Volkswagen Golf GTI от седмо поколение, чиято премиера предстои, ще получи 2.0 литров турбо-мотор с мощност 260 к.с., като по този начин ще изравни силата си с Renault Megane RS и Mazda3 MPS. Това твърди изданието Autocar. Прототип на машината вече се тества по пътищата на Германия.
Новият Volkswagen Golf GTI, който използва платформата MQB, ще получи усъвършенстван преден диференциал, известен със съкращението VAQ. Той е конструиран на основата на Haldex, който обикновено се използва за автомобили със самостоятелно задвижване и на четирите колела. Според създаделите на технологията, VAQ ще позволи на Golf GTI Мк7 да премине през пистата Нюрбургринг много по-бързо от настоящото поколение Golf GTI, дори да не разполага с по-висока мощност.
Освен някои части от каросерията на хечбека - покривът и подът, ще бъдат от алуминий, което ще намали общото тегло на машината. По същия начин Volkswagen подхожда и към по-мощната версия - Golf R, при която активно ще бъде използван карбон. Това ще намали теглото и ще свали центъра на тежестта на машината.
Благодарение на 2.0 литровия мотор с мощност 260 к.с. седмото поколение на GTI ще ускорява от 0 до 10 км/час за по-малко от 7 секунди (6 сек. според нас). Очаква се автомобилът да бъде пуснат в продажба в началото на 2013 г. Стандартната версия на новия VW Golf ще видим на изложението в Париж през септември.