IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела

Слага ги на пътя, чрез специална динамична ходова част.

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Така наречените "горещи хечбеци" се отличават с мощни двигатели, които в повечето случаи задвижват предните колела. От една страна това решение прави колите по-леки и по-достъпни, но от друга се повява проблемът със сцеплението.

Мощност от порядъка на 280 к.с. (400 Нм), с колкото разполага най-бързата Astra - OPC, трудно може да бъде използвана напълно, когато задвижващи са само предните колела.

За да реши този проблем Opel създаде специална динамична ходова част за своя нов OPC модел. Тя е предназначена специално за "справяне със силни странични сили и осигуряване на изключителна управляемост".

Ходовата част, която е оборудвана с амортисьори на ZF Sachs включва няколко компонента, които подобряват динамичните качества на автомобила. Това са разновидностите на Макферсън елементите наречени HiPerStruts в предното окачване, мехатронната система FlexRide, механичният самоблокиращ диференциал и спирачките Brembo. Възможностите на окачването се подчертават от 19-цоловите колела предлагани стандартно с гуми с размер 245/40 ZR.
Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Самоблокиращ диференциал за повече стабилност

С цел превръщане на цялата мощност на двигателя на новата Astra в ефективно задвижване, предният мост е оборудван със самоблокиращ диференциал с механична дискова блокировка. Когато едно от предните колела прояви склонност към пробоксуване, два набора от дискове започват да работят като съединители, свързвайки директно касетата на диференциала с полуосите. Блокиращият ефект (с максимално ниво от 50 процента) зависи от скосяването в механизма за притискане на дисковете. Той определя силата, с която се осъществява този процес, която от своя страна зависи и от въртящия момент. Колкото по-остър е този ъгъл, толкова по-чувствителна е системата. В Astra OPC е подбран ъгъл от 45 градуса при ускоряване. В случай на намаляване на скоростта, тоест в случай на прилагане на спирачно усилие или отпускане на педала за газта, дисковете се отделят един от друг, за да може системата ABS да работи върху предните колела. 

OPC настройката на окачването FlexRide е помощник в спортното шофиране

Мехатронната ходова част FlexRide, която е със специални настройки за нуждите на OPC модела, дава възможност на водача да избира между три различни режима на работа, като всеки от тях предлага специфично изживяване при спортно шофиране. Режимът Standard е мултифункционална настройка, осигуряваща и комфорт във всекидневието. С натискане на бутон се активира режимът Sport, който втвърдява окачването, подобрява допълнително стабилността чрез намаляване на накланянето и прави управлението още по-директно.

Режим  OPC гарантира най-уникалното изживяване: кормилното управление става по-директно дори от това в режим Sport - реакциите на дроселовата клапа при подаването на газ са по-спонтанни, а настройките на ходовата част са насочени към постигане на максимална динамика. Контролните уреди на арматурното табло се осветяват в червено, за да индикират активирания OPC режим.
Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Системи за контрол на поведението с подсистеми за контрол на надлъжното и страничното накланяне

За да осигури по-добър контрол, подсистемата за контрол на накланянето в надлъжна посока адаптира действието на амортисьорите, давайки гаранция за бърза реакция и осигуряване на контакт на гумите с пътя дори при преминаване през неравности при висока скорост. Междувременно друга подсистема има грижа за ограничаване на страничното накланяне на автомобила с цел гарантиране на неговата стабилност.

В сравнение с турбо версията на Astra 1.6 GTC (132 кВт/180 к.с.), инженерите са монтирали на OPC пружини с 30 процента по-голяма твърдост и са снижили автомобила с допълнителни десет милиметра. В името на повишаването на динамичните качества, втулките в задното окачване също са по-твърди.

За истинско спортно изживяване ESP може да бъде деактивиран

Както ходовата част FlexRide, така и системата за контрол на стабилността ESP също се предлага с три различни режима на работа в зависимост от това колко спортно иска да шофира водачът. В стандартно зададените настройки се осигурява максимално ниво на безопасност при ситуациите от всекидневното шофиране без водачът да губи контрол над автомобила. В режима Competitive (състезателен) се измества диапазонът на действие на автоматичните системи за безопасност. Въпреки това, когато автомобилът се намира в гранична ситуация, те се активират с пълната си сила и прилагат целево спирачно усилие към определени колела. В режим ESP-off (изключена система за стабилност), който се активира когато бутонът на ESP се задържи натиснат за повече от пет секунди, системата ESP се деактивира напълно.

Още по темата:
Подробно за Opel Astra GTC OPC

Тагове: opel astra opc
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ох дизайна на рендето, те от рено са измислили и БРЕМБО хахахах. Колата изглежда като най-красивия хеч на пазара в момента.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха х а ( преди 12 години )
    Супер нагли!Първо копираха дизайна на Рендето,а сега и диференциала със спирачките Брембо.Точно ама точно копие от Megane Rs.Немам думи!!!!!
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Вагнер ( преди 12 години )
    Опел пак са най-назад и вечно копиращи идеи от Меган РС.Но Мегана наказва,а не като чифутския Опел.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Като кажете 4х4 и имам чувството, че се покланяте и поглеждате към небето. Това не е светият граал на спортните автомобили. Не забравяйте, че такава система добавя излишни килограми, механични загуби и сложност. Освен това, за да има смисъл 4х4 системата трябва да е точно определен тип - тия електромеханични съединители и Халдекси не вършат работа, дето ги слагат в х-Drive и прочее леки коли и SUV-та не вършат работа.Дори тогава, ползата от 4х4 е най-вече на хлъзгаво, иначе е просто баласт.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    ...и ясното и категорично обяснение на шефа на спортната дивизия , беше "Много е скъпо с 4х4" общо взето , тези коли се правят в доста къси серии и печалбата от тях е предимно имидж за марката , а не толкова финансова. Но сами се съгласете, че колкото и сложно да е това конструктивно решение за диференциала не е нещо , значително по скъпо или крайно уникално и иновативно. просто изсеква повече работа и време ,за да се настрои да работи оптимално за дадено шаси.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    Конструктивна дискусия :) Харесва ми . По въпроса дали си струва. Струва си финансово за производителя, защото сега всички споделят платформи, което значи че непригодена за 4х4 платформа , ще създаде много трудности и съответно много висока цена на крайния продукт. докато тези високо технологични дифове, общо взето са модификация на съществуващата концепция. RS1600 много добре знае това , защото именно Форд , се отказаха от традиционното 4х4 за сметка на сложния преден диференциал в RS
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Въпросът е струва ли си да се правят толкова много врътки и чупки за да се постигне това, което биха имали ако го бяха направили със задно или 4х4? До колкото разбирам тук манната небесна е LS диференциала. Че то в колите със задно откога слагат такъв, че и колко по-модерни има...Прилича малко на заинатяване това. Ще ви покажем че може 300 коня на предно. Може и да може, но на каква цена и струва ли си!?
  • #13
    13 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Опитвам се само да кажа да не робувате на стереотипи. Та в WTCC шевролетите с предно разкатават BMW, което не иде да рече, че предно е по-добро от задно, но Добре настроено предно може да е невероятно.Много уважавам БМВ за този стремеж към 50:50. Само не забравяйте, че това е при спрял автомобил или постоянна скорост направо. При всяко спиране, подаване на газ или завой, тия 50:50 се местят и са ту 20:80 ту 70:30......
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    В този модел са вкарани всичките механични и електронни технологии и съдейки със сравнителен тест м/у Форд РС (с предно предаване със самоблокиращ диф.) и ФВ Голф синхро 4х4- двата с около 280 к.с., по-добрите времена бе дал Форда, Опел ОРС би бил звяр в завоите и на мокро дори.
  • #11
    5 rate up comment 10 rate down comment
    БМВ 530д ( преди 12 години )
    RS1600, не съм карал Порше немога да коментирам но е логично да е така както казваш. Аз обаче ти говоря за немски коли със задно или 4х4 тежеста на които е разпределена 50:50. Тези коли са ценовия сегмент на тази Астра и са със задно. Трябва да си *** да си дадеш парите за този автомобил които е имитация на спортна кола с това предно предаване.