IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Българската следа в автомобилостроенето

Знаете ли, че във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има електроника, създадена в България?

Българската следа в автомобилостроенето

Българската следа в автомобилостроенето
Заводът в Ловеч

В началото на тази година България сбъдна една своя съкровена мечта (за пореден път) - да произвежда автомобили. Автомобилите не са български, а китайски - на автогиганта Great Wall, но пък са достъпни и най-важното - сглобяват ги наши специалисти, на наша територия.

Малко известен обаче е факта, че в България се създават и редица компоненти за световноизвестни марки като BMW, Audi, VW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Skoda, Renault, Smart и др.

Компанията Johnson Controls, например, има развоен център в София, който вече 10 години създава електроника за автомобилите на марки като BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault и Smart. Става дума за високотехнологични разработки, създадени от български специалисти, като инструментални табла, дисплеи, „head-up” дисплеи и други интериорни електронни продукти.
Българската следа в автомобилостроенето
Българската следа в автомобилостроенето
Част от компонентите на Johnson Controls, създадени от наши специалисти

Българската следа в автомобилостроенето
Най-новите разработки на българските автомобилни инженери и програмисти на софтуер за вградени системи от Johnson Controls бяха представени в Европейската нощ на музеите тази събота в Националния политехнически музей, като те ще останат част от постоянната експозиция в музея.
Българската следа в автомобилостроенето
В град Русе пък се произвеждат части за двигателите на марки като Renault, Dacia, Audi и BMW, а в другия край на България - град Смолян, произвеждаме осветителни и електронни системи за автомобилите на Audi, Suzuki, BMW, Skoda, VW и други световноизвестни марки.

В софийското село Мусачево вече няколко месеца работи фабриката на южноафриканския производител на кожени елементи за автомобилната индустрия ALC, в която се шият кожени тапицерии за моделите Серия 5 и Серия 7 на BMW.
Българската следа в автомобилостроенето
BMW Серия 7

В България не само създаваме компоненти за световноизвестни марки автомобили, но и произвеждаме машини, които работят във фабриките на марки като VW и Audi. Машините, произведени в завод "Илинден", се използват и за производството на детайли за водещи автомобилни компании като VW, Audi, GM, Ford, Peugeot, Citroen, Harley Davidson и др.

Тагове: johnson controls
0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Не вярвам в заглавието на статията!!! Иначе звучи добре, стискам палци на Бг индустрията, обаче... Преди 4-5 месеца имаше статия за Шкода в "Hospodarske Noviny". В този ЧЕШКИ вестник пишеше, че Шкода има 44 снабдители от 11 държави... Фирмите не бяха изброени, но държавите- ДА! Не можах да видя "Bulharsko", сред тях! Айде редакцията да ми обясни кое точно и как точно в Шкодувките е БЪЛГАРСКО??? Ми, те сигурно чешките журналисти са нямали "INFORMATION" за тая работа! Те Шкодите на МАРС ги правят.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Да бе пич, Яазаки е в Ямбол. Знаем. колко човека работят там? Yazaki Wiring Technologies Czech, s.r.o. имат 3000 служители. Завода е точно до DAIKIN в Пилзен на улица "Nova Hospoda" Там се правят кабели за Ролс Ройс... Работят около 70-80 българи, опитват се постоянно да ги командироват в Ямбол! НИТО ЕДИН НЕ *** да отиде там! (освен една ***- върна се след 3 месеца). Това ли е гордостта на Бг индустрията? Да работиш 2 пъти повече за 4 ПЪТИ по-малко пари??? Смях в залата!
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    язаки е в ямбол
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Mirko ( преди 13 години )
    Доколкото съм запознат Епик има два завода в BG. Този в Ботевград е Епик 2 и произвежда датчици, но какви точно незнам. Мисля че тези датчици са за VW. Нека някои от там да потвърди. Отделно в Ямбол има много голям завод за автомобилно окабеляване. Незнам за име на завода, но съм сигурен че произвеждат за Renaut Group. И малко по-встрани - в Габрово се произвеждат полиращи дискове, гъби и аксесоари за автомобилната промишленост с различни марки. Една от тях мисля че беше Wurth.
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    MaXxGaBbEr ( преди 13 години )
    Епик-а знам че произвеждат части за рено - диодните им стопове и подобни разни неща, мисля че след скандала с завода им във франция им прехвърлиха и някакви части да правят за bosh,така че наистина трябва да са в списъка :)
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Ивайло ( преди 13 години )
    "А за метода за леене с противоналягане на проф.Балевски две думички да бяхте написали!" Точно! Малко хора знаят, че благодарение на този метод се изработват летите джанти на автомобилите. А въпросният професор е преподавал в ТУ-Варна, и именно той под натиска на държавата (тогава е било комунизъм) си продава патента на американците за СМЕШНИ пари......
  • #8
    25 rate up comment 1 rate down comment
    penev ( преди 13 години )
    Ако имате още информация по темата не се колебайте да се свържете с нас на info***automedia.bgПоздрави,Екипът на AM
  • #7
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 13 години )
    И колко получават работниците?200-300 евра, нали?А за метода за леене с противоналягане на проф.Балевски две думички да бяхте написали!
  • #6
    1 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Защото няма такъв.
  • #5
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Дебелия ( преди 13 години )
    Нищо не е написано за завода на "Епик" в Ботевград.