Изграждат се и "скоростни пътища", където ограничението ще бъде 120 км/ч.
Снимка: архив, БулфотоМаксимално допустимата скорост по магистралите става 140 км/ч, но това ще се отнася само за новите аутобани, където качеството на настилката позволява това. Това увери в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на бурна дискусия по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене. "Ние не искаме самоцелно увеличение на скоростта по пътните участъци. Това, което предлагаме ние, предвид изграждащите се нови магистрални участъци, нови скоростни пътища, на тези нови участъци, които имат добро качество на пътя - да се позволи скорост до 140 км/ч . На съществуващите пътища, на старите пътища, там, където има рискови зони, разбира се, ще останат сега съществуващите ограничения, включително по магистралите от 90 км/ч. Тук ние промяна няма да правим", обясни министърът. С поправките в закона се регламентира още що е то „скоростен път“. Вече стана ясно, че такива пътища тепърва ще бъдат изградени у нас. Павлова обясни, че изграждането на такива пътища излиза с 30% по-евтино от магистралите, а предвижването по тях отново ще е бързо. Те ще бъдат като аутобаните, но без аварийна лента, а само с места за отбиване. Те трябва да имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях. Всяко платно трябва да е с най-малко две ленти, а пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива. Задължителна е предпазната телена ограда, както и площадки за принудително спиране. На скоростен път леките коли ще могат да се движат с до 120 км/ч.С измененията депутатите забраниха изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища. За останалите пътища рекламни съоръжения може да има, но най-малко на 8 метра разстояние от края на пътната настилка. Цялата статия вижте в Dnes.bg