В наши дни Mazda е единственият автомобилен прозводител, развиващ роторните двигатели. „Романът” на японците с Ванкеловия мотор започна още през 1960 г. И оттогава компанията активно използва тези агрегати. При това не само в обществените автомобили, но и в спортните си модели..jpg)
През годините това донесе успехи на Mazda, но сега ситуацията е коренно променена. И основното изискване към един двигател е той да бъде икономичен. А точно това е нещото, с което роторните мотори не могат да се похвалят. Последното поколение на Mazda RX-8 с такъв агрегат например има реален разход около 17 л/100 км.
Въпреки това японците не смятат да се отказват от роторния мотор и вече работят сериозно върху подобряване на икономичността му. Президентът на Mazda Такаши Яманучи е убеден, че благодарение на съвременните технологии Ванкеловия двигател има бъдеще. Най-възможните варианти са два – задвижване с водород и създаване на хибридна версия.
Очаквайте подробности


2