IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda ще спасява роторния двигател

Японците работят върху вариант на мотора, задвижван с водород, както и върху хибрид

Mazda ще спасява роторния двигател

В наши дни Mazda е единственият автомобилен прозводител, развиващ роторните двигатели. Романът на японците с Ванкеловия мотор започна още през 1960 г. И оттогава компанията активно използва тези агрегати. При това не само в обществените автомобили, но и в спортните си модели.
Mazda ще спасява роторния двигател
През годините това донесе успехи на Mazda, но сега ситуацията е коренно променена. И основното изискване към един двигател е той да бъде икономичен. А точно това е нещото, с което роторните мотори не могат да се похвалят. Последното поколение на Mazda RX-8 с такъв агрегат например има реален разход около 17 л/100 км.

Въпреки това японците не смятат да се отказват от роторния мотор и вече работят сериозно върху подобряване на икономичността му. Президентът на Mazda Такаши Яманучи е убеден, че благодарение на съвременните технологии Ванкеловия двигател има бъдеще. Най-възможните варианти са два – задвижване с водород и създаване на хибридна версия.

Очаквайте подробности

0 от 500
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ауди не се пробват а си правят устата за съвместна разработка с Мазда - демек Мазда ще им го направи, а те после ще се хвалят как напредват чрез техника, защото сега напредъка им е само с фейслифт.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    т.е. ванкеловия двигател е просто друг начин да се направи даунсайзинг - което е олекотяване и при еднаква мощност и пестенето идва от олекотяването, а не от по ефективен горивен процес. т.е. идва от намалените механични загуби. но дали това ще е по ефективно от един напомпан екобууст с 1л обем и 170кс какъвто се очаква - ще видим. за рейнд-екстендер става - нали евентуално ще се включва рядко. затова ауди се пробват.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    ванкеловия двигател има много вътрешно-заложени предимства - лек, малко части, без възвратно-постъпателно движение. всичко идва от "буталото" което се върти. при това за един оборорот на буталото прави 3 работни такта. и точно от това бутало му идват недостатъците - не може добре да трансформира енергията на газовете в механична. това японците няма как да го решат!
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    zoom-zoom otnovo e na върха na prostotiata! Kupi si Vankel be!Mazda za tova zatъva!
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 13 години )
    za vsi4ki vas po edin vinkel, za mene vankel!ZNAETE, 4E VELIKITE audi PRAVQT SVIRKI V MOMENTA NA MAZDA ZA VANKEL4ETO, 6TOT BEZ NEGO E-TRON NEMA DA IMA...QVNO JAPANKITE SA NAPRED...AMA VIE NALI NE MI VERVATE, GRE6NICI!...BIL BEZNADEJDEN VANKELA...
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    1! ( преди 13 години )
    Браво ,само това мога да кажа!
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Стефан ( преди 13 години )
    Ауди преди години бяха внедрили Ванкелов мотор в един от концептите си Е-трон. Там той служеше за зареждане на батериите. В последствие се отказаха, защото технологията им на Ванкелов двигател не е развита, но не така стоят нещата при Мазда. Така че има всички шансове Мазда да създадат успешна система. Стискаме палци това да стане!!!
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Ванкеловият двигател е на немеца Феликс Ванкел, Ауди го пуснаха в производство, но не смогнаха с гаранционните смени на двигателите-тне успяха да овладеят компресията.А усърдните японци както за всичко-преосмислят го и го правят надежно.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    NikeX ( преди 13 години )
    @Alfa 155 - хайде вземи да ни обясниш защо реши, че с водород мощността ще падне на половина?
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ванкеловия двигател ако не знаете е измислен от германец Феликс Ванкел, то като се замисли човек кой ли двигател не е измислен от германец. Този двигател по някаква много странна причина не си използва при колите освен при някой модели на Мазда. По използван е по самолети и картове отколкото по коли. Има много предимства пред конвенционалните двигатели а минусите му са минимални и ако се напънат няколко компании да го налагат, могат много бързо да ги елиминират.