литровия атмосферен двигател. Той е тип боксер, като е оборудван със система за директно и предкамерно впръскване.

Мощността, както вече споменахме, е 200 к.с. при 7000 об/мин, а максималния въртящ момент от 205 Нм, наличен между 6400 и 6600 об/мин. Те доставят ускорение от място до 100 км/час за 7.6 секунди и максимална скорост 226 км/час.

Вероятно, представени на хартия, техническите характеристики на колата няма да ви впечатлят особено, но това определено не важи за динамичните такива. Съотношението мощност тегло е 161 к.с. за тон, а в съчетание с отличното пътно поведение, колата определено ще ви накара да се усмихнете широко.

Ако трябва да бъда честен, не бих отказал някоя друга конска сила под капака, но само при условие, че не трябва да пожертвам перфектният баланс на стандартната кола.
Напред към миналото
Карах новото спортно купе на Toyota само няколко часа, но почти веднага се усетих като част от него. Или по-скоро колата стана част от мен. Мърдаш леко волана, подаваш газ и това, към което се стремиш, се случва на момента. Няма забавяне, няма замисляне, няма клатушкане. Всичко се случва както трябва и когато трябва.

Не искам да убеждавам никого, че GT 86 е перфектен автомобил. Той не е такъв, а и не е създаден, за да бъде перфектен. Конструиран е за определена група хора, търсеща в автомобила удоволствието от неговото управление.

Ако вие сте от тези хора, отидете и го изпробвайте, а после не колебайте да споделите мнението си на info@automedia.bg. Ние ще го публикуваме тук в сайта.

Подробна информация за оборудването и цената на Toyota GT 86 в България
Напред към миналото
Оценките на Toyota GT 86 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8
(Идеален за пистата и за извън града. Представя се добре и в градския трафик)

Надеждност - 10 (Гаранцията е 5 години или 160 000 км)

Оборудване - 10 (Базовото оборудване - Drift, е повече от богато)

Пространство - 6 (Води се четириместна кола, но задните седалки са почти неизползваеми)

Цена/Качество - 10 (64 550 лв. с ДДС. + безплатно техническо обслужване за период от 5 години)

Качество на материалите - 10 (Приятни на вид и меки на допир материали. Много качествена изработка)

Разход на гориво - 8 (Може да варира между 6 и 12 л/100 км в зависимост от стила на шофиране)

Удоволствие от шофирането - 10 (Автомобилите доставящи такъв кеф се броят на пръсти)

Тагове: toyota gt 86
0 от 500
  • #62
    39 rate up comment 3 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Освен това, този двигател с турбо, въобще не е проблем с тунинг да достигне мощонсти над 300 к.с., което на това тегло, би направило смешни доста от изявените германски спортисти с по 3-4 литрови двигатели. Но както много пъти е казвано, концепцията на тази кола не е драг, а по-скоро да се достави удоволствие от карането, на приемлива цена. Кой от германските марки предлага нещо подобно на пазара на тези пари?
  • #61
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Това с мощонстта си е трик от компаниите. Пускат първоначално слабите серии, които между другото, както повечето спортни журналисти казват, не отнемат от удоволствието което доставя колата и на по-късен етап излизат турботата. За Субару СТИ БРЗ се очаква да бъде към 265 к.с. Нека тогава да ми го сравняват фенчетата на Рено, не че Мегана не е хубава кола, но поне показателите ще са изравнени. От сега предричам един глас + за задното предаване, особедно на завои и дрифтинг! :)
  • #60
    39 rate up comment 6 rate down comment
    до жалко ( преди 12 години )
    Това недоразумение в момента е колата която най-малко се задържа в шоурумите смешнико
  • #59
    24 rate up comment 4 rate down comment
    до ВАГНЕР ( преди 12 години )
    *** немога да обяснявам на радиото
  • #58
    26 rate up comment 17 rate down comment
    Жалко ( преди 12 години )
    Жалко за феновете на тойота!Едва ли някой,ще даде толкова пари за това недоразумение!
  • #57
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Реното е яка кола,затова и утрепва германските каляски във Ф1 всяка година.
  • #56
    23 rate up comment 14 rate down comment
    Вагнер ( преди 12 години )
    Тая кошница като е направена за феновете,поне да бяха намалили цената малко.Меган рс за 52 000 лева разполага с 250 к.с и 350 Nm.100 км ги прави за 6 секунди.Максимална скорост 250 км/часЗадните седалки са удобни и могат свободно да седнат трима що-годе яки момци.
  • #55
    21 rate up comment 4 rate down comment
    До Модератора ( преди 12 години )
    Седна ли ми сега ти на х*я? Нещо коментара май ти е скрит?
  • #54
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    В САЩ, КАНАДА и Австралия има огромни клубове от фенове на точно такъв тип автомобили.Хората ги купуват и си правят кефа по тунингшоута и дрифт състезания, тука *** обяснява колко сбъркана е тая кола.*** знае за Голф дизел и някакви колици с предно предаване които за него са спортен автомобил.Жалко е и е тъпо!
  • #53
    27 rate up comment 4 rate down comment
    До Модератор ( преди 12 години )
    Ти нямаш власт мойто момче, аз съм властта! Ей сега ще ти скрия жалкия коментар!