IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европейският автобранш е изправен пред рецесия

Следващата година може да бъде достигнато 20-годишно дъно, смятат германски експерти

Европейският автобранш е изправен пред рецесия

Дълговата криза в еврозоната заплашва да потопи западноевропейските пазари за автомобили в дълбока рецесия, смята браншовият експерт Фердинанд Дуденхьофер. „През 2013 г. според нашата прогноза може да се стигне до най-слабите продажби на автомобили от 1993 г. насам“, се твърди в публикувано в сряда проучване на ръководения от Дуденхьофер Center Automotive Research (CAR) към университета на Дуисбург-Есен.

"Кризата не е свършила, тя е в началото си", пише още в него.
Европейският автобранш е изправен пред рецесия
Със само 11,9 млн. продадени моторни превозни средства следващата година ще бъде достигнато 20-годишно дъно, смятат изследователите. За последен път през 1993 г. търсенето на автомобили в Западна Европа бе паднало до подобна стойност, като по онова време са били продадени 11,3 милиона коли.

Във всички други години имаше повече продажби, а през 2000 г. например - 14,8 милиона. За текущата година CAR очаква 12,1 млн. продажби на автомобили, предава DPA.

Основната причина за спада в потреблението на стоки с дълготрайна употреба, като автомобилите, е нарастващата несигурност, дължаща на държавните задължения в Южна и Западна Европа. „Евентуален банкрут на Гърция до края на годината едва ли може да бъде избегнат," пишат пазарните наблюдатели.

Почти всички по-големи икономически научни институти и Международният валутен фонд преразгледаха прогнозите си надолу. Освен понижените очаквания за растеж и нарастващата безработица се погрижи за нежеланието на купувачите.

„За автомобилния пазар в Западна Европа трябва да се очаква продължителна рецесия. Въздействието на дълговата криза ще се усети най-малко до 2015 г.".

Въпреки трудната ситуация най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen ще е сред "победителите в кризата", твърди CAR. Средносрочен пазарен дял от 30% в Европа не може да се изключи - VW се доближава до господстващо положение на Стария континент. От своя страна Fiat, PSA и Renault изпитват трудности, но също така и испанският филиал на VW – Seat, както и доставчиците, страдат от застоя в южните страни.

„Неразбираема е заплахата на концерна от Волфсбург да напусне браншовия съюз Acea заради обвиненията на шефа на Fiat Серджио Марчионе за предоставяне на твърде големи отстъпки. В тази чувствителна ситуация всяко нажежаване на настроенията може да бъде опасно“, се казва в документа.

В момента Volkswagen успява да компенсира спада на родния си континент със силни ръстове в Азия и Америка. Докато световният автомобилен пазар през 2012 г. все пак ще отчете ръст от 5,2 на сто, в Западна Европа може да се стигне до свиване от 5,4%, показват оценките на CAR.

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е*ал съм я Европа.На нас няма какво толкова да ни стане.Ония дето имат пари и какво да губят да му мислят.Като им паднат заплатите от 3000на 200 евро тогава да ги видя.Гърците тъпчат с пари десетилетия, а нас ни ползват за евтина работна ръка.Можеше да ни дадат 10-20милиарда за реален проект като АЕЦ ама не.....ми да го духат тогава.
  • #3
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Европа е зле зажото Страните със силни икономики хрантутят мързеливи нации. Гърците се мислят за много повече от нас. Уви сега имат дълг 400 милиарда евро. Вземали кредити от Европа, за да си раздават огромни заплати, които не заработват и в един момент държавата отива към фалит и ще фалира. Европа смята да и опрости половината дълг, за да я спаси що не ни хариже на нас 200 милиарда? Италия другата страна с големи заплати на кредит от Европа, Испания и тя както и Португалия.
  • #2
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Единственните ( преди 13 години )
    Въпреки трудната ситуация най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen ще е сред "победителите в кризата", твърди CAR. Средносрочен пазарен дял от 30% в Европа не може да се изключи - VW се доближава до господстващо положение на Стария континент. От своя страна Fiat, PSA и Renault изпитват трудности, но също така и испанският филиал на VW Seat, както и доставчиците, страдат от застоя в южните страни.
  • #1
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ЕВропа загива бавно, но сигурно.Не поне като най-зле сме си свикнали на мизерия.Да му мислят германците.