fallback

Следващите Subaru WRX и WRX STi ще са 1.6 литров мотор

Стандартната турбина ще бъде заменена с електрическа

Следващото поколение на Subaru WRX / WRX STi ще бъде снабдено с 1.6 литров мотор от серията FB, който ще бъде оборудван с електрически компресор. Това разкри австралийското издание Drive, според което по този начин компанията ще се опита да се пребори с един от големите си конкуренти – Mitsubishi, в опита за създаване на по-екологични автомобили.Drive припомня набиращите скорост слуховете, според които следващото, 11-о поколение на седана Mitsubishi Lancer Evolution ще бъде хибрид. За да отговорят подобаващо, в Subaru са взели решение да намалят обема на сегашния си 2.5 литров мотор до 1.6 литра. При версията WRX неговата мощност ще бъде около 270 к.с., а при WRX STi - над 300 к.с. Освен това стандартната турбина ще бъде заменена с електрическа такава, като това ще позволи да се увеличи икономичността на агрегата.Подробности за новата разработка на Subaru се очакват при появата на WRX и WRX STi, което е планирано за 2014 г. Вече се знае, че двете версии на автомобила ще се различават сериозно от моделите от семейството Impreza и ще се превърнат в един напълно нов модел на компанията. Любопитно е и друго – твърди се, че за новите WRX / WRX STi японският производител ще се откаже от досегашната автоматична скоростна кутия, която ще бъде заменена от безстепенна вариаторна трансмисия. Досегашната механична скоростна кутия ще остане.

Тагове: wrx wrx sti
fallback
  • #4
    бавареца ( преди 12 години )
    ел.компресора няма как да генерира енергия. защото е само компресор а няма турбина за генериране. не че няма такива технологии за генериране, но тук не е казано че тая кола ще има такива. но разхода може да се свали от даунсайзинга - особено на градко каране.
  • #3
    Чекора / Мамуля ( преди 12 години )
    Ел. компресора както харчи ток за да "напомпа" двигателя при пълна газ, така и генерира ток през 90% от останалото време. Реално е миниатюрен хибрид. Затова принципно може и да е по-ефективен. Но всичкото това са нищо повече от журналистически клюки за момента.
  • #2
    Анонимен ( преди 12 години )
    Странно как по точно ще се подобри икономичноста му с ел. компресор, като енергията за компресора се черпи от двигателя ==> се консумира допълнителна енергия от двигателя в сравнение с турбокомпресорите. Може би съчетание от 2те по-добре звучи, но иначе малко несериозно звучи тая статия. Като на жълт вестник ми мяза :D
  • #1
    speedart ( преди 12 години )
    На това му се вика " напилена машина " ..1.6 над 300 к.с...браво..
fallback
Последни