IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai i30 - край с компромисите

Изцяло новото поколение на колата е вече в България.

Hyundai i30 - край с компромисите

Компромисът? Hyundai i30
Покупката на корейски автомобил винаги се е свързвала с някакъв вид компромис - с дизайна, с комфорта, а защо не и с егото. До сега! На пазара излезе новото поколение i30. А това е автомобил, който ще изберете, не защото е по-евтин, както до сега, а защото ви харесва.

i30 е най-важният модел на корейската марка в Европа. Той успя да достигне до шесто място по продажби в европейския сегмент „С“, което не е никак лесна задача. Въпреки популярността и успехът на този модел, Hyundai реши да го промени напълно. Не да го модернизира или обнови, а да го създаде от нулата, според новото си мото - „Ново мислене. Нови възможности“.

Рискът обаче е бил напълно оправдан. Убедихме се в това лично, като изпитахме новия Hyundai i30. Избрахме дизеловата версия, тъй като тя разполага с чисто нов агрегат, а и защото в Европа по обичай дизеловите двигатели са най-търсени.
Hyundai i30 - край с компромисите
Първото нещо, което привлича клиента е дизайна и в Hyundai знаят това много добре. Новите флуидни дрехи (дизайнерският стил на марката се нарича „флуидна скулптура“), с които е облечен i30 го превръщат в едно от най-апетитите предложения в този сегмент. Дизайнът вече е дързък, динамичен и много хармоничен, като не може да бъде припознат в никой друг автомобил.

Аналогично е и положението в салона. Още с влизането в кабината, ви посреща серийният цветен дисплей, позициониран между основните уреди на таблото. Той ви приветства на борда, изобразявайки автомобилът, в който влизате. По-високите нива на оборудване се радват и на голям, чувствителен на допир дисплей на централната конзола, който отговаря за инфо-развлекателната система и може да работи с гласови команди. Той се използва и от камерата за заден ход, която е хитро скрита под емблемата на задната врата и "излиза" само при включване на задна предавка, което я предпазва от замърсяване.
Компромисът? Hyundai i30
След като приключихме със сърфирането из системите и функциите на борда на i30, вниманието ни привлякоха използваните материали. Те са висококачествени, приятни и меки на допир, а и изглеждат много добре. Автомобилът, който тествахме, беше с едно от най-високите нива на оборудване, разполагащо с кожен салон и електрически предни седалки с отопление, както и със стъклен панорамен покрив, който може да се отваря. Приятно ни впечатли и това, че всичко е поставено на мястото си, приятно за използване и лесно за достигане.
Компромисът? Hyundai i30
Изобщо комфортът в кабината, а и нейният дизайн, заслужават адмирации. Пространството също. Автомобилът е конструиран на нова платформа и вече има по-големи размери. Общата дължина е увеличена с 20 мм (до 4300 мм), ширината – с 5 мм (до 1780 мм), а височината е намалена с 10 мм (до 1470 мм). С толкова е намален и клиренсът, който вече е 140 мм. Междуосието е същото като на оригиналния i30 – 2650 мм, едно от най-дългите в сегмента.

Това означава, че в кабината на i30 могат спокойно да се настанят четирима, а защо не и петима възрастни. При нашият тест пътувахме четирима мъже, с ръст над 175 см, а оплаквания нямаше. Причината е в изцяло новата архитектура на колата, която увеличава вътрешното пространство - седящите на предните седалки имат с 30 мм повече място над главите, с 11 мм повече място за краката и 14 мм в областта на раменете.

Това обаче не е повлияло на вместимостта на багажника, дори напротив. Тя е нараснала с 11 % (до 378 л), а жабката на таблото е увеличена с 47 % (до 8,5 л). Освен това са интегрирани допълните ниши за малки предмети, като джобът за бутилки в предните врати, който е пораснал двойно – до 1,5 л.
Компромисът? Hyundai i30
Факт e, че прекарахме доста време в разглеждане на екстериора и интериора, след което пристъпихме и към тестът по пътищата на България. Някъде четохме, че Рилския манастир е попаднал в някаква престижна класация за архитектурни обекти и решихме да го посетим за пореден път. Все пак пътят до там е разнообразен, включва магистрала, междуградски и планински пътища.

Натиснахме бутонът за стартиране на двигателя, освободихме електрическата ръчна спирачка и потеглихме. Веднага ни направи впечатление доброто обезшумяване на кабината, както и плавната работа на двигателя. Той е 1.6-литров дизелов, генериращ мощност от 128 к.с. при 4000 об./мин и максимален въртящ момент от 260 Нм между 1900-2750 об./мин.

Способен е да ускори тежащият 1.3 тона автомобил от 0 до 100 км/час за 10.9 секунди и да развива максимални 197 км/час. Тези данни са отнасят за версията с шесетстепенна механична трансмисия, а не за автоматикът със също шест степени, който карахме ние. При него ускорението отнема 11.7 секунди, а максималната скорост е 190 км/час.
Hyundai i30 - край с компромисите
Казано с други думи, динамиката не е най-силната страна на дизеловия Hyundai i30. Ако сте по-умерен шофьор, двигателят ще покрие всяко ваше очакване, но ако имате бензин (в случая дизел) в кръвта, представянето му най-вероятно няма да ви удовлетвори.

Новият дизелов двигател, създаден според най-новите екологични изисквания, няма проблем с изпреварванията, както и с ускорението от старт. Той обаче не предразполага към по-динамично шофиране, а при опит за такова, е склонен да става жаден за гориво. Пример за това е потреблението от 6.7 литра при извънградския ни тест, което успяхме да сведем до под 5 литра, когато отпуснахме газта.

Истината е, че ако натискате здраво най-десния педал, ще постигнете потребление като 2.0-литров дизел. Карайки спокойно обаче, ще можете да изминете около 1400 километра, при пълен резервоар (53 л).
Hyundai i30 - край с компромисите
Иначе, управлението на i30 е удоволствие. Окачването държи стабилно колата на пътя, неравностите се поемат добре, а преодоляването на завоите е детска игра. Пътят не изморява, което прави новият корейски модел добър спътник и за дълги пътувания.

Казано с други думи, покупката на Hyundai i30 вече не изисква компромис нито с дизайна, нито с комфорта. Ако сте склонен да преглътнете егото си, ще откриете един наистина добър автомобил.

Новото поколение на колата не търси привърженици чрез ниска цена като своя предшественик, а привлича благодарение на своята визия, технология и комфорт. Дали новият Hyundai i30 ще надмине предшественикът си, предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат повече от добри.
Компромисът? Hyundai i30
Оценките на Hyundai i30 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10
(Компактна, но просторна кола, с прилична динамика и добър разход на гориво)

Надеждност - 10 (Корейците дават гаранция от 5 години)

Оборудване - 10
(Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9
(Автомобилът изглежда добре направен, но цената вече не е толкова ниска)

Качество на материалите - 10 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 8 (Нисък разход на гориво - под 5 л/100 км, но при умерено каране)

Удоволствие от шофирането - 8
(Много добре балансирано шаси, приятно управление, удобна позиция. За по-динамичен маниер на шофиране обаче се изисква здраво натискане на газта)

Тагове: hyundai i30
0 от 500
  • #99
    2 rate up comment 5 rate down comment
    TLS ( преди 9 години )
    Туй нящо го караме като служебен автомобил. 140 магарета, бендзин, фулл екстри. Посред зима минах Папорово -18 градуса сняг лед.. толкова с кола не съм се връткал. Просто не натискай спирачката в такива условия с тва. Като лагерна количка е.На право и сухо не върви. За 140 магарета само разходът му мяза, като го настъпеш отива 20++. И не върви.
  • #98
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дидо ( преди 12 години )
    Колата сигурно е много добра (определено добре изглежда), но цената е неадекватна - ако аз трябва да отделя този бюджет (50 бона за дизел с екстри) ще се огледам за също пълна с екстри дизелова Шкода Сюпърб, която е доста по-висок клас, т.е. е повече кола за тия пари.Пък който иска да се прехласва по корейците.
  • #97
    11 rate up comment 10 rate down comment
    BGRS ( преди 12 години )
    Почнах да чета коментарите отначало и както очаквах, писани от един и същи човек, даващ си положителни оценки сам. Отдавна се прокрадват съмнения в мен, че това е човек от сайта ви. И вярно, оценките ви са доста странни, особено тая за цена/качество. 5 години гаранция отдавна имат и много други производители в България. Да не говорим за покупната цена. Ако няма големи отстъпки, набутвацията е огромна! 5-6 е реалната оценка цена/качество! За мен това е най-неизгодната покупка в БГ.
  • #96
    9 rate up comment 7 rate down comment
    BGRS ( преди 12 години )
    Само една забележка към статията, която прочетох сега, без да съм чел коментарите по-долу. Казвате, че дизайна не приличал на никой друг...Аз пък винаги като видя тоя автомобил си мисля, че виждам новия Фокус. Толкова си приличат с тия изпъкнали фарове и тая линия, минаваща през дръжките на вратите, доскоро съществуваща само при Форд, а отскоро и при Хюндай. А тоя автомобил го виждам всеки ден на път за работа :)
  • #95
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    За какво да си купувам аутобилд? Да го върна като вторичва суровина ли? ти така ли ги четеш тези списания? докато събираш хартия край казаните? И мога да ти кажа, че уйдая на твоя тати, може и да е с 10г по нов от моето Ауди Б-4, но арчи поичи и въри по малко а и няма моя *** язък му за марката Уйдай сигурно за това сте се насочили км тази кола, заради любовта към ***. Като си спомня само как та опънах в Б-4ката в Казанлък и как лакомо ми лапаше ***. Все бях виждал пидали ама като теб друг няма.
  • #94
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Миризмата ( преди 12 години )
    Дайте 2 лв. на *** с Б4-ката да си купи Аутобилд,че да му се стричи ***, както на мен докато ме опъваше в б-4ката. Това тука е корейската сглобка и за това харчи толкова, полската, която тестват в Аутобилд харчи с 3 литра по-малко. И не е само защото теста е по 90 градуса надолнище а защото си е по икономична. Динамиката е много добра, особенно ако буташ колата отзад докато ускорява, това го гарантирам, ускорението на тати хюндая така успявам да го сваля от 30сек. на 25сек. 0-100км.
  • #93
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Само разхода не ми се вярва да е чак толкова нисък ако все висиш в автонеми (както в моя край наричаме задръстванията).
  • #92
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Вие само можете да кикаляте този автомобил, но не можете да го купите.
  • #91
    7 rate up comment 2 rate down comment
    smoky ( преди 12 години )
    za6to triabva da prili4a na: FORD FIESTA ? tova li e individualnosta mu? plagiati.....
  • #90
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не е зле, но бих си я купил само ако върви с 3 мацки