
Предишният модел Zastava 10 беше произвеждан на базата на второто поколение на Fiat Punto, по лиценз, предоставен от италианците. През миналата година бяха произведени около 15 000 Zastava 10 . Капацитетът на завода в Крагуйевац е за 60 000 автомобили годишно и изглежда логично да се прибави поне още един модел към производството.
Според източник, участвал при сключването на сделката с GM, този модел ще бъде предното поколение на Opel Astra (Астра В), който сега се произвежда в Полша и Бразилия. Zastava има богата история и традиции, включително десетилетия присъствие на пазарите в Съединените щати и Западна Европа, но през последните години западна, заради политическите и икономически проблеми на бивша Югославия. Последният собствен модел на сърбите Yugo Sana беше по дизайн на Джуджаро и излезе на пазара през 1990 година, но продажбите се провалиха, заради започвалите в началото на 90-те войни в бивша Югославия.
Ще възстановят ли сърбите автомобилната си индустрия? Коментирай в блога!

