Британският производител на луксозни автомобили Aston Martin още преди няколко години обяви за възраждането на позабравената марка Lagonda. Проектът обаче се изчерпа с представянето на един концептуален модел и бе спрян. Сега компанията се връща към него, като е готова не само с нова версия на концептуалния кросовър, но и с прототип на втори модел - седан.
В момента флагман на марката е моделът DBS, но той представлява Aston Martin в един неособено динамичен сегмент. Затова и британците се връщат към Lagonda, чийто концепт показаха през 2009 г. И след това не се чу нищо за него.
Както съобщава изданието Autocar, което цитира шефът на компанията Улрих Бец, първата версия на Lagonda е получила доста критики, но въпреки това проектът е още жив. Нещо повече – до края на година британците ще покажат обновен концепт на кросовъра, както и втори прототип – този път на седан.
Намеренията на Aston Martin са да се пребори с другия британски производител на луксозни автомобили – Bentley, който на изложението в Женева показа своя премиум-кросовър. Машината, която вероятно ще носи името Falcon, получи доста критки, но това не притесни нейните създатели и те работят доста активно най-вече по промяната на дизайна. Според специалистите и Aston Martin, и Bentley ще имат доста трудности при опитите си да наложат на пазара машини от подобен вид.
„Традиционните пазари за суперколи – САЩ и Европа, още не са излезли от кризата, докато в Китай интересът към подобни автомобили не е особено голям, тъй като местните хора не виждат смисъл да купуват и поддържат такива машини - обясни аналитикът от IHS Automotive Колин Коучмън. – Всичко това няма как да помогне на компании като Aston Martin”.
По данни на IHS Automotive продажбите на купето Aston Martin DBS през 2009 г. са били едва 691 брйки, а през 2010 – 824 (в тази цифра влиза и кабриолета DBS Volante). Това е едва 5 % от сегмента. Притеснителното за британците е, че най-близкият им съперник Lamborghini Gallardo има 2 пъти повече продажби. Подобни резултати карат компаниите да залагат на кросовъри, които освен че предлагат лукс, са по-удобни за експлоатация в развиващи се държави с по-лоши пътища. А в тези държави има богаташи, които искат да демонстрират благополучие, като си купят подобна машина.