Големите автомобилните компании предлагат алтернатива за зимата
Ferrari
Фирмените шейни на италианците не са новост, но вече не се произвеждат. Затова и по магазините вече ги няма. Те са направени от алуминий, разполагат със седалка от карбон и са оцветени в ярко червено, което е фирменият цвят на Ferrari. Другата им особенност е цената, която никак не е малка – 800 евро.
Техническият университет в Мюнхен стартира проект под името „Visio.M”, чиято цел е създаването на „идеалния градски електромобил”. 
Партньори в програмата са няколко от най-големите германски компании, сред които са BMW (управляващи проекта), Daimler, Siemens и Continental. Финансите идват от Федералното министерство на образованието и научните изследвания на Германия, което е вложило 10.8 млн. евро в разработката.
Основната цел на програмата е създаването на достъпен за клиентите електромобил, чиято маса не бива да надвишава 400 кг. (в това тегло не влизат батериите). Подобна машина трябва да се движи с помощта на малък електромотор, чиято мощност е 20 к.с.
„По-голямата маса се нуждае от по-мощни акумулатори, а това ще увеличи цената на автомобила – коментира ръководителят на отдела за автомобилни технологии в Мюнхенския университет Маркус Линкамп. – Излишното тегло се отразява и на динамичните характеристики. А ние се стремим към превозно средство, което хем е достъпно като цена, хем се управлява лесно и приятно”.
На изложението във Франкфурт през есента на 2011 г. Техническият университет в Мюнхен показа своя първи електромобил. Прототипът TUM (на снимките) бе снабден с електромотор с мощност 22 к.с. и батерии с мощност 10 кВт, в които влизат литиево-йонни и въздушно-цинкови елементи.
От 0 до 100 км/ч показаният прототип ускорява за 8.6 секунди. Максималната му скорост е 120 км/ч, а максималният преход с едно зареждане на батериите – 100 км.


0