IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Yamaha атакува индийския пазар с мотор за 500 долара

До 2016 г. компанията планира да увеличи пазарния си дял до 16%

Yamaha атакува индийския пазар с мотор за 500 долара

Yamaha атакува индийския пазар с мотор за 500 долара
Yamaha Motor възнамерява да разработи най-евтиния мотоциклет в своето портфолио до този момент за индийския пазар. Продажната цена ще бъде около 500 долара. С ниската цена японският производител иска да се намеси в борбата за по-голям пазарен дял за сметка на конкуренти като Honda, пише Wall Street Journal.

„С най-луксозните си модели ние пожънахме голям успех в Индия", казва Хироюки Сузуки, ръководител на Yamaha Motor за Индия. „Сега е време обаче да завладеем по-голям пазар“.

Новият модел ще трябва да помогне на Yamaha да увеличи продажбите си в Индия. В азиатската страна моторите са особено предпочитани, защото са по-евтини и са по-икономични от автомобилите. До 2016 г. компанията планира да завладее 16% от пазара в Индия, докато в момента пазарният ѝ дял е 3,5 на сто.

По отношение на обема Индия е вторият по големина пазар на превозни средства на две колела в света. Миналата година са продадени 10,1 милиона велосипеди, което представлява увеличение от дванадесет процента. Около 70% от общите продажби на мотоциклети са модели с двигатели с обем от 100 до 125 кубика.

Що се отнася до продажбите, то Hero MotoCorp е най-големият индийски производител на двуколесни превозни средства. Фирмата разполага с шест основни модела, които се предлагат на пазара. Honda, Suzuki и Yamaha започват едва сега да разширяват присъствието си в този сегмент.

Yamaha продава своите 110-кубикови модели Crux и YBR (на снимката) в Индия за 36 300 рупии (509 евро) и 43 500 рупии (610 евро). Конкурентните марки са в същия ценови диапазон.

„Само един от всеки 25 души притежава мотоциклет в Индия", казва Хироюки Сузуки. „Това са отлични условия за предлагане на горивоефективен модел на разумна цена."

В Индия Yamaha планира да разшири своите изследователски и развоен отдели, за да разработи свои собствени евтини модели. Suzuki обаче все още не назова дата, на която ще бъде представен нов модел. Все пак обаче стана ясно, че впоследствие той може да бъде и изнасян зад граници.

За да се случи всичко това, Yamaha ще инвестира 23 млрд. рупии (323 млн. евро) в Индия през следващите пет години. С тези пари трябва да бъдат разработени нови продукти, построени нови заводи и да се увеличава производственият капацитет, за да отговори на очакваното търсене. През 2018 г. се очаква 2,8 милиона мотоциклета на година да излизат от поточната линия - в момента все още техният брой се очаква да бъде 600 000.

През следващите две години на пазара в Индия Yamaha ще пусне три нови модела скутери. Първият от моделите да бъде обявен през октомври.

Още икономически новини за пазара на автомобили и мотоциклети четете в Investor.bg

Тагове: Yamaha
0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    това на снимката е YBR250
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Опс, грешка. За нова ми искат 640! евро...Цена без монтаж..
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Аз имам Мародер 250 и бях адски доволен от него, докато не спука глава. И за нова ми искат 240 евро кожодерите. А 2ра ръка 250... 1/3 от цената на целият мотор втора ръка мамка им. А Йин Лун не ти го препоръчвам, испанците много пищят от него.Анонимен мотора на снимката е 250 кубика, 100кубиковите на външен вид са едно към едно.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Онзи ден си продадох 125 кубиковия Мародер за 1600 лева. И човека е доволен, защото знае какво се предлага. 500 долара за нов мотор си е направо супер яка оферта. Ако говорим за дребно и едро, да предположим, че разликата в цената е 2.5 пъти. Това означава, че все пак могат да докарат мотор за 1200$, нов на Ямаха, 110 кубика. Това са 1800 лева, колкото един китайски Jin Lun. Да, ама няма да стане :(
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ама тоя мотор на снимката едва ли е от тия, 500 доларовите. Става въпрос за 100 кубикови моторетки все пак.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Triforce цените са такива не само в България. Макар че едно Сузуки Мародер или Ямаха Класик /примерно/ можеш да ги купиш за около 600-700 евро втора ръка.Просто в Европа цените са високи.Така че, Роби, не е от количествата.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    robi1971 ( преди 13 години )
    В Индия дистрибуторите купуват милеони бройки и коли и мотоциклети от производителите на година. Тука в БГ сигурно целият пазар 200-300 нови мотора на година едно е търговия на едро другото на дребно от там и разликата в цените
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Чисто нова Yamaha за 500 кинта ??? Тук дори 10 годишните трошляци са по скъпи!
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Tuk za tazi cena si kupuvame kitaiskite skuteri ,50 kubikovite ,bokluci
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Около 70% от общите продажби на мотоциклети са модели с МОЩНОСТ от 100 до 125 кубика."??? - БЕЗ КОМЕНТАР