IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Превозното средство, което спаси човешки живот

Citroen 2CV се превърна от автомобил в мотоциклет

Превозното средство, което спаси човешки живот

Представете си следната ситуация - пътувате сам из пустинята в Африка с автомобил, но той се чупи. Имате достатъчно вода и храна, но най-близкото селище е на стотина километра. Нямате GSM, интернет и всякаква друга връзка с цивилизацията. Какво правите в такъв случай?
Превозното средство, което спаси човешки живот
Отговор на този въпрос може да даде французинът Емил Лерей, чиято история наскоро бе припомнена от медиите в родината му. През 1993 г. той предприема пътешествие из Африка със специално приготвен автомобил Citroen 2CV.
Превозното средство, което спаси човешки живот
След няколко дни обикаляне из пустинята колата се чупи, при това сериозно - извън строя са полуоска и цялата кормилна система. Авантюристът се оказва сам насред пустошта на близо 100 км. от най-близкото населено място.
Превозното средство, което спаси човешки живот
Нормален човек би се отчаял от подобна ситуация, но не и Лерей. Той има достатъчен запас от храна и вода, за да изкара поне 10 дни. Затова и започва ремонт на автомобила си, който обаче се оказва невъзможен.

Това не отчайва французинът и той превръща 2CV в мотоциклет. Без да има някакви специални умения на механик, Емил използва подръчните му инструменти и успява за 10 дни от Citroen-а си да направи напълно ново превозно средство, с което да се измъкне от пустинята.
Превозното средство, което спаси човешки живот
Превозното средство, което спаси човешки живот
Превозното средство, което спаси човешки живот
 

Тагове: citroen 2cv
0 от 500
  • #19
    18 rate up comment 1 rate down comment
    DO иВАНЧо ( преди 11 години )
    Иванеее..през ноща не е 55 градуса...при това ако имаш храна и вода за 10 дни, това разстояние от 100 км ще ти го мина с храна и вода за 2 дни ...при това винаги може да си направи от подръчни материали чадър и един хубав Кол както каза някой по долу и готово, за 3-4 дни максимум да стигне при това човек който не е подготвен, а този отива там значи се очаква малко от малко да е подготвен за екстремно оцеляване!
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето линка към долния коментар: http://***.odditycentral.com/news/real-life-macgyver-builds-working-motorcycle-out-of-car-that-broke-down-in-the-desert.html
  • #17
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Историята е истинска. Само дето не е била толкова драматична. Имало е военни наблизо, при които е можел да отиде, както и главен път. Просто ***, дето се е правил на интересен. А и моторът всъщност в крайна сметка го е карал няколко километра само, след което са го хванали жандармите на пътя. Ето тук можете да намерите инфо как се е справил без режещи инструменти
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Osho ( преди 11 години )
    Самоснимачката не е измислена вчера пич ;)
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    цитат:Той има достатъчен запас от храна и вода, за да изкара поне 10 дни. И защо да не оцелее и да измине 100 км?!?Има храна и вода,най-лесното е да си направи лека триколка или четириколка и да я дърпа или бута и там да си носи запасите.И за каква защита говорите-сам човек масай пази с едно дървено копие стадо от 100 глави ***.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Боцко ( преди 11 години )
    Като ученик през 60-години на миналия век бях чел в тогава много популярното списание "Космос", че еднн изгубил се в Тундрата съветски изследовател получил криза и сам си направил операция на апендикса - и оживял! Тук като че ли историята е подобна. А ?
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Пустиняк ( преди 11 години )
    Явно никой от вас не е бил в пустинята, след като давате такива умни идеи да се извървят пеша 100 км. Без защита, един ден може и да се оцелее в Сахара. Но това от снимката по-скоро не е пустиня, а някакъв преход между пустиня и савана.
  • #12
    16 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Като е бил сам, кой го е снимал на първата снимка до разглобения Ситроен? Или след като се е прибрал са са върнали за фотосесия на същото място в пустинята при останките от колата, съблекли са го по слипове, разрошили и са го оцапали за по-голяма автентичност? Малко на пустинни легенди блъска това.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Стига да имаш GPS или поне компас ;) -------------------------------------А като си с мотоциклет не ти ли трябват?;)
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абсолютно нагласено!А и той да не е работил само по един час на ден,че и на сянка,та да са го подминали споменатите от "умника"55 градуса?!Сигурно може да се сглоби мотоциклет,стига някой да ти донесе електрожен и ъглошлайф...и да ти прави сянка над главата...