fallback

Audi прави нов фурор на състезания за издържливост

Хибридите на Audi Motorsport финишираха втори и четвърти в Белгия

Заводският отбор на Audi отново направи фурор на състезания по издържливост. Германският тим участва в шестчасовата надпревара от сериите World Endrurance Championship, която се проведе на пистата "Спа-Франкоршам" в Белгия. Именно това бе дебютът на хибридните прототипи Audi R18 e-tron quattro, заели съответно второ и четвърто място. Първото и третото бяха отново за Audi R18, но във дизеловата версия - ultra. От прес-службата на Audi Motorsport обявиха дебюта на хибридния си автомобил за "повече от успешен". Автомобилът спечели пол-позишън и доминираше през първата половина на състезанието. Хибридът вероятно щеше да спечели, но решаваща роля изигра смелото решение на бившия пилот от Формула 1 Марк Жене. Испанецът караше една от версиите "ultra" и реши да смени гумите си за сухо време, докато на пистата все още валеше, макар и слабо. Рискът се оказа оправдан и дизелово Audi първо пресече финалната линия. Според шефа на спортното подразделение на Audi - Волфганг Улрих, именно R18 e-tron quattro е най-амбициозният проект на Audi Sport в цялата му 30-годишна история. Според него този автомобил може да постигне същите успехи, които записаха болидите на тима с фирмените двигатели TFSI и TDI. Хибридният R18 разполага с дизелов двигател V6 TDI, който предава въртящия момент на задните колела, и електромотор със система за рекуперация на кинетичната енергия (KERS), който задвижва предната ос. Независимо от това, че машината е със задвижване на четирите колела, няма никаква механична връзка между предната и задната ос. За тяхното синхронизиране отговаря електрониката. Тази система за задвижване се казва e-tron quattro. Стартът на сезона за прототипа предстои след малко повече от месец. На 16-17 юни Audi Motorsport ще представи R18 e-tron quattro в легендарното състезание "24 часа на Льо Ман". Големият конкурент на германците, при отсъствието на заводския тим на Peugeot, ще бъде хибридът Toyota TS030 Hybrid.

fallback
  • #24
    Анонимен ( преди 12 години )
    (bow) само може да кажа
  • #23
    Audi ( преди 12 години )
    Posle shte mi kazvat che audi e ***.
  • #22
    behi ( преди 12 години )
    Тук може да видите информация за http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Mans_Prototype двигателите. Истината е, че при еднакви условия бензиновия двигате има по-голяма мощност. Последният лансър иам модификации 2.0 турбо със 410 коня. Кой сериен дизел 2.0 има 400 коня? Ако не ти се дават кинти или нямаш такива, дизела е алтернатива ;-)
  • #21
    До-До Чекоря/ Тъпуня ( преди 12 години )
    Личи си какъв специалист и от колко години не се гледал състезанието, ако вобще някога си го гледал. По регламент през 2011-та в LMP1 ограниченията бяха: 3400сс за атмосфрен бензин, 2000сс за турбо бензин и 3700сс за дурбо дизелови двигатели. Резервоарите също са по-малки.
  • #20
    Анонимен ( преди 12 години )
    anonimen - ot pisaniqta i zakliuchenieto ti stava mnogo qsno che ne si karal Audi...
  • #19
    Анонимен ( преди 12 години )
    ми като си антифен няма как да разбереш бе
  • #18
    Анонимен ( преди 12 години )
    Iме obiknovenno e mnogo pros,no sega e prav!
  • #17
    Ime ( преди 12 години )
    "май децата са се варнали от училище налегнал ги е идиотизмът"Жалко че ти не си ходил, че да се научиш да пишеш...Чекора то си е пародия отвсякъде. Отдавна са предали истинкият смисъл на състезанието. Т.е. да се състезават серийно произвеждани автомобили за издържливост.
  • #16
    Анонимен ( преди 12 години )
    az sam ot audi no sastezanieto be tapo si4ko be6e megdu auditata i samo koi shte e v troikata beshe interesno.Ne 4akaite mnogo toyota zashtoto kakto seki vtori test ts030 se razbiva v 4akala tazi godina mai audi shte biat i sastezanieto shte e sku4no dano audi bie no s intriga kato sastezanieto prez 2011
  • #15
    Анонимен ( преди 12 години )
    Napravo gi nakasaha!!!
fallback
Последни