IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европейският автобранш е изправен пред рецесия

Следващата година може да бъде достигнато 20-годишно дъно, смятат германски експерти

Европейският автобранш е изправен пред рецесия

Дълговата криза в еврозоната заплашва да потопи западноевропейските пазари за автомобили в дълбока рецесия, смята браншовият експерт Фердинанд Дуденхьофер. „През 2013 г. според нашата прогноза може да се стигне до най-слабите продажби на автомобили от 1993 г. насам“, се твърди в публикувано в сряда проучване на ръководения от Дуденхьофер Center Automotive Research (CAR) към университета на Дуисбург-Есен.

"Кризата не е свършила, тя е в началото си", пише още в него.
Европейският автобранш е изправен пред рецесия
Със само 11,9 млн. продадени моторни превозни средства следващата година ще бъде достигнато 20-годишно дъно, смятат изследователите. За последен път през 1993 г. търсенето на автомобили в Западна Европа бе паднало до подобна стойност, като по онова време са били продадени 11,3 милиона коли.

Във всички други години имаше повече продажби, а през 2000 г. например - 14,8 милиона. За текущата година CAR очаква 12,1 млн. продажби на автомобили, предава DPA.

Основната причина за спада в потреблението на стоки с дълготрайна употреба, като автомобилите, е нарастващата несигурност, дължаща на държавните задължения в Южна и Западна Европа. „Евентуален банкрут на Гърция до края на годината едва ли може да бъде избегнат," пишат пазарните наблюдатели.

Почти всички по-големи икономически научни институти и Международният валутен фонд преразгледаха прогнозите си надолу. Освен понижените очаквания за растеж и нарастващата безработица се погрижи за нежеланието на купувачите.

„За автомобилния пазар в Западна Европа трябва да се очаква продължителна рецесия. Въздействието на дълговата криза ще се усети най-малко до 2015 г.".

Въпреки трудната ситуация най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen ще е сред "победителите в кризата", твърди CAR. Средносрочен пазарен дял от 30% в Европа не може да се изключи - VW се доближава до господстващо положение на Стария континент. От своя страна Fiat, PSA и Renault изпитват трудности, но също така и испанският филиал на VW – Seat, както и доставчиците, страдат от застоя в южните страни.

„Неразбираема е заплахата на концерна от Волфсбург да напусне браншовия съюз Acea заради обвиненията на шефа на Fiat Серджио Марчионе за предоставяне на твърде големи отстъпки. В тази чувствителна ситуация всяко нажежаване на настроенията може да бъде опасно“, се казва в документа.

В момента Volkswagen успява да компенсира спада на родния си континент със силни ръстове в Азия и Америка. Докато световният автомобилен пазар през 2012 г. все пак ще отчете ръст от 5,2 на сто, в Западна Европа може да се стигне до свиване от 5,4%, показват оценките на CAR.

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Повелителя на Италия ( преди 13 години )
    Aнонимния съм аз!
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Каква е ползата на Hyundai петгодишна гаранция, ако собствениците трябва да платят за подмяна на съединителя само след 3,500 мили?Нови гаранции на автомобили не покриват износване и скъсване на компонентите. Части като чистачки, накладки и гуми се класифицират като консумативи и собственикът трябва да плати, когато те се нуждаят от смяна. Но какво е "справедливо" износване?Кати Браун, от Helston, Корнуол, със сигурност не мисля, че е справедливо, че Hyundai не би покрило фиксира върху нея i20 по време на гаранционния срок. Резервна част не е нещо толкова незначително като чистачки остриета - това е съединителя. И колата беше само четири месеца, с 3500 мили по часовника."Съм управлявано за повече от 40 години и никога не са имали проблеми с съединителя преди", каза Кати. "Този, на предишната ми кола, продължил 11 години!"Съединителя е износване елемент - и би било несправедливо да се очаква компаниите да ги замени, когато те носят на по-стари превозни средства.Но със сигурност не и компанията ще обмисли "справедливо", за да може потребителят да поемат тежестта за подмяна на съединителя на четири-месечно превозно средство? Hyundai направи. Своя център за обслужване на клиенти мениджър пише на Кати каза, че се е съгласил с резултат от разследване, проведено от нейния дилър."Не е имало доказателства, които да предполагат, всеки дефект за производство", пише на управителя на обслужване на клиентите. Причина за проблем със съединителя, за да се носят и следователно не се покрива съгласно условията на гаранцията. "Мениджърът обида за вредите, като се предполага, че повреда на съединителя може да са били до стила на шофиране на Кати.Доста странно, техници, които извършват независима проверка на кола Кати стигна до различно заключение. Той каза, че приличаше на i20 е направил 100,000 мили, а не 3500. "Отдавайки дължимото", добави той, "дори и лош водач, който не би са износени съединител до тази степен, в това кратко време.", Заключи той, като че съединителя не е на достатъчно добро качество за превозното средство.Ние изправени Hyundai с тези констатации, и да го помоли да преразгледа гаранционен иск на Кати. Тя се съгласи да изпрати свой инженер, за да инспектира част. "След като ние сме получили констатациите на този доклад, ние ще дойдем да вземе окончателно решение", каза говорител.Кати на случая: На пръв погледПроблемът Съединителят може да продължи живота на колата, но на Hyundai i20 Кати Браун отиде след само четири месеца. Тя беше склонна да плащат за още.Hyundai отговор Hyundai отказа да замени на съединителя по време на гаранционния срок. Тя каза, че е "справедливо износване", и предложи проблемът може да е надолу, за да си стил на шофиране.Правни консултации Ти си в рамките на вашите права, за да се получи второ мнение. Уверете се, че търговецът държи всички части е отстранени, а след това превозно средство квалифициран инспектор ги проверява за да видите дали те са съгласни с първоначалната присъда.Нашата присъда Износеност на съединителя на четири месеца-стара кола, трябва да сте задали тревога, шум в Hyundai. И не трябва да са взели нашата намеса най-накрая да получите на компанията да се съгласи да я провери.Имате ли автомобилизъм проблем, който се нуждае от разследв
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    A,че на 3500км. износва съединител,и си плащеш! Hyundai e голям ***!
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Защитниците на VAG денонощно дежурят да не би критичен коментар да остане неопроверган, а авторът-не отнесъл обиди-за наказание, хаха!
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ВАГ защото на латиница e VAG.И съответно някой който пише на бг. пише ВАГ.Сега сети ли се?
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ако ВАГ започне да продава колите си на реални цени и те ще се оплезят много бързо, ама ги спасяват колосалните надценки, които праскат на *** си.Реално трябва да свалят цените с около 40%
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какво ниво от 1993 година ги гони .Италианците казаха ,че вече са слезли до ниво на продажби от 1974 година .Не бях виждал отстъпки по 4 до 8000 евро ,на кола .В Италия и това стана в момента .А изплщането стигна до 5 -7 години с месечна вноска 200 евро и без първоначална вноска .Подаряват с колата и 10 годишна застраховка срещу кражба и пожар и пак няма купувачи .ЕВРОПА е вече умряла ,но не искат да и изпишат смъртния акт и кротко да я погребат .
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    Американците печатат пари колкото си искат(най-големия дeфицит в света),но тях никой не ги "натиска"в Европа се допуснаха огромни грешки,централизацията на производство и инвестициите в Китай и Турция(за по-голяма далавера)им изигра лоша шега,сега ни напред,ни назад-АЛЧНОСТ!
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Profesora ( преди 13 години )
    Май икономиката не ви е ясна!Поставихте полож. оценка на нещо което е вярно,но не и за кризата в Европа.Страните с добро производство в момента са Германия и Франция,и съм ви писал за това,само две икономики работят,сега няма на кого да продават,защото другите не работят и от там нямат пари,и за това "спасяват" Гърция(и другите"прасенца"),скоро и те ще потънат,от алчност!Проста математика!
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    По-лошото е че Гърците не искат да им се намалят заплатите. Те просто са приели, че трябва да вземат определиа сума пари за труда си и не отстпват, маса фирми фалираха там, защото собственика не може да си позволи да плаща колосалните заплати. Безработица е вече около 30%. Много гръцки фирми се местят в България, заради по-евтината работна ръка и по-ниски данъци. Гърция от 5г. е в рецесия а за 20г. натрупа огромния си дълг. Преди да си надуят заплатите с кредити бяха много по-бедни от Българите.