Освен, че са много скъпи така наречените "суперколи" могат да бъдат и много редки. Ето едно предложение на 10-те машини от този клас, които е почти изключено да видите по пътищата.
10. Corvette Sting Ray Convertible
Този Sting Ray е от второто поколение Corvette (С2), което се произвежда от 1963 до 1967 г. Именно при този модел започва епохата на "вдигащите" се фарове на Chevrolet, която приключва при излизането на С6 през 2005 г.
За 5 години под капака на този модел попадат няколко вида двигатели V8. Сред тях са такива с обем 5.4 литра, както и 6.5 и 7.0 литрови мотори, най-мощният от които L88 разполага с 430 к.с. Скоростните кутии са 3 и 4-степенни механични, както и двустепенна автоматична трансмисия.
9. Ferrari F355 Berlinetta.jpg)
Сега Ferrari произвежда 458 Italia, преди нея - F430, още по-рано - 360, а именно преди 360 в периода 1994-1999 г. - F355 Berlinetta. Нейният двигател е 3.5 литров, V8, който предлага 375 к.с. и 363 Нм въртящ момент. Благодарение на това автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5 секунди, а максималната му скорост е 295 км/ч.
Общо от модела Berlinetta общо са произведени 4,871 бройки, което не го прави толкова рядък модел. В случая обаче става дума за първата версия на F355 с двигател F129B (при втората моторът е подобрен - F129C), която по-често се намира в гаража на някой колекционер, отколкото на пътя. Затова и попада в класацията.
8. Porsche 911 Sport Classic.jpg)
Porsche 911 също не е сред най-редките автомобили, но версията Sport Classic се намира трудно. По простата причина, че е произведена в серия от 250 бройки. Технически погледнато това е стандартно 997 Carrera S, само че с препрограмиран блок на двигателя, променени цилиндрови глави и нови всукателна и изпускателна системи. Резултатът е 408 к.с., скорост от 300 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди.
Промяна има и във външността, с която Porsche ни праща в 1973 г. Тогава легендарното 911 Carrera RS 2.7 има същия спойлер на носа, с който сега разполага и Sport Classic. Освен това машината е с ретро-джанти и заден спойлер в стил GT3.
7. Lamborghini Countach.jpg)
Историята с Countach е подобна на тази с Ferrari F355. Някога него можеше да го видиш на улицата толкова често, колкото и набиращия сили в последно време Aventador. Но този модел отиде в историята и неговото място зае Diablo. След това дойде Murcielago. Само че в периода 1974-1990 г. това е била една от най-силните суперколи на пътя.
Дизайнът е на Бертоне, а вдигащите се нагоре врати стават запазена марка за Lamborghini. За 16 години излизат 16 модификации на модела, като най-бързата е LP 500 Turbo S. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4 секунди, а максималната скорост е 333 км/ч.
6 Mercedes SLR McLaren Stirling Moss.jpg)
Най-впечатляващото при този модел е, че не всеки е можел да си го купи. Продавали са го само на този, който разполага със стандартен SLR. Като цяло са произведени и пуснати в продажба само 75 такива коли.
Модификацията носи името на легендата Стърлинг Мос, който през 50-те години на миналия век печели класическото състезание Mille Miglia (Хиляда мили) с модела 300 SLR.
Под капака на машината има 5.4 литров V8 с турбо, който разполага с 640 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 3.5 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч.
5. De Tomaso Pantera GT5S.jpg)
Американо-италианската De Tomaso никога не постига успехите на Lamborghini, но това в никакъв случай не означава, че се е провалила. На територията на САЩ и Европа тя продава хиляди автомобили. Един от тях е появилият се през 1971 г. Pantera GT5S.
Двигателят е на Ford - 5.8 литров, V8 с мощност 335 к.с., който доставя максимална скорост от 256 км/ч. Автомобилът е особено популярен сред звездите на шоу-бизнеса в САЩ и затова никак не е учудващо, че подобен автомобил е имал и Краля на рока Елвис Пресли.
4. Jaguar XK140 Coupe.jpg)
Това е класически Jaguar - такъв, какъвто феновете на марката обичат. Моделът XK140 се произвежда в периода от 1954 до 1957 г. В момента характеристиките му не впечатляват особено - ускорение от 0 до 100 км/ч за 10 секунди и максимална скорост от 200 км/ч, но за времето си са изглеждали доста впечатляващо. Както и двигателят на колата - 3.4 литров с максимална мощност 213 к.с.
3. Ferrari F50
Един от култовите модели на Ferrari, който и до ден-днешен взима акъла на всеки любител на автомобилите. Впрочем това е едно от произведенията на италианците, което напълно заслужава буквата F в името си. Защото е напълно пропито от технологиите във Формула 1.
Неговият двигател буквално е "свален" от болида, участвал в световния шампионат през 1992 и 1993 г. След това обемът му е увеличен на 4.7 литра. Окачването Billstein също е от Формула 1, но е леко омекотено, а ходът на амортисьорите е увеличен.
Ferrari F50 е първият стандартен автомобил, чието окачване, двигател и скоростна кутия са направени изцяло от леки сплави. В същото време той не разполага с ABS, радио, постелки и електрически стъкла, за да бъде колкото се може по-лек.
2. Аston Martin DB4.jpg)
DB4 излиза на бял свят през 1958 г., когато заменя DB Mark III. От него са произведени само 1100 бройки, повечето от които не са оцелели до наши дни. Почти изключено е да срещнеш Аston Martin DB4 на пътя, дори да живееш в Монако.
Тази машина разполага с 3.7 литров, редови 6-цилиндров двигател с мощност 240 к.с., което за времето си е било доста вчепатляващо постижение. И напълно достатъчно за подобна кола.
1. Bugatti Veyron Super Sport Merveilleux Edition
Победителят в тази "класация" не е от 60-те години на миналия век, както вероятно мнозина са очаквали. Като цяло Bugatti Veyron Super Sport е доста популярен, но тази модификация може да се види само на едно място. Тя е специално поръчана от китаец (за неговия 40 рожден ден), който е решил да вложи пари не в някакви технически решения и имодификации, а в нейна украса.
В крайна сметка резултатът е това Merveilleux Edition, което наистина изглежда впечатляващо. Автомобилът е първият Veyron Super Sport на китайския пазар, разполага със светло син интериор и потъмнени джанти, като беше "подарен" на анонимния бизнесмен лично шефът от марката Волфганг Дюрхаймер.


30