IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai i30 - край с компромисите

Изцяло новото поколение на колата е вече в България.

Hyundai i30 - край с компромисите

Компромисът? Hyundai i30
Покупката на корейски автомобил винаги се е свързвала с някакъв вид компромис - с дизайна, с комфорта, а защо не и с егото. До сега! На пазара излезе новото поколение i30. А това е автомобил, който ще изберете, не защото е по-евтин, както до сега, а защото ви харесва.

i30 е най-важният модел на корейската марка в Европа. Той успя да достигне до шесто място по продажби в европейския сегмент „С“, което не е никак лесна задача. Въпреки популярността и успехът на този модел, Hyundai реши да го промени напълно. Не да го модернизира или обнови, а да го създаде от нулата, според новото си мото - „Ново мислене. Нови възможности“.

Рискът обаче е бил напълно оправдан. Убедихме се в това лично, като изпитахме новия Hyundai i30. Избрахме дизеловата версия, тъй като тя разполага с чисто нов агрегат, а и защото в Европа по обичай дизеловите двигатели са най-търсени.
Hyundai i30 - край с компромисите
Първото нещо, което привлича клиента е дизайна и в Hyundai знаят това много добре. Новите флуидни дрехи (дизайнерският стил на марката се нарича „флуидна скулптура“), с които е облечен i30 го превръщат в едно от най-апетитите предложения в този сегмент. Дизайнът вече е дързък, динамичен и много хармоничен, като не може да бъде припознат в никой друг автомобил.

Аналогично е и положението в салона. Още с влизането в кабината, ви посреща серийният цветен дисплей, позициониран между основните уреди на таблото. Той ви приветства на борда, изобразявайки автомобилът, в който влизате. По-високите нива на оборудване се радват и на голям, чувствителен на допир дисплей на централната конзола, който отговаря за инфо-развлекателната система и може да работи с гласови команди. Той се използва и от камерата за заден ход, която е хитро скрита под емблемата на задната врата и "излиза" само при включване на задна предавка, което я предпазва от замърсяване.
Компромисът? Hyundai i30
След като приключихме със сърфирането из системите и функциите на борда на i30, вниманието ни привлякоха използваните материали. Те са висококачествени, приятни и меки на допир, а и изглеждат много добре. Автомобилът, който тествахме, беше с едно от най-високите нива на оборудване, разполагащо с кожен салон и електрически предни седалки с отопление, както и със стъклен панорамен покрив, който може да се отваря. Приятно ни впечатли и това, че всичко е поставено на мястото си, приятно за използване и лесно за достигане.
Компромисът? Hyundai i30
Изобщо комфортът в кабината, а и нейният дизайн, заслужават адмирации. Пространството също. Автомобилът е конструиран на нова платформа и вече има по-големи размери. Общата дължина е увеличена с 20 мм (до 4300 мм), ширината – с 5 мм (до 1780 мм), а височината е намалена с 10 мм (до 1470 мм). С толкова е намален и клиренсът, който вече е 140 мм. Междуосието е същото като на оригиналния i30 – 2650 мм, едно от най-дългите в сегмента.

Това означава, че в кабината на i30 могат спокойно да се настанят четирима, а защо не и петима възрастни. При нашият тест пътувахме четирима мъже, с ръст над 175 см, а оплаквания нямаше. Причината е в изцяло новата архитектура на колата, която увеличава вътрешното пространство - седящите на предните седалки имат с 30 мм повече място над главите, с 11 мм повече място за краката и 14 мм в областта на раменете.

Това обаче не е повлияло на вместимостта на багажника, дори напротив. Тя е нараснала с 11 % (до 378 л), а жабката на таблото е увеличена с 47 % (до 8,5 л). Освен това са интегрирани допълните ниши за малки предмети, като джобът за бутилки в предните врати, който е пораснал двойно – до 1,5 л.
Компромисът? Hyundai i30
Факт e, че прекарахме доста време в разглеждане на екстериора и интериора, след което пристъпихме и към тестът по пътищата на България. Някъде четохме, че Рилския манастир е попаднал в някаква престижна класация за архитектурни обекти и решихме да го посетим за пореден път. Все пак пътят до там е разнообразен, включва магистрала, междуградски и планински пътища.

Натиснахме бутонът за стартиране на двигателя, освободихме електрическата ръчна спирачка и потеглихме. Веднага ни направи впечатление доброто обезшумяване на кабината, както и плавната работа на двигателя. Той е 1.6-литров дизелов, генериращ мощност от 128 к.с. при 4000 об./мин и максимален въртящ момент от 260 Нм между 1900-2750 об./мин.

Способен е да ускори тежащият 1.3 тона автомобил от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и да развива максимални 197 км/час. Тези данни са отнасят за версията с шесетстепенна механична трансмисия, а не за автоматикът със също шест степени, който карахме ние. При него ускорението отнема 11.7 секунди, а максималната скорост е 190 км/час.
Hyundai i30 - край с компромисите
Казано с други думи, динамиката не е най-силната страна на дизеловия Hyundai i30. Ако сте по-умерен шофьор, двигателят ще покрие всяко ваше очакване, но ако имате бензин (в случая дизел) в кръвта, представянето му най-вероятно няма да ви удовлетвори.

Новият дизелов двигател, създаден според най-новите екологични изисквания, няма проблем с изпреварванията, както и с ускорението от старт. Той обаче не предразполага към по-динамично шофиране, а при опит за такова, е склонен да става жаден за гориво. Пример за това е потреблението от 6.7 литра при извънградския ни тест, което успяхме да сведем до под 5 литра, когато отпуснахме газта.

Истината е, че ако натискате здраво най-десния педал, ще постигнете потребление като 2.0-литров дизел. Карайки спокойно обаче, ще можете да изминете около 1400 километра, при пълен резервоар (53 л).
Hyundai i30 - край с компромисите
Иначе, управлението на i30 е удоволствие. Окачването държи стабилно колата на пътя, неравностите се поемат добре, а преодоляването на завоите е детска игра. Пътят не изморява, което прави новият корейски модел добър спътник и за дълги пътувания.

Казано с други думи, покупката на Hyundai i30 вече не изисква компромис нито с дизайна, нито с комфорта. Ако сте склонен да преглътнете егото си, ще откриете един наистина добър автомобил.

Новото поколение на колата не търси привърженици чрез ниска цена като своя предшественик, а привлича благодарение на своята визия, технология и комфорт. Дали новият Hyundai i30 ще надмине предшественикът си, предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат повече от добри.
Компромисът? Hyundai i30
Оценките на Hyundai i30 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10
(Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 5 години)

Оборудване - 10
(Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9
(Автомобилът изглежда добре направен, но цената вече не е толкова ниска)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Нисък разход на гориво - под 5 л/100 км, но при умерено каране)

Удоволствие от шофирането - 8
(Много добре балансирано шаси, приятно управление, удобна позиция. За по-динамичен маниер на шофиране обаче се изисква здраво натискане на газта)

Тагове: hyundai i30
0 от 500
  • #19
    12 rate up comment 17 rate down comment
    nixi ( преди 12 години )
    Не знам за компромисите *** точно снощи зад Била Младост попаднахме на Хюндай(май дженезис) със счупена кормилна щанга (двете предни колела сочеха в различни посоки). Скоростта на инцидента няма да е била повече от 10км/час (там е доста тясно и има много движение) Изводите са за вас.
  • #18
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    """Не смятам например, че имиджа на Форд, Шкода, Рено или Фолксваген (тук района на Перник го изклчвам - там това е премиум марка ;-)) е по-добър от този на Хюндай. """Еми може и да не го смяташ, но кога си прочел под ревю на модел на изброените от теб марки да пише "Ако сте склонен да преглътнете егото си, ще откриете един наистина добър автомобил." ? Предполагам никога. Проблема на Хюндай бе че крадяха много дизайн и бяха с много евтини пластмаси, ще минат доста години да си оправят имиджа.
  • #17
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Весо ти си лунатик батко, твоя живот явно се крепи на емблемата на гоуфа ти и това е. Жалко, че е пълно с подобни комплексари в тая държава. Тя за тва и се обезлюдява, просто им писва на хората от такива като тебе и заминават ...
  • #16
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Fenix ( преди 12 години )
    За имидж си има премиум марки, докато това е кола за среднат класа (не и в БГ) и тук се гледа практичност, цена, визия, но последното което се търси е имидж.Не смятам например, че имиджа на Форд, Шкода, Рено или Фолксваген (тук района на Перник го изклчвам - там това е премиум марка ;-)) е по-добър от този на Хюндай.
  • #15
    31 rate up comment 9 rate down comment
    до: АЗ ( преди 12 години )
    Свиквай!В *** егото се оправя с мощна немска бангия,Айфон,чалгата на мах и маркови дрешки от Илиенци.Пълно е с компексари,които си мислят,че са хванали господ за шлифера...
  • #14
    29 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Ако го натрупаш с всички необходими екстри, по-добре да си купиш Хонда! Едно време исках Елантра да взимам и с всички екстри, които аз исках излизаше 39 000 лева. За тия пари се взима Сивик с всички екстри и забравяш за дефекти и сервизи!
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    истината ( преди 12 години )
    Автомобила не изглежда никак зле.Добре са се постарали този път.Единствената ми забележка е към радиаторната решетка.Много е грозна с тези 2 хромирани лайсни.Само това разваля цялостното приятно впечатление.Освен това не се разбра от теста при какви скорости се постига разход под 5/100 и при какви са направили 6.7/100.Това е много важен момент,за да се знае при евентуална покупка,защото аз имам Нисан Алмера 2,2 ДТИ и при скорост 90-100 км/ч ми харчи 5,5/100,ама върви доста повече.
  • #12
    32 rate up comment 13 rate down comment
    АЗ ( преди 12 години )
    Мили комплексари. Автомобила си е много хубав. Аз карам Киа Сийд и твърдя, че е най-добрия автомобил в сегмента. Сигурен съм, че I30 е по-добър във всяко отношение от познатите френски и немски бози на пазара. А ако някой ще си оправя егото с автомобила си то той е за съжаление
  • #11
    22 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като се има предвид, че статията е рекламна, дори автора на теста си е смукъл от пърстите, за да напише нещо положително,. Явно му е било доста трудно, въпреки, че от Хюндай прилично са си платили за тази рекламка"материалите са приятни и меки на допир, а и изглеждат много добре." не са писали висококачествени материали, или луксозни а приятни на допир, по заобиколен начин не чак толкова добри. При нашият тест пътувахме четирима мъже, с ръст над 175 см, а оплаквания нямаше. Демек можеше и по-зле да е. При ръст над 180 предполагам ще завалят и оплаквания. Двигателя отново тромав а харчи като 2.0 дизел. Демек и тука нещата са много зле. Ако сте умерен шофьор двигателя ще покрие очакванията ви демек ако сте заспи и не ви пука, че колата не върви, това е вашия автомобил. Заключението накрая също е показателно Ако сте склонен да преглътнете егото си, ще откриете един наистина добър автомобил. Демек, ако не ви пука, че ще ви се подиграват, това е вашия автомобил. От статията разбирам че ако дадеш същите пари за премиум автомобил на около 3-4г. ще получиш, по-добра динамика с по-нисък разход с по-качествени материали и естествено без да правиш компромис с егото си.
  • #10
    40 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Чакаме теста на Аутобилд , в който ще пише ,че има по-нисък разход на гориво, по-добра динамика, по-добър и луксозен интериор, по-добър дизайн, по-ниска цена. И е на 2ро място след Гоуфа, щото емблемата на гоуфа е некак си по-красива.