fallback

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Компанията Which смята, че бензиновите коли са по-надеждни и по-икономични

Британската изследователска компания Which обяви, че да притежаваш дизелов автомобил е по-скъпо и по-нерентабилно отколкото такъв с бензинов двигател. Според експертите дизеловата машина се изплаща едва след 14 години експлоатация, което в наши дни е напълно излишно, тъй като малко хора изкарват толкова време с една и съща кола.Изследователите са на мнение, че в началото дизеловият автомобил, който е с 3-4 % по-скъп от бензиновия, наистина излиза по-изгодно като разход на гориво за собствениците си. С течение на времето обаче бензиновият взима сериозно приемущество, тъй като поддръжката му е по-евтина. Освен това от Which са категорични, че при съвременните технологии на бензиновите двигатели те са не по-малко икономични от дизелите.За изследването си компанията е сравнявала мотори и от двата вида при 5 от най-популярните във Великобритания автомобили от различни класове - Ford Fiesta, VW Sharan, VW Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5-Series. В хода на проучването се оказва, че бензиновите версии са по-здрави и по-надеждни от дизеловите. Това важи не само за периода на гаранция, който на Острова е средно 3 години, а и за следващия срок на експлоатация на машините – между 4 и 8 години.

Тагове: vs
fallback
  • #18
    бб ( преди 11 години )
    !?!?, пич ти закръгляш нагоре и надолу както ти е удобно. 1,4 бензин 3 л масло не са 3, а обикновено 3,5л - купуваш 4 л. Дизел 1,6 не е 5-6 л. масло, а е 5 л /моя е 1,7 и събира 5 л. масло/ Излиза, че разликата е 1 л. Ако теб те събаря 1 л. масло, да убийствена е поддръжката на дизела! ;) А филтри има на всякакви цени, даже и по 10 лв могат да се намерят и на бензин и на дизел ако цената ти е важна.
  • #17
    пламен ( преди 11 години )
    извинявам се за грешката не съм сложил " , " след масло и леко корабно. от скромния ми стаж по корабите (18 години) смея да твърдя,че има доста голяма разлика между леко корабно гориво(газиол, или просто казано нафта с по-ниски качества) и мазут. само да доложа,че мазута застива при 25 градуса, а нафтата ако е качествена замръзва при минусови темп. а за на колегата с на брат му колата,не твърдя че ремонтите са по-евтини. въпроса с бензиновото турбо е,че е трудно съвместимо променлива геометрия
  • #16
    до !?!? ( преди 11 години )
    Стига смешки вече бе хеее. Маслото се определя от кубатурата на двигателя. Тия легенди за 1.6 литров дизелов двигател който взема 6 литра масло ги разправяй на майка си. Ха ха 6 литра масло може но в 3 литров дизелов двигател както и в 3 литров бензинов.
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    Споко миризма пак обърка Хюнай с ВАГ. Това че Хюндай правят имитации на други коли не прави другите коли гробници. Има една корейска гатанка: Куцо, грозно и не върви и трябва да слизаш да го буташ ако бързаш, що е то? Отг. Хюндай! Не напразо са превзели класацията за ненадеждност още при коли до 3 години. И не могат още нови да минат технически преглед е те на това му викам гробник, още не излязло от магазина и не става за движение по пътищата.
  • #14
    !?!? ( преди 11 години )
    Каква е разликата в обслужването ли??? Що за въпрос!?!? Примерно някакъв 1.4 бензим да събира около 3л масло и филтърче дори за нов автомобил от порядъка до 15лв. Едно дизелче 1.6 (дори няма да споменавам нагоре, макар да са по масови) събира около 5-6л масло и филтърче от порядъка на 20-30лв. Аиде да смятаме дали (3х20)+15
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Зависи какъв ще ти е дизеловия двигател.Ако е накой гробник произведен от Фолксваген, примерно 2.5ТДИ или 2.0ПД то ясно, че златен ще ти излезе.Ако си с японски дизел нещата са съвсем различни.И при бензиновите е същото.Ако си с бензинов маслояд на ВАГ с кофти покритие на цилиндрите е едно ако си с 6 цилиндров на БМВ, или някой VTEC на Хонда нещата ще са доста по-различни.
  • #12
    бб ( преди 11 години )
    Дизела не бил по-икономичен от бензина!? Докато карах бензинова кола всяка седмица бях на бензиностанцията. След това с дизела доста по-рядко. Скъсан ангренажен ремък и на бензин е същата работа. Дюзите на новите дизели наистина са скъпи, но бензиновите инжекторите без пари ли са!? За икономичността показателен е факта, че ВСИЧКИ служебни коли и тези които изминават много км. са дизели. А бизнеса ако не може да си прави сметката, кой!?
  • #11
    Знаещ ( преди 11 години )
    Ето по това си приличаме с англичаните:- не можем да правим автомобили, но много "знаем" и даваме съвети.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    И пламене няма такова нещо като леко корабно масло а леко корабно гориво и когато го изброяваш не пиши и мазут защото леко корабно гориво и мазут са едно и също нещо. Относно суровия нефт, дизеловото гориво е фракция която е по евтина докато при бензиновата е нужно повече добавки и по-скъп добива както и по-малко количество се добива. Простата логика е че може би се харчи много повече нафта и за това и вдигат цената. .
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пламене, по твоята логика да напиша и аз на брат ми колата бензинова с турбо, няма да споменавам марката защото е популярна и ще тръгнат още много приказки а не искам това да е темата в следващите 100 коментара. Та на неговата бензинова кола му падна клапан в буталото и изора цилиндъра последва основен ремонт на целия двигател на стойност 5000лв. нови бутала,клапани, шлайф на цилиндрите, гарнитури... 6 месеца по-късно му изгоря и турбината още и хоп още 2 бона.
fallback
Последни