IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Причините да не изберем Kia стават все по-малко

Новият Cee'd - огромна стъпка напред

Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Гаранцията от 7 години и по-ниските цени бяха сред основните причини да се спрем на нов автомобил с марка Kia. Поне досега. С появата на новите модели на корейците, причините да не изберем Kia стават все по-малко.

Вече ви запознахме с новото поколение на Kia Rio, а днес идва ред на най-важният модел на корейците в Европа - Cee'd. Той, също като Rio, е напълно нов. Изграден е от нулата - на нова платформа, с нови технологии и нов дизайн.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Безспорно дизайнът е най-ярката промяна при новото поколение Cee'd. Той беше недостатък на вече стария модел, а сега е нещото, което ще ви накара да се спрете пред корейската кола. Новият дизайн е динамичен, отличителен, изискан и непреходен. И няма да как да бъде иначе, тъй като главен отговорник за формите на новата кола е шеф дизайнерът на Kia Петер Шрайер. Корейците хитро го отмъкнаха от VW Group още през 2006 г. и сега са готови да завоюват нови позиции в изключително оспорвания в Европа C-сегмент.

Дизайнът обаче не е единствения коз на новия Cee'd. Моделът вече е по-голям, по-комфортен, по-икономичен, по-безопасен, по-приятен и не на последно място - не по-скъп (изключваме отстъпките, които се даваха за първото поколение Cee'd в края на жизнения му цикъл).

Сравнен със старото поколение, новият Cee'd е по-дълъг и по-нисък, което освен по-добро пътно поведение и повече пространство в салона, му дава по-спортна визия и по-динамичен профил. Дължината на новия модел е увеличена с 50 мм до 4 310 мм, а височината е намалена с 10 мм до 1 470 мм.  Разстоянието между двете оси не е променяно - 2 650 мм, но въпреки това, то остава едно от най-дългите в сегмента. Същото важи и за вместимостта на багажното отделение, която е увеличена с 12% до 380 л.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Огромна е и промяната в салона. Там освен напълно ново табло, виждаме и далеч по-качествени материали. Изработката е много добра, позицията на седене е удобна, а пространството - достатъчно. Таблото, контролните уреди и воланът се лесно достъпни, ориентирани към водача, а материалите са с високо качество, меки на допир и приятни на вид. Шумоизолацията също е на ниво, като за това играе роля и коефициент на съпротивление Cd от едва 0.30.

Пространството също прави добро впечатление, като в салона могат да се настанят удобно четирима възрастни. Убедихме се в това при тестът ни на колата. Той калкулира над 800 километра, като в автомобила пътувахме четирима души, двама от които с ръст над 180 см.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
По обичай серийното оборудване на модела, който е разработен, конструиран и произведен изцяло в Европа, е сравнително богато. То включва регулируем по височина и дълбочина волан, iPod, Aux и USB входове, аудио система с 6 тонколони и управление от волана, борд компютър и др. Също серийно се предлагат 6 въздушни възглавници (колата грабна максималните 5 звезди от краш тестовете на Euro NCAP), ESC, ABS, асистент за потегляне по наклон HAC (Hillstart Assist Control), VSM (Vehicle Stability Management) система за цялостно управление стабилността на автомобила и ESS (Emergency Stop Signal) система, която спомага предотвратяването на произшествия чрез допълнителен светлинен сигнал при внезапно спиране.

Що се отнася до двигателите, те са по-скоро икономични, отколкото пленяващи. Това обаче скоро ще се промени, когато на новия Cee'd ще бъде качен 1.6 литровия турбо агрегат, който сега се поставя на братския Hyundai Veloster. Към момента обаче моделът се предлага 2 бензинови – 1.4 MPI и 1.6 GDI, с мощност от съответно 100 к.с. и 135 к.с, както и 2 дизелови - 1.4 WGT/90 к.с. и 1.6 VGT във варианти от 110 к.с. и 128 к.с.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Любимец на екипа ни стана 1.6 VGT (128 к.с.), който успяхме да изпитахме във вариант с ръчна трансмисия. За разлика от автоматика, който изпробвахме с новия Hyundai i30, тук двигателят разгръща по-добре възможностите си, показва по-добра еластичност и по-добър среден разход. Именно този двигател се очаква да бъде най-търсен в Европа, като причината за това е оптималното съотношение динамика/разход. 1.6-литровият дизел с променлива геометрия на турбо компресора реагира спонтанно на подаване на газ, еластичен е и доставя мощна тяга още при ниски обороти - под 2000 об/мин. Турбо дупка се усеща, но при добро познаване на автомобила тя лесно се избягва с навременна смяна на предавките. Средното потребление на гориво на този модел е под 5 л/100 км, а при допълнително оборудване с технология EcoDynamics консумацията на гориво може да бъде едва 3.7 л/100 км (вредни емисии 97 г/км), твърдят корейците.

Сред бензиновите двигатели също си харесахме най-мощния - 1.6 GDI (135 к.с.). Той беше куплиран с новата автоматична трансмисия с 6 степени и два съединителя (DTC). Двигателят е изключително тих, добре балансиран и отзивчив, но за доброто ни впечатление най-голяма заслуга имаше разработената от Kia трансмисия. Тя работи много бързо и плавно, като смените на предавките почти не се усещат. При необходимост от рязко ускорение трансмисията реагира бързо, дори когато се налага да свали две предавки.

Няма как да останем безразлични и към пътното поведение на колата. То е стабилно и твърдо при острите завои, но обира добре неравностите по пътя, предлагайки добър комфорт и при по-дълги пътувания. Cee'd разполага с напълно независимо предно окачване MacPherson и многоточково задно, като може да бъде поръчан с изцяло новата система Flex Steer™, която предлага три модула – комфорт, стандарт и спорт – и позволява на шофьора да избере режим в зависимост от пътните условия и стилът на управление.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Като цяло новият Cee'd прави огромна стъпка напред, оптимизирайки всеки един детайл на своя предшественик. Дали ще надмине постигнатото от първото поколение, както и дали новият модел ще се пребори със силната конкуренция в лицето на VW Golf, Opel Astra, Renault Megane, Peugeot 308, Hyundai i30 и т.н., предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат добри, тъй като вече освен гаранцията и цената, в новото поколение Cee'd привличат още вида, комфорта, безопасността и технологиите.

Цените на новият Kia Cee'd в България стартират от 25990 лв с ДДС. Моделът се предлага с 10 годишна гаранция в рамките на рождената 2012г. за Kia Motors България.
Новият Cee'd - огромна стъпка напред
Оценките на Kia Cee'd по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9 (Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 10 години)

Оборудване - 10 (Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9 (Автомобилът изглежда добре направен, а цената е конкурентна)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Сравнително нисък разход за съответната динамика)

Удоволствие от шофирането - 8 (Комфортно, но стегнато окачване. Директен и точен волан. Към момента обаче липсва "горещ" модел)

0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Естествен,че няма да е с гаранция на прахосмукачка като при ВАГ.
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Колата изглежда добре и е огромна стъпка напред за КИА. Дали може да се мери с най-добрите е друга тема (по-скоро не), но със сигурност е добра кола.А тия дето плюят всичко ще не е любимата марка, т.к. карат 15 годишна такава ***, само на себе си пречите, на КИА едва ли.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този *** дето е писал глупости да дойде да ме подържи за еднодневката.
  • #8
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дюмбела шеф на VW,пак ще седне в колата и ще пита главния си инженер как са я направили тази кола и защо те не могат.Цирк.Хюндай убива немските дрънголници в собствената им държава.
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Каменов ( преди 13 години )
    Аз карах колата тази дизел с автоматика DTC. Мнението ми се препокрива почти на 100% с това на редактора тук. Недейте да говорите като не сте запознати! А до този под мен ще кажа че преди време тук бях чел ревю на Mercedes SLS
  • #6
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На външен вид и изключително симпатичен... дано наистина се окаже здрав, но това ще се разбере с времето :)
  • #5
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Охх да се смееш или да плачеш четейки това ревю. Така е няма да ви дадът да тествате Мерцедес,БМВ или Ауди, какво остава за нещо по-така екзотично та това ви остава да хвалите еднодневките. 10г. гаранция, но "случайно" сте пропуснали 10г. или определен пробег от километри. И преди да бяхте написали одата към тази еднодневка, да си бяхте прочели ревюто на предния модел. Там стария Сиид го изкарахте върха, най-доброто а сега описвате как тази вече била хубава не като предната. Смешници.
  • #4
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хахаха, веднага се намериха разбирачи да оплюят колата. Пожелавам им още дълго време да си карат 20-годишните голфове.
  • #3
    6 rate up comment 15 rate down comment
    KIA + MASTIQ = POMIQ ( преди 13 години )
    KOITO KARA KIQ SHTE SE E** SYS LIQ ! :)
  • #2
    7 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аутомедия, мерси за рекламата, май доста парички сте прибрали от спонсора за тази реклама, но номера няма да мине. Не благодаря, фарове на пежо, задница на алфа, седалки от Голф табло и централна конзола хибрид между форд и фв. такъв франкенщайн, няма как да се хареса на някого дори и с 20г. гаранция. А като знаем какви куци коне са машините им май по-бързо ще се пътува с велосипед. С колелото освен че ще се придвижиш по-бързо но и не харчи гориво.