IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела

Слага ги на пътя, чрез специална динамична ходова част.

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела

Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Така наречените "горещи хечбеци" се отличават с мощни двигатели, които в повечето случаи задвижват предните колела. От една страна това решение прави колите по-леки и по-достъпни, но от друга се повява проблемът със сцеплението.

Мощност от порядъка на 280 к.с. (400 Нм), с колкото разполага най-бързата Astra - OPC, трудно може да бъде използвана напълно, когато задвижващи са само предните колела.

За да реши този проблем Opel създаде специална динамична ходова част за своя нов OPC модел. Тя е предназначена специално за "справяне със силни странични сили и осигуряване на изключителна управляемост".

Ходовата част, която е оборудвана с амортисьори на ZF Sachs включва няколко компонента, които подобряват динамичните качества на автомобила. Това са разновидностите на Макферсън елементите наречени HiPerStruts в предното окачване, мехатронната система FlexRide, механичният самоблокиращ диференциал и спирачките Brembo. Възможностите на окачването се подчертават от 19-цоловите колела предлагани стандартно с гуми с размер 245/40 ZR.
Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Самоблокиращ диференциал за повече стабилност

С цел превръщане на цялата мощност на двигателя на новата Astra в ефективно задвижване, предният мост е оборудван със самоблокиращ диференциал с механична дискова блокировка. Когато едно от предните колела прояви склонност към пробоксуване, два набора от дискове започват да работят като съединители, свързвайки директно касетата на диференциала с полуосите. Блокиращият ефект (с максимално ниво от 50 процента) зависи от скосяването в механизма за притискане на дисковете. Той определя силата, с която се осъществява този процес, която от своя страна зависи и от въртящия момент. Колкото по-остър е този ъгъл, толкова по-чувствителна е системата. В Astra OPC е подбран ъгъл от 45 градуса при ускоряване. В случай на намаляване на скоростта, тоест в случай на прилагане на спирачно усилие или отпускане на педала за газта, дисковете се отделят един от друг, за да може системата ABS да работи върху предните колела. 

OPC настройката на окачването FlexRide е помощник в спортното шофиране

Мехатронната ходова част FlexRide, която е със специални настройки за нуждите на OPC модела, дава възможност на водача да избира между три различни режима на работа, като всеки от тях предлага специфично изживяване при спортно шофиране. Режимът Standard е мултифункционална настройка, осигуряваща и комфорт във всекидневието. С натискане на бутон се активира режимът Sport, който втвърдява окачването, подобрява допълнително стабилността чрез намаляване на накланянето и прави управлението още по-директно.

Режим  OPC гарантира най-уникалното изживяване: кормилното управление става по-директно дори от това в режим Sport - реакциите на дроселовата клапа при подаването на газ са по-спонтанни, а настройките на ходовата част са насочени към постигане на максимална динамика. Контролните уреди на арматурното табло се осветяват в червено, за да индикират активирания OPC режим.
Astra OPC - 280 к.с. на предните колела
Системи за контрол на поведението с подсистеми за контрол на надлъжното и страничното накланяне

За да осигури по-добър контрол, подсистемата за контрол на накланянето в надлъжна посока адаптира действието на амортисьорите, давайки гаранция за бърза реакция и осигуряване на контакт на гумите с пътя дори при преминаване през неравности при висока скорост. Междувременно друга подсистема има грижа за ограничаване на страничното накланяне на автомобила с цел гарантиране на неговата стабилност.

В сравнение с турбо версията на Astra 1.6 GTC (132 кВт/180 к.с.), инженерите са монтирали на OPC пружини с 30 процента по-голяма твърдост и са снижили автомобила с допълнителни десет милиметра. В името на повишаването на динамичните качества, втулките в задното окачване също са по-твърди.

За истинско спортно изживяване ESP може да бъде деактивиран

Както ходовата част FlexRide, така и системата за контрол на стабилността ESP също се предлага с три различни режима на работа в зависимост от това колко спортно иска да шофира водачът. В стандартно зададените настройки се осигурява максимално ниво на безопасност при ситуациите от всекидневното шофиране без водачът да губи контрол над автомобила. В режима Competitive (състезателен) се измества диапазонът на действие на автоматичните системи за безопасност. Въпреки това, когато автомобилът се намира в гранична ситуация, те се активират с пълната си сила и прилагат целево спирачно усилие към определени колела. В режим ESP-off (изключена система за стабилност), който се активира когато бутонът на ESP се задържи натиснат за повече от пет секунди, системата ESP се деактивира напълно.

Още по темата:
Подробно за Opel Astra GTC OPC

Тагове: opel astra opc
0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Анонимни приятелю, хич не си прав за спирането. Точно тежест отзад внася нестабилност. Тази тежест се опитва да си проправи път покрай лявото или дясното ти рамо, респ. автомобилът да се завърти. Най-яркият пример е 911 (двигателя най-отзад). Уверявам те, че интензивното спиране си е голямо приключение със старо 911 без съвременните електронни системи. А иначе дори и при такива коли тежестта се пренася над 80-90 отпред и задните колела пак не са много натоварени.
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    раликолите киткар преди 2 години бяха по 280кс само с предно задвижване и на някой отсечки правеха по добри времена от WRC. така че не е толко страшно, но трее да се внимава. а хората са сложили лимитед диференциял и подобрено окачване. според мен са се постарали. фокус RS също има такива системи и затова също е супер за каране.
  • #8
    6 rate up comment 10 rate down comment
    БМВ 530д ( преди 12 години )
    до RS1600Приятелю, колегата ми има 180 коня 400Нм Фиат Браво 2008 чип тунинг. Няма такова превъртане на предните гуми - няма такъв страх да натиснеш ***!! На такава лагерна количка не се качвам никога повече - чувството че волана не управлява гумите е само за истинските самоубийци. Това сигурно ще има по малък въртящ момент но ми изглежда безсмислен автомобил като може за тези пари да си купиш премиум марка с по-малко коне но пак истински звяр.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ... да не говорим че ако искаш да сложиш по широки гуми на задвижващите колела само ще е комично да си с широки гуми само отпред :)
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Минуса на предното предаване не е само от загубата на сцепление на управляемите гуми (което си е опасно) но и от неравното разпределение на тежестта. Кола която явно е направена да се кара бързо неможе да има такъв голям камък на предната ос, а отзад да е кухо. При спиране задницата ще олеква и нямам да спираш с 4 гуми ами само с предните 2. При ускорение предницата се надига и гуми сцепление. Абсолютно недоразумение е предното предаване на спортен автомобил.
  • #5
    23 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Апропо, Астата GTC изглежда великолепно.
  • #4
    23 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Големите критици на мощните коли с предно едва ли са тествали Megane R26R или Focus RS. И тъй като не са - нека се информират от мненията на специалистите, вместо да коментират наизуст. Карал съм Focus RS и мога да ви кажа, че теглене във волана наистина има, но е съвсем минимално и само при скорости до 30-40 км/ч., пълна газ и остър завой. През 99% от времето до колелата спокойно стига цялата мощност. Фина настройка и LSD диферециал правят чудеса.
  • #3
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Много яка количка!
  • #2
    18 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Предно с толкова коне - КОШМАР!!! Предпочитам по-малко коне но задно или 4х4.
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    testmaniac ( преди 12 години )
    Ford и Renault отдавна го направиха. Видя се, че може. Opel закъсняха. Но да видим на пистата резултатите.