Европейските шофьори все по-често отказват да пътуват по платените магистрали и ги заменят с алтернативи безплатни пътища. Това показва проучване на в. Financel Times, според който трафкът по скоростните шосета на Стария континент рязко е намалял в послено време. Това се отнася не само за пътническите автомобили, но и за търговския транспорт. Всичко това води до големи загуби за компаниите, които менажират магистралите и ги принуждава да търсят нови решения..jpg)
Най-сериозно са прострадали арендаторите на платени пътища в Испания. Високият процент на безработица в страната - 25 %, заедно с високите цени на бензина принуждава испанците да се отказват масово от пътуване по бързите и комфортни магистрали. Техният пример се оказа заразителен и същата тенденция се наблюдава в Италия и Франция. През първата четвърт на 2012 г. две от най-големите компании, поддържащи платени пътища - испанската Albertis и италианската Atlantia, отчетоха намаляване на доходите с около 10 %. Най-големият френски оператор - Vinci, реши нещата по-радикално и директно вдигна цените, оправдавайки се с инфлацията.
В Испания и Италия обаче това не действа и затова ръководствата на Atlantia и Albertis решиха да не вдигат цените. Те директно се насочиха към чуждестранните пазари и започнаха да менажират магистрали в Южна Америка. За да не изостават французите от Vinci се насочиха към Русия и се опитаха да вземат на концесия част от трасето Москва-Санкт Петербург. Офертата им обаче не успя да се пребори с тази на местните компании. Това не отказва французите, които ще се опитат да вземат друга магистрала в Русия.


0