fallback

Audi прави нов фурор на състезания за издържливост

Хибридите на Audi Motorsport финишираха втори и четвърти в Белгия

Заводският отбор на Audi отново направи фурор на състезания по издържливост. Германският тим участва в шестчасовата надпревара от сериите World Endrurance Championship, която се проведе на пистата "Спа-Франкоршам" в Белгия. Именно това бе дебютът на хибридните прототипи Audi R18 e-tron quattro, заели съответно второ и четвърто място. Първото и третото бяха отново за Audi R18, но във дизеловата версия - ultra. От прес-службата на Audi Motorsport обявиха дебюта на хибридния си автомобил за "повече от успешен". Автомобилът спечели пол-позишън и доминираше през първата половина на състезанието. Хибридът вероятно щеше да спечели, но решаваща роля изигра смелото решение на бившия пилот от Формула 1 Марк Жене. Испанецът караше една от версиите "ultra" и реши да смени гумите си за сухо време, докато на пистата все още валеше, макар и слабо. Рискът се оказа оправдан и дизелово Audi първо пресече финалната линия. Според шефа на спортното подразделение на Audi - Волфганг Улрих, именно R18 e-tron quattro е най-амбициозният проект на Audi Sport в цялата му 30-годишна история. Според него този автомобил може да постигне същите успехи, които записаха болидите на тима с фирмените двигатели TFSI и TDI. Хибридният R18 разполага с дизелов двигател V6 TDI, който предава въртящия момент на задните колела, и електромотор със система за рекуперация на кинетичната енергия (KERS), който задвижва предната ос. Независимо от това, че машината е със задвижване на четирите колела, няма никаква механична връзка между предната и задната ос. За тяхното синхронизиране отговаря електрониката. Тази система за задвижване се казва e-tron quattro. Стартът на сезона за прототипа предстои след малко повече от месец. На 16-17 юни Audi Motorsport ще представи R18 e-tron quattro в легендарното състезание "24 часа на Льо Ман". Големият конкурент на германците, при отсъствието на заводския тим на Peugeot, ще бъде хибридът Toyota TS030 Hybrid.

fallback
  • #14
    До Чекоря/ Тъпуня ( преди 12 години )
    Ако беше чел статията, вместо да бързаш да си напишеш тъпотиите, можеше и да разбереш нещо. Та в статията пише, че хибрида е водил и е щял да победи, но пилота на дизеловата ultra е рискувал със сухи гуми и това му е помогнало да победи, въпрос на стратегия. Ама който не е гледал едно състезание през живота си как да знае. Относно двигателите при LMP1 на Льо Ман а не "Ле Ман" както си го писал не са 3.4 литра обем за атмосферен бензинов двигател и 3.7 литра за турбиниран дизел в клас LMP1 /да се чуди човек как *** като тоя може да напише такива простотии/ двигателите в LMP1 са 6 литра атмосверен или 4 литра с турбо и 5,5 за турбодизел. Обема на резервоара е 90литра за бензиновите и 81 литра за дизеловите, за да са равностойни на пробега. Няма *** рестрикции а равностойни условия от отборите зависи кои ще изберат. Единственото идиотско нещо са твоите тъпизми.
  • #13
    бавареца ( преди 12 години )
    на дизеловите болиди им намалиха резервоарите с цел да се поизравнят. предимството им основно идваше от по рядкото спиране в бокса. а хибрида тук може би не е спечелил заради лоша тактика - не е рискувал с гумите за сухо на мокра писта. това е нормално - не искат да потрошат някоя кола - нали още я доработват. няма нужда да ги плюем а по добре да видим тойотата какво ще покаже.
  • #12
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    А между другото, това че обикновено Ауди бие хибридно показва колко немците не могат да правят хибриди.
  • #11
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    За съжаление Ле Ман е пълна пародия. При *** рестрикции от 3.4 литра обем за атмосферен бензинов двигател и 3.7 литра за турбиниран дизел в клас LMP1, просто не може да става въpрос за каквато и да е равнопоставеност.
  • #10
    Дойче Шайзе ( преди 12 години )
    Много доминират европейските концерни по състезанията, ама това по никакъв начин не прави серийните им модели по-добри. Състезанията са с цел реклама на която се ловят балъците. Единствено Хонда навремето имаше ротационен принцип на инжинерите при който тези от серийните модели работеха във Формула 1.
  • #9
    Анонимен ( преди 12 години )
    Те се състезават, но не са заводски отбори и са с много малък бюджет.
  • #8
    До глупавия чичко ( преди 12 години )
    В LMP1 се състезават и болиди на Тойота,Хонда, отбора на Oak Pescarolo - Judd с двигатели Мазда.
  • #7
    Анонимен ( преди 12 години )
    Вярно е, французите доказаха,че правят много добри коли - печелят във Ф1,ВРЦ без конглокенция.
  • #6
    RS1600 ( преди 12 години )
    Болидите са стархотни, но за съжаление няма с кой да се състезават. Да победиш десетина частни отбори, чийто общ бюджет е половината от твоя не е голямо постижение...Състезание с 4 коня, и четирите от една марка.
  • #5
    Анонимен ( преди 12 години )
    С нетърпение очакам "24 часа на Льо Ман"!. Истината е, че европеиските автомоб. концерни доминират от години при всички по- значими авто състезания:24-те часа, Ф1, ВРЦ, рали Париж-Дакар.
fallback
Последни