IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Toyota са готови със седан на водород

Цената на автомобила ще бъде около $50 000

В Toyota са готови със седан на водород

Представител на компанията Toyota потвърди, че през 2015 г. ще бъде пуснат в серийно производство автомобил, задвижван с водород.

На семинар в Центъра за автомобилни изследвания в Мичиган президентът и изпълнителен директор по продажбите в Toyota Motor Джим Ленц обяви, че компанията завършва проекта си и съвсем скоро резултатът от него ще бъде показан.
В Toyota са готови със седан на водород
Toyota вече показа един концептуален модел - FCV-R, който се задвижва на водород. Доколко бъдещият модел прилича на него, предстои да разберем.

„Моделната ни гама ще включва седан, задвижван на водород – призна Ленц. – При това успяхме да смъкнем с около 90 % разходите по производството на подобни автомобили, което ще ни позволи да ги пуснем на пазара на достъпна цена”.

Очаква се тази цена да бъде около $50 000. Неотдавна управляващият директор на Toyota Есикихо Масуда заяви, че автомобилът на водород на компанията му ще може да измине същото разстояние, каквото и кола с двигател с вътрешно горене.

От японския производител не разкриха никакви технически характеристики на бъдещия седан, но признаха, че той няма да се различава кой знае колко от най-големия си конкурент на пазара Honda FCX Clarity. Тази машина изразходва 3 пъти по-малко гориво в сравнение с автомобилите на бензин и с едно зареждане, което отнема само 5 минути, може да измине 385 км.

0 от 500
  • #31
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Аз ( преди 13 години )
    В света има 200 станции, където може да се зареди водород, какво като Хонда правят такива коли, като няма кой да ги купува? Германците са направили първата такава кола според линка от Виктор 1994, но като няма инфраструктура и пазар какъв е смисъла да я правят? Фирмите гледат да продават коли а не нагласят цели производствени линии за коли от който ще продадат 10 бройки на правителството с рекламна цел. Браво на Хонда че 15 години след германиците са успели да направят такъв автомобил и какво?
  • #30
    6 rate up comment 13 rate down comment
    rrrrrr... ( преди 13 години )
    Няма нищо лошо да се опитват да правят коли на водород,но тези Джапанки дали са се замислили как някои ще си купи техна кола на Водород при това при положение че като цяло колите са им с възойно най-ниското качество.Тук има едно две "камикадзета"които ще я купят с нагласата която си е само в техните глави"Японско-качествено",при положение че хора с опит и възможност има казват ча Японските тояги са си Японски тояги(НЕКАЧЕСТВЕНИ)но ето ти мулето си е муле ;)
  • #29
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Виктор ( преди 13 години )
    Пак пуснах грешният линк ето последен опит:
  • #28
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Виктор ( преди 13 години )
    Ето го още един път първият линк, нещо не се отвори както трябва в предният ми пост, в него е обяснен принципа на действие на горивната клетка. Надявам се никой повече да не се излага с твърдения, че ДВГ може да гори водород, защото това е просто абсурдно и много лош атестат за българското образование и читателите на сайта.
  • #27
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Виктор ( преди 13 години )
    Кухата глава?явно твоята глава е много пълна щом твърдиш, че германците горят водород в ДВГ! Боже, боже какво доживях да прочета!!!Разгледай това видео:и ето този тест на реално съществуващ автомобил не разработка за след 3 години:А щом можеш да подкараш ДВГ с водород те признавам за гении !Горивната клетка, колкото и да ти е неприятно е измислена в Германия. Лек ден
  • #26
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Виктор ( преди 13 години )
    И още нещо автобуси на водород има от близо 10 години из повечето европейски столици, подобни автобуси имат Мерцедес Citaro, MAN, Scania, докато бях студент всеки ден се возих в такъв ! Така че Тойота не са изобретили топлата вода !Лек ден на всички от слънчева Германия !
  • #25
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Виктор ( преди 13 години )
    Първият прототип на подобно задвижване е направен в Германия през 1994 по научен проект NECAR, ако Тойота 21 години след немската разработка успее да пусне собствен модел ще е добре и това само може да ни радва.Ето линк към немският проект от 1994 година !http://***.hybrid-autos.info/Wasserstoff-Fahrzeuge/Mercedes/necar1-1994.html
  • #24
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Виктор Германия ( преди 13 години )
    Недейте да подскачате докато Тойота готви за 2015 този седан, мерцедес още от 2003та произвеждаше А класата с такова гориво, проблема е че няма инфраструктура за сега и поради това няма как да се наложи докато има евтин бензин и дизел.Ето линк да четете:http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_F-Cell
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    cojones ( преди 13 години )
    Като iPod на колела. Страхотни автомобилни иновации ни очакват от изток.
  • #22
    3 rate up comment 12 rate down comment
    ;) ( преди 13 години )
    Mogo obi4ate Toyotkite samo da ne pla4ete kato gi kupi VW ;D 6tot bili mnogo tehnologi4ni :D da ti e....