Суперколите, също като обикновените автомобили, трябва да преминат през всички краш-тестове, за да получат одобрение за движение по обществените пътища.
Разлики все пак има, тъй като при краш-тестовете на обикновените коли се използват около 20 екземпляра от всеки модел. При суперавтомобилите, чиято цена е стотици хиляди евро, а и чието производството рядко надвишава 300-400 екземпляра, няма как да бъдат разрушени толкова много бройки. При суперколите най-често на краш-изпитания се подлагат между 1 и 3 коли от модел.
Това е възможно и поради факта, че тези автомобили имат много по-здрави конструкции, издържащи на много сериозно натоварване. Материали като карбон и титан, които се използват широко при спортните и екзотични возила, позволяват далеч по-малки деформации в конструкциите на автомобилите при отделните краш-изпитания.
Вижте как се справят с изпитанията екзотичните спортни машини - Koenigsegg Agera, Lamborghini Murcielago, Pagani Huayra, Mercedes-Benz SLS AMG, Jaguar XJ220, Chevrolet Corvette и руската гордост Marussia.
Koenigsegg Agera
Pagani Huayra
Mercedes-Benz SLS AMG
Marussia
Lamborghini Murcielago
Jaguar XJ220
Chevrolet Corvette C6


0