IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche бърза от рекорд към рекорд

През първото тримесечие на 2012 г. компанията е продала 30 231 автомобила, което е ръст от 29% на годишна база

Porsche бърза от рекорд към рекорд

Porsche бърза от рекорд към рекорд
Воден от щурма за луксозни автомобили в Китай, САЩ и на вътрешния германски пазар, производителят на спортни автомобили Porsche отчита блестящо първо тримесечие.

Продажбите и оперативната печалба, постигнати между януари и март, отбелязват нови рекорди, обяви Porsche AG в края на миналата седмица в централата си в Щутгарт, цитирана от DPA.

Единственият недостатък в тримесечния баланс е забележимият спад в оперативния марж - съотношението между приходите и печалбата преди лихви и данъци. Преди година на Porsche от всяко евро оборот оставаха по 22 цента оперативна печалба. Сега тази сума е малко над 17 цента. Цифрата обаче все още е доста над целта на компанията от Цуфенхаузен за генериране на 15% възвращаемост на продажбите.

Причината за влошеното съотношение обаче не е спад в доходността, а високите инвестиционни разходи, които обаче ще гарантират успеха на утрешния ден. Така например Porsche вложи през първото тримесечие милиони долари в разширяване на завода си в Лайпциг и изследователски център във Вайзах, близо до Щутгарт. Дори и новите модели, като малкия джип Macan, имат първоначални високи разходи.

„Значителното увеличение в разходите за инвестиции и развойна дейност, както и в разширяване на нашата гама от модели, може да бъде осигурено от нашия значителен паричен поток“, поясни финансовият директор на компанията Луц Мешке.

А главният изпълнителен директор Матиас Мюлер добавя: „С най-новата и най-ефикасната гама от модели на всички времена имаме голяма база, за да продължим този курс на успеха и през 2012 г." Германците планират да продават до 2018 г. около 200 000 автомобила годишно. През 2011 г. компанията е отчела около 119 000 доставки.

През първото тримесечие на 2012 г. Porsche е продала в световен мащаб 30 231 автомобила, което е ръст от 29 на сто на годишна база. Приходите нарастват с 32,4% до 3,025 млрд. евро. Преди лихви и данъци остават 528 млн. евро, което е ръст от 18,4%. Компанията предоставя информация за чистата си печалба само в края на годината.

725-те нови работни места, които са създадени през първите три месеца на годината, правят ръст от 4,7% на годишна база. А в целия концерн Porsche, заедно с дъщерните дружества, към края на март работят 16 032 служители.

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    vag ги взе, та да се видят у продажби. А вие си ги плюйте колкото щете!
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Джитиарът ще ти струва колкото карера ес само ако си дългогодишен клиент на вносителя, когато автомобилите са малко политиката е да се продава на добрите стари клиенти. Има и дилъри по азия, но там се очаква пазарлък и цената вече стига тази на порше турбо. А турбото може да се ползва пълноценно в ежедневието, за разлика от гтр. Не можеш с нисана да отидеш на бизнес среща, нали? Освен ако бизнеса ти не е свързан с плейстешъни.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    ами за BMEP броя на цилиндрите няма значение, но теоретично големината на цилиндъра е важна. на поршето е по голям диаметъра и реално разпространението на пламъка уж му е по затруднено, но пак постигат макс. резултат.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Баварец , забрави да споменеш че Поршето е 6-цил. а Ферарито 8-цил. ..
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Тук се появява малко разминаване според мен , изправят GT-R срещу 911 TURBO , при положение че окачването на GT-R е направо заковано , докато на 911 е доста по- меко , автомобила може да се използва от по-голям диапазон клиенти . Би трябвало да го сравняват с GT2 RS или GT3 RS модификацията , тя е по-спортно настроена като окачване и т.н....иначе съм за Поршето с двете ръце....а и с тази политика GT-R вече не е евтината спортна кола , при цена близка до Поршето , той си остава Нисан...
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    а за гт3 4.0 RS важи - 500кс/4литра и пак делено на 8,25 за 8250 оборота = 15,15. което е огромна разлика спрямо 14 на ферари. и дори карера S, последния модел дава стойност 14,22 което е малко повече от 458 италия. е за това говоря. и дори една хонда s2000, която вече е спряна дава по добър резултат от 458. на върха е gt3 RS 4.0. точка по въпроса.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    аз не мисля че ГТ-Р е почти на цената на порше турбо. по скоро е на цената на карера S. максимум на нея. а за атмосферните мотори на порше имам в пред вид нещо друго - това е колко мощност вадят от литър работен обем делено на оборотите. това е близко до формулата за BMEP. и по тази формула бенчмарка на ферари е 458, за което формулата дава 570кс/4.5 и пак делено на 9 за 9000 оборота. това е равно на 14,07
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    speedart, ще те допълна малко на ГТР двигателя е отпред и скоростите са зад задните седалки като автомобилът има два крданни вала. Единият от двигателя към трансмисията, а втория от трансмисията към предните колела. ГТР е много добра машина и на добра цена, но японците пускат ограничени бройки с цел да ги продават по скъпо. Така цената почти стига нивото на порше турбо, което е по-добро. Единственият начин да имаш джитиар от европейски вносител е да си им клиент като си купил от тях няколк авто
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Историята с ферарито е сходна , централно разположен двигател , по-голямо междуосие и т.н Поршето е по-бързо с секунда на Nordschleife , това е трудно постижимо с неговите данни , и заслужава адмирации..
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Бих искал да изкажа мнение така да се каже , защо Porsche е инжинерно постижение , Nordschleife е бърза писта с широки високоскоростни завои , на такъв тип писта един широк , дълъг автомоб , с голямо междуосие ( Nissan GTR ) на който двигателя е под километража , а скоростите зад седалката , има перфектния баланс . Поршето е с късо междуосие и двигател зад задния мост , дължината му е на половината на GT-R ..при това положение да успееш с близки времена до такъв автомобил е инжинерно постиж.