IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Градски кросоувър за всеки път

Mitsubishi ASX се справя еднакво добре на градски, извънградски или черни пътища.

Градски кросоувър за всеки път

Градски кросоувър за всеки път
Градските офроудъри са много популярен сегмент на пазара, за който се очаква да носи печалби и да расте в следващите години. Причините за това са ясни. Тези возила предлагат огромна функционалност, като са едновременно подходящи за града и за извън него. Компактната каросерия, достатъчно просторния салон, високата позиция на седене, задвижването към четирите колела и пестеливите, но динамични двигатели, правят тези коли идеално средство за всяко пътуване.

Един от първите и най-ярки представители в този сегмент е Mitsubishi ASX. Компактното возило се появи през 2010 г., а през тази му предстои модернизация. Тя обаче ще бъде минимална, като ще засяга дребни детайли в дизайна на каросерията. Останалото ще си остане същото, тъй като автомобилът, дори в сегашния си вид, изглежда актуално, оборудва се с последно поколение двигатели и разполага с най-новите технологии на японската марка.
Градски кросоувър за всеки път
На пазара у нас Mitsubishi ASX се предлага с един бензинов и един дизелов двигател. За предпочитане е дизеловия двигател, не само защото предлага значително по-добра динамика. Той може да се оборудва с опционалното задвижване на четирите колела AWC, благодарение на което ASX се справя с всеки черен или заснежен път. Системата е аналогична с тази, която се слага на по-големия Outlander. Тя предлага три режима на работа - 2WD, 4WD и 4WD Lock. Режим 2WD осигурява максимална икономичност, задвижвайки само предните колела, докато режим 4WD разпределя въртящия момент към четирите колела, когато това е необходимо. Когато теренът стане наистина тежък, режимът с блокировка (4WD Lock) осигурява максимално сцепление и контрол при шофиране по хлъзгава повърхност като сняг или ситен чакъл.

Що се отнася до двигателя, той е японско производство, като е конструиран от инженерите на Mitsubishi. Агрегатът е 1.8-литров DI-D DOHC MIVEC турбодизел с директно впръскване на горивото и изключително ниска компресия (14.9:1), благодарение на която са постигнати ниски нива на шум, вибрации и нискочестотни трептения на каросерията. За тези предимства заслуга има и фирмената технология MIVEC (електронна система на Mitsubishi за управление на работата на клапаните от газоразпределителния механизъм), с която се оборудва въпросния двигател.
Градски кросоувър за всеки път
Освен на теория, двигателят прави впечатление и напрактика. Той генерира 150 к.с. при 4000 об/мин и 300 Нм въртящ момент между 2000 и 3000 об/мин. Доставя ускорение от място до 100 км/час за малко под десет секунди и максимална скорост на движение 200 км/час. В същото време обаче двигателят се нуждае от 7 л/100 км при движение в градския трафик и от едва 4.9 л/100 км при движение извън града.

За ниското потребление в гарда спомага и системата Auto Stop & Go, която изгася двигателя на светофарите, намалявайки по този начин разхода на гориво и CO2 емисиите, без обаче да се прекъсва работата на електронните системи на автомобила.

За доброто представяне на Mitsubishi ASX в града заслуга имат и високата позиция на седене, която дава отлична видимост във всички посоки, компактните размери на каросерията, както и високия просвет, който позволява преодоляването на неравностите по нашите улици. 4WD задвижването също може да бъде полезно в града, особено ако зимата (както обикновено) изненада отговарящите за почистването на улиците от натрупалия сняг.

Като минус може да се изтъкне факта, че автоматична трансмисия не се предлага, но пък наличната 6-степенна ръчна, е много приятна за използване, с оптимално настроени предавателни числа. Освен това работата й е подпомагана от системата HAS, която улеснява потеглянето по наклон, като не позволява на автомобила да тръгне назад.
Градски кросоувър за всеки път
Нашият тест протече най-вече извън града, като успяхме да изпитаме ASX на магистрала, извънградски, планински и черни пътища. На магистрала дизеловия Mitsubishi ASX се чувства отлично. Поддържането на скорост от над 130 км/час не е проблем, като при това темпо потреблението е около 5.4 л/100 км. Приятно ни изненада и ускорението на 1.8-литровия агрегат при високи скорости. Динамиката му е добра дори при подаване на газ със скорост от над 130-140 км/час.

Същото, дори в по-голяма степен, важи и за по-ниските скорости, които обикновено се поддържат по първокласните и второкласните пътища. Там динамиката е още по-приятна, независимо дали автомобилът е натоварен или пътят има наклон. Двигателят е изключително еластичен и тих, като при подаване на газ се чува само свистенето на турбината, което дава особено приятна тръпка на водача. В този цикъл колата показа средно потребление от 4.9 л/100 км.
Градски кросоувър за всеки път
За тестът ни по черните пътища подбрахме сравнително умерен маршрут. Все пак това е автомобил, който трябва да се държи добре на всякаква настилка. Той не е проектиран за офроуд и тежки препятствия, а по-скоро за заснежени или кални трасета. Може да се справи и с по-сериозни терени (това все пак е Mitsubishi), благодарение на по-високия си просвет, но ние препрочетохме да не рискуваме.

Вместо това проверихме дали комфортът и динамиката на колата ще се повлияят, когато на борда се качат четирима пасажери и техния багаж (багажникът предлага 442 л.). Да, разлика в динамиката се усети, но тя бе минимална, а колата продължи да ускорява уверено и да стои стабилно на пътя, дори при остри завои, както и да поема неравностите с финес, който сме свикнали да виждаме при автомобилите с по-нисък център на тежестта.
Градски кросоувър за всеки път
Изненадващо за външните размери на Mitsubishi ASX, салонът предлага задоволително пространство и комфорт за четирима възрастни, дори при дълъг път. Предните кресла дават добра опора и удобна позиция, а отзад е налично достатъчно пространството за краката и главите на пътниците.

Безопасността също е на ниво. Mitsubishi ASX е оборудван със 7 въздушни възглавници - две предни, четири странични (тип завеси) и допълнителна въздушнавъзглавница за коленете на шофьора, която помага да бъдат предпазени краката му в случай на челен удар. В стандартното оборудване са включени антиблокираща спирачна система (ABS) с електронно разпределение на спирачната сила (EBD), системата за активен контрол на стабилността и сцеплението (ASC), система подпомагаща потеглянето по наклон (HSA), спирачен асистент, система за сигнализиране при внезапно спиране (ESS) и др. Благодарение на които ASX бе обявен за максимално безопасен от американският институт за безопасност на движението IIHS. Моделът получи максимални оценки и от EuroNCAP (5 звезди) и ANCAP (австралийската програма за оценяване на нови автомобили).
Градски кросоувър за всеки път
Ако трябва да опишем Mitsubishi ASX само с няколко думи, те ще бъдат - идеален спътник за всяко пътуване, който се справя еднакво добре на градски, извънградски или черни пътища. С автомобил като ASX необходимостта от втора кола отпада. С него ще се чувствате уверено по заснежените пътища, комфортно при дълъг път, а когато сте в гарда тесните улици и високите бордюри няма да ви притесняват.

Цените на Mitsubishi ASX в България стартират от 33 990 лв. с ДДС. Автомобилът, който тествахме - ASX 1,8 DI-D с ниво на оборудване INVITE и допълнителни навигация и LED светлини, струва малко над 50 000 лв.
Градски кросоувър за всеки път
Оценките на Mitsubishi ASX по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Справя еднакво добре на градски, извънградски или черни пътища)

Надеждност - 9 (Солидна изработка и гаранция от 3 години или 100 000 км.)

Оборудване - 10 (Богато стандартно оборудване, включително всички системи за безопасност)

Пространство - 9 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 8 (Добра изработка, добра цена)

Качество на материалите - 9 (Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 10 (5.7 л/100 км смесен разход за автомобил с 4WD)

Удоволствие от шофирането - 9 (Комфортно, но стегнато окачване. Директен и точен волан. Пъргав двигател)

Тагове: Mitsubishi ASX
0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    pinupcasino777 ( преди 3 години )
    Игровые автоматы https://pin-up-casino.cyou/ Казино имеют официальную лицензию и стабильно выплачивают игрокам их выигрыши!
  • #29
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    abe kupete si pone edin hubav fotoaparat i naemete edin fotograf che imam chuvstvoto che q snimate za prodan...
  • #28
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    auuu pak ste vzeli nqkolko stotin ili eventualno hilqda-dvehilqdi leva i stana nay-dobrata kola na sveta napravo :D :D :D
  • #27
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Каква тройка за сто бона? За сто бона ще си вземеш фул екстри Х3 или Х5 с малко неща, и двете над 2 пъти по-добри от тази мазда.. във всички критерии! Но и цената е над двойна, разбира се...
  • #26
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Dude ( преди 13 години )
    не я сравнявам аз, просто по-долу имаше коментари, че ако маздата имала оценка от 8-9 то БМВ трябвало да има 15, което не е вярно, защото има категории в което бавареца 3та серия е по-зле. БМВ 3 може да е по-хубава кола, но не е 2 пъти по-хубава, на фона на маздата. Не че можех да дам 100 бона за кола, но дори и да ги имах, с това табло ме отказват веднага. Няма дълбочина, няма нищо, скоростомера и оборотмера са все едно някакви водопроводни шайби със стрелки вътре. Е да ме прощавате....
  • #25
    8 rate up comment 5 rate down comment
    drianov ( преди 13 години )
    Къде си тръгнал да сравняваш Мазда 3 с БМВ 3-та серия... Какъв е смисъла? Да кажеш че таблото на Мазда 3 по ти харесва от таблото на 3-та серия ли? Ами ако това ти е най важния критерий си купуваш маздата, какво толквоа...На мен таблото на 3-та серия си ми е достатъчно удобно и функционално а и нямам нужда от претруфени истори...Всеки човек си има критерии и харесва определени неща - точно за това се карат както мазди 3 така и БМВ-та...
  • #24
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хубава кола,но АБ като я тестваха писаха,че дизела има сериозна турбо дупка.Ниската компресия е добра за вибрациите и шума на празен ход,от там са само минуси-слаб въртящ момент,висок разход на гориво.
  • #23
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Dude ( преди 13 години )
    Интересно ми е, някой от вас карал ли е 3ката на бмв и 3ката на мазда от 2010. Във всякакви други категории бавареца ще бие маздата, но таблото и предната конзола на бавареца са трагични- спартански, простовати , а колата струва 2 пъти и нещо на цената на маздата. Така че примерно в тая категория мазда 3 ще има по-висока оценка от БМВ 3, и свъсем заслужено
  • #22
    15 rate up comment 12 rate down comment
    blah ( преди 13 години )
    awd на мицубиши е на светлинни години пред каквото и да извадят от ВАГ, Форд или БМВ, ДИ-Д е уникален дизел, за какво въобще си говориме? Както обикновено единствено Субару могат да извадят конглокент на Мицубиши...
  • #21
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пример е S класата,обаче за *** и пейзани.