IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напред към доброто старо време

С новия GT 86 Toyota се връща към шофьорските автомобили

Напред към доброто старо време

Напред към миналото
През 1983 г. на бял свят се появява Toyota AE86 - компактен автомобил със задвижване към задните колела. Той жъне сериозни успехи и това дава увереност на Toyota да продължи напред с новите поколения на автомобили като Supra, MR2 и Celica. Така в средата на 90-те години на миналия век производителят на масови автомобили има в портфолиото си за Европа цели три спортни модела.

След това обаче, един по един, те биват спрени от производство - Supra слезе от поточните линии още през 2002 г., Celica я последва през 2006 г., а MR-2 - година по-късно.
Напред към миналото
През тази година Toyota най-накрая се върна в играта, представяйки модела GT 86. Той е съвместно разработен със Subaru и се явява идеологически наследник на гореизброените коли. Toyota GT 86 е компактна спортна кола със задвижване на задните колела, която използва най-новите разработки на японците (не говорим за хибриди), но успява да запази всички качества на своите предшественици.

Въпреки, че е нов модел, GT 86 не се усеща като такъв. Да, дизайнът му е в крак с времето, безопасността също, а двигателят е оборудван с най-новите технологии. Колата обаче се кара, а и се усеща, като добрите стари спортни коли. Управлението е директно, много прецизно, а шофьорът има пряк контанкт с всичко, което се случва на пътя. Нещо, което е много рядко в днешни дни, тъй като колите стават все по-тежки, а системите им помагат все повече на водача.
Напред към миналото
Toyota GT 86 не е автомобил за всеки, което лично на мен много ми харесва. Японците не са загубили фокус в стремежа да угодят на максимален брой потенциални клиенти. Те са създали кола за хора, които обичат да карат, за хора, които имат бензин в кръвта.

Още със стартирането на двигателя и натискането на падала на газта разбрах, че този автомобил може да бъде много първичен. Воланът е малък, директен, без излишни копчета. Педалът на газта е твърд, чувствителен и реагира дори при леко докосване. Скоростния лост има много къс ход, а до него са разположени бутоните, с които се изключват електроните спомагателни системи.
Напред към миналото
Тези системи предлагат три режима на работа. При първия, системите държат колата здраво на пътя, а когато задните гуми пребуксуват дори леко, системата за управление на динамичната устойчивост на автомобила VSC реагира на момента. При спортния режим VSC системата продължава да работи, но позволява леки волности с колата. При третия режим системите се изключват напълно и цялото управление на колата е във ваши ръце - също като през доброто старо време.

Това решение на Toyota определено ми хареса, тъй като шофьорът може лесно да се научи да кара спортна кола със задно предаване. Той може да усъвършенства уменията си зад волана, докато е готов да изпита на най-спортния режим. Ако просто искате да се повозите, изберете стандартния режим. Ако сте на някоя писта, първо пробвайте със спортния режим, а после и с този, който изключва системите напълно.

Дори и при последния режим обаче колата остава предвидима и лесно управляема. Заслуга за това имат редица неща, сред които ниското тегло, перфектното разпределение на тежестта между двата моста (53 / 47) и ниския център на тежестта.
Напред към миналото
Собственото тегло на Toyota AE86 е 1240 кг, а двигателят е поставен възможно най-назад, което допринася за ниския център на тежестта. А той е по-добър от този на най-изявените спортни коли в днешно време и заради хоризонталните цилиндри на 2.0-литровия атмосферен двигател. Той е тип боксер, като е оборудван със система за директно и предкамерно впръскване.

Мощността, както вече споменахме, е 200 к.с. при 7000 об/мин, а максималния въртящ момент от 205 Нм, наличен между 6400 и 6600 об/мин. Те доставят ускорение от място до 100 км/час за 7.6 секунди и максимална скорост 226 км/час.

Вероятно, представени на хартия, техническите характеристики на колата няма да ви впечатлят особено, но това определено не важи за динамичните такива. Съотношението мощност тегло е 161 к.с. за тон, а в съчетание с отличното пътно поведение, колата определено ще ви накара да се усмихнете широко.

Ако трябва да бъда честен, не бих отказал някоя друга конска сила под капака, но само при условие, че не трябва да пожертвам перфектният баланс на стандартната кола.
Напред към миналото
Карах новото спортно купе на Toyota само няколко часа, но почти веднага се усетих като част от него. Или по-скоро колата стана част от мен. Мърдаш леко волана, подаваш газ и това, към което се стремиш, се случва на момента. Няма забавяне, няма замисляне, няма клатушкане. Всичко се случва както трябва и когато трябва.

Не искам да убеждавам никого, че GT 86 е перфектен автомобил. Той не е такъв, а и не е създаден, за да бъде перфектен. Конструиран е за определена група хора, търсеща в автомобила удоволствието от неговото управление.

Ако вие сте от тези хора, отидете и го изпробвайте, а после не колебайте да споделите мнението си на info@automedia.bg. Ние ще го публикуваме тук в сайта.

Подробна информация за оборудването и цената на Toyota GT 86 в България
Напред към миналото
Оценките на Toyota GT 86 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8
(Идеален за пистата и за извън града. Представя се добре и в градския трафик)

Надеждност - 10 (Гаранцията е 5 години или 160 000 км)

Оборудване - 10 (Базовото оборудване - Drift, е повече от богато)

Пространство - 6 (Води се четириместна кола, но задните седалки са почти неизползваеми)

Цена/Качество - 10 (64 550 лв. с ДДС. + безплатно техническо обслужване за период от 5 години)

Качество на материалите - 10 (Приятни на вид и меки на допир материали. Много качествена изработка)

Разход на гориво - 8 (Може да варира между 6 и 12 л/100 км в зависимост от стила на шофиране)

Удоволствие от шофирането - 10 (Автомобилите доставящи такъв кеф се броят на пръсти)

Тагове: toyota gt 86
0 от 500
  • #72
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    GEJSKA KOLA
  • #71
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ти сериозно ли агитираш,че да си вземеш старо и амортизирано порше е по-добре от нова спортна и най-важното здрава Тойота. За спортна драйвърска кола със задно и огромни резерви за тунинг от всеки калибър тия пари са нищо. Няма нито едно по-добро предложение на такъв тип кола за по-малко пари. Дори Хюндай искат около тая цифра за Дженезис.
  • #70
    31 rate up comment 7 rate down comment
    МЕРКЕЛ ( преди 12 години )
    НЕ ЗНАМ КОЕ Е ПО 900 КИЛА/МЕЖДУ ДРУГОТО ТОВА Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ ПЛЮС,А НЕ МИНУС/, НО НОВИЯ гОУФ 7 ЩЕ Е 1000 КИЛА ШАЙЗЕ. ОКОЛО 30 ГОДИНИ СЛЕД ЯПОНЦИТЕ ОТКРИХА КАК ДА СЕ ПРАВЯТ КОЛИТЕ ЕФЕКТИВНИ. ШАЙЗЕ
  • #69
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Пич, само като ти види човек правописа и му става ясно колко просто парче си.Толкова си *** ,че даже не можеш да си инсталираш български...в 5 реда 10 грешки...ти да не си някой *** бе?
  • #68
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    vmesto da se mu4im s goufo 30 minuti ot nas do centuro po dobre pe6a po burzo e
  • #67
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    6to be tvoeto goufe da nee po dobro stiga qponcite imat modeli koito sa izdunki dokato vw kato cqlo si e izdunka na avtomobilstroeneto i ne sam opel bmw tva sa koli zaradi koito 4ovek e po dobre da si e pe6ehodec
  • #66
    22 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бастуни,осъзнайте се!!! Гтр е от класа на порше и ферари а вашите алмери,примери и микри са долнопробен ***.Това че гтр е кола не значи че и микрата или алмерата е машина.Те са евтин пластмасов ***/както повечето джапанки/Там разни сивици и други *** по 900 кила,друсащи като каруца -това ли за вас е кола...евтин ***..шайзе
  • #65
    23 rate up comment 14 rate down comment
    Обербайер ( преди 12 години )
    Цена от вчера за техника от завчера и дизайн от по-по-по-завчера... Тая виетнамска формула вече не работи. Вижте най-новия и важен пазар - Китай - всичките чужди коли са германски - само вие тука още не сте разбрали кой е нуммер айнс!
  • #64
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Колега Вагнер, това не е спортната версия на Субару БРЗ. Нека да излезе СТИ версията и тогава да видим. Този тест е подобен на това да сравняваш обикновен Меган с РС версията и да се дивиш, колко по-добри са резултатите на РС.
  • #63
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Вагнер до Субаруфен ( преди 12 години )
    Колега,факт е,че Меган Рс издуха Субару брз по всички показатели.Не ми се спори с никой,когато има факти!Нека си оправят колите джапанките и тогава да ги сравняваме...но до тогава има време.