IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кризата на автомобилния пазар застигна и Германия

Незасегнати от спада през май са Porsche и Audi, които отчитат ръст, както и Mercedes, който е на миналогодишното равнище

Кризата на автомобилния пазар застигна и Германия

Кризата на автомобилния пазар застигна и Германия
Пролетното възходящото движение на германския автомобилен пазар приключи твърде бързо. През май новорегистрираните автомобили са били с 290 000 по-малко (4,8 процента) спрямо година по-рано, съобщи във Фленсбург федералният орган за автомобилния транспорт.

Така пазарът на леки автомобили от началото на годината е съвсем леко на зелено спрямо същия период на миналата година – ръстът е от 0,3%. По данни на браншовата организация от януари до май в Германия са били продадени 1,3 милиона нови коли, пише Financial Times Deutschland.

По този начин кризата в продажбите в Западна Европа достигна и Германия. „Клиентите стават по-предпазливи заради новините от Южна Европа и обмислят по-дълго подобна покупка“, заяви Фердинанд Дуденхьофер от CAR-Institut към университета в Есен.

Засега незасегнати от спада са Porsche (12,3% ръст) и Audi (5,8%), които през май са продали повече коли, отколкото преди година. Mercedes почти постигна нивото на предходната година (-0,1%), BMW / Mini е продал с 5,3% по-малко автомобили на клиентите си. Opel остава силно засегнат и страда от силен спад от 11%.

И докато европейците са сдържани при покупката на автомобил, то американците продължават да посягат към нови коли. Сред производителите, които се възползват най-много от това, е VW. Водещият германски производител на леки автомобили е успял да продаде в САЩ близо 39 000 коли през май. Това представлява ръст от 28% на годишна база.

Джон Браунинг, американският директор на Volkswagen, не иска и да чува за забавяне на икономическия растеж, който експерти обосновават предимно със слабите данни на пазара на труда. „Въпреки че ние не виждам грандиозно възстановяване, все пак сме свидетели на стабилно възстановяване", казва Браунинг. Фактът, че в последно време цената на бензина спадна значително, наистина може да доведе до размествания в автомобилния пазар, допълва той.

По принцип обаче американците ще залагат все по-силно на икономични двигатели - важен критерий и за Volkswagen. Ако цената на бензина продължи да пада, повече американци може да купят отново по-големи автомобили. От което пък ще се възползват преди всичко американските производители.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Германски сервиз ( преди 13 години )
    Германските коли са ***. Истината е в японските.
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    chavv ( преди 13 години )
    Само да вметна, че според Аутобилд, всяка ТРЕТА КОЛА ПРЕПРОДАДЕНА вътре в Германия е с превъртян километраж и/или фалшифицирана книжка.Чудя се какъв ли е % за коли продавани ИЗВЪН Германия :DСредната възраст на колите в движение по пътищата на Германия е 10 години - според АДАК
  • #19
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Колкото и да плюете ВАГ (Голф наистина е ***!), не може да се отрече факта, че Поло, особено 9N3 е сред най-качествените автомобили в своя клас, ако не най-качествения.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    badi, мойто момче. *** на горубляне, сигурно живееш в люлин 10 или някъде из провинцията за да не знаеш как стои пазара на старите коли. 50% от вноса у нас идва от германия, с немски номера, немски документи, една трета от тях с немски сервизни книжки. Италянска кола втора ръка е почти толкова лошо колкото от Б-я, там ги ръчкат само в червените обороти и мечтаят за ферари. Френските и швейцарските се смятат за средна работа, австрия е номер 2
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    badi, vseki ovajavasht se chovek si kupuva kola ot germaniq, ako ste e second hand... ostanalite pravqt konmprimis sus italiq, franciq, bagdat i t.n.
  • #16
    13 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Neznam dali japoncite imat hinin v glavite si?!,no vesko, ti imash GOLYAM problem sus sebe si,zashtoto stradash ot razdvoenie na li4nostta.Edin put si obut s nemski botushi i si s kaska, kamshik,a nai-veroyatno i s narisuvana svastika na lyavoto ramo,a drug put si oble4en ednovremenno kato Henzel i Gretel
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    badi ( преди 13 години )
    4e te nemcite odavana si kupuvat samo koli na staro tva det karali koli po5 god i gi hvarlqli sa mitove i legendi ne slu4aino ot 7-8 god se vnasqt koli samo ot italq, sheicariq i kade li ne v germanq za dart golf trq se biesh s 10 nemeca za da ne te izprevarqt da go vzemat,
  • #14
    8 rate up comment 11 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Фалшивия док, пишещ все на латиница е миризлив ***, фен на трошьота и мечтаещ да е *** в алабама. Истинския док оценява качествените автомобили, които със сигурност не са дялани със сърп и чук от ниска японци с хининчета в главата...
  • #13
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Всеки, който има възможност за Порше (или друга марка купе)-ще си го купи,та нали то е за снобите и за плейбоите-а те от мацки не се отказват заради една криза чак в Гърция :)
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    istinskiya doc ( преди 13 години )
    Pi4,ne vigdash li ,4e edin mi izpolzva nika postoyanno.Az pisha samo na latinica za da se razli4avam ot tozi hamelion, ponege hal-haber si nyama ot tozi "murtuv" ezik.A kolkoto za USA pazara-300 000 Corroli i 220 000 Priusa .No comment!