fallback

Със 140 км/ч по магистралите, обаче само по новите

Изграждат се и "скоростни пътища", където ограничението ще бъде 120 км/ч.

Снимка: архив, БулфотоМаксимално допустимата скорост по магистралите става 140 км/ч, но това ще се отнася само за новите аутобани, където качеството на настилката позволява това. Това увери в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на бурна дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене. "Ние не искаме самоцелно увеличение на скоростта по пътните участъци. Това, което предлагаме ние, предвид изграждащите се нови магистрални участъци, нови скоростни пътища, на тези нови участъци, които имат добро качество на пътя - да се позволи скорост до 140 км/ч . На съществуващите пътища, на старите пътища, там, където има рискови зони, разбира се, ще останат сега съществуващите ограничения, включително по магистралите от 90 км/ч. Тук ние промяна няма да правим", обясни министърът. С поправките в закона се регламентира още що е то „скоростен път“. Вече стана ясно, че такива пътища тепърва ще бъдат изградени у нас. Павлова обясни, че изграждането на такива пътища излиза с 30% по-евтино от магистралите, а предвижването по тях отново ще е бързо. Те ще бъдат като аутобаните, но без аварийна лента, а само с места за отбиване. Те трябва да имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях. Всяко платно трябва да е с най-малко две ленти, а пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива. Задължителна е предпазната телена ограда, както и площадки за принудително спиране. На скоростен път леките коли ще могат да се движат с до 120 км/ч.С измененията депутатите забраниха изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища. За останалите пътища рекламни съоръжения може да има, но най-малко на 8 метра разстояние от края на пътната настилка. Цялата статия вижте в Dnes.bg

Тагове:
fallback
  • #8
    Volanadjia ( преди 12 години )
    Ами ако се разкарат трошляците от магистралите и шофьорите масово почнат да осъзнават кое могат и кое не и 300 да е ограничението няма да са толкова жертвите...
  • #7
    Kocelara ( преди 12 години )
    Браво браво !!! Почнахме да се броим на пръсти заради войната по пътищата, а сега и по-високи скорости ! :О НЯМАМ ДУМИ !
  • #6
    бавареца ( преди 12 години )
    аз искам да сложат на всеки 500м камери със електронни знаци. и като няма трафик да светне 180. а като има да светне ако ще 120. а па всеки да си гледа гумите - не може ограничаването в закона да е според гуми.
  • #5
    Blago ( преди 12 години )
    Добре де, а в цялата работа къде остава състоянието на автомобила и гумите? Защото аз си мисля, че ако караш мохер на 30 години със 10 сезон гуми със 100 по магистралата, го усещаш като 50 при съвременна, поддържана кола с хубави гуми.Във повечето страни като имаш по-стара кола, плащаш по-висок данък и с това се стимулира замяната на старите автомобили с нови, но при нас е точно обратното- щом имаш пари за нова кола, значи можеш да плащаш и по-висок данък.
  • #4
    Анонимен ( преди 12 години )
    Супер!Сега казанлъшкия *** с ауди 80 ще врънка баща си да турят газчица на кошника, да го пробват ще ли вдигне заветните 140 км/ч от Ст.Загора до Пловдив.
  • #3
    Wane ( преди 12 години )
    Аз и сега си карам със 140, за 10км/ч отгоре магистралните не те спират.Иначе скоростните пътища са съвсем добра идея.
  • #2
    200km/h ( преди 12 години )
    Евала! Така ги искам! Отсечката София - Ботевград дали ще я напраат от 70 на 90?!!?Или пак ще е опасно?!?!
  • #1
    Анонимен ( преди 12 години )
    В България така се борим с войната по пътищата.
fallback
Последни