IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японските автоконцерни отново са в надпреварата

Продажбите отново се увеличават, но по-същественият показател за рентабилността все още остава нисък

Японските автоконцерни отново са в надпреварата

2011-а бе горчива година за японската автомобилна индустрия. Компаниите трябваше да се справят с производствените загуби след разрушителните природни бедствия, неблагоприятните валутни курсове и слабата продуктова линия. Но сега положението за тримата големи производители на автомобили в страната отново изглежда по-положително, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Японските автоконцерни отново са в надпреваратаКогато Toyota, Nissan и Honda публикуват своите резултати за годината, приключваща на 31-и март, в тях в пълна степен ще видим последиците от земетресението в Япония и наводненията в Тайланд. Анализаторите обаче очакват, че трендовете за текущата година ще покажат по-различна картина, а именно - процъфтяваща индустрия, която се подхранва от поевтиняването на йената от февруари насам, възстановяването на производството и новите модели. Първи отчета си ще представят от Honda.

Дали възстановяването ще е достатъчно, за да се спечелят отново загубените пазарни дялове, ще покаже времето. Конкуренцията от САЩ, Германия и Южна Корея продължава да е силна. Инвеститорите обаче отново са оптимистично настроени, а акциите на Honda, Nissan и Toyota потеглиха нагоре. „2012 г. ще бъде силна година в производствено отношение за японците“, казва Крис Рихтер, анализатор в CLSA Asia Pacific в Токио.

Според очаквания на анализатори Toyota ще отчете за четвъртото си фискално тримесечие печалба от 113 млрд. йени (около 1,05 млрд. евро). Това би било повече от четирикратен ръст спрямо миналата година. За току-що започналата финансова година анкетирани от FactSet анализатори очакват, че Toyota ще реализира нетна печалба от 827 млрд. йени.

Печалбата на Nissan за трите месеца до 31-и март се очаква да се удвои до 68,5 млрд. йени (около 639 млн. евро). И при Honda се очаква удвояване – до 93,2 млрд. йени.

За оптимизъм се грижи преди всичко валутният пазар. Курсът на японската йена започна да пада от рекордната си стойност за всички времена, достигната през октомври миналата година. Това осигурява малко облекчение за зависимите от износа автомобилни компании.

И правителството сигнализира, че иска да стабилизира цените. Това е добра новина за индустрията, която въпреки това продължава да измества производството си извън границите на страната.

Втората част на материала четете в Investor.bg
 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ev ( преди 13 години )
    Не бях влизал скоро в АутоКомедията.Нищо ново.Тоя с 'клюндаите' и след 10 години ще избива комплекси тук,денощно,от липсата на книжка и безнадеждната гледка на грохналата тоалетна,ауди 80,на баща му.Не пожелавам на никой да изпада до там.Това,че е етнически *** не го оправдава,че е беден неудачник.Мургавото момчето е в групата на сдуханите и там ще си остане.Със здраве на всички останали!
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А, и миризма, как е външния *** - бащиния клюндай и30? Голям си станал мераклия на трошьоти и клюндаи хахахаха
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    къде си бе миризма, липсваше ми! Дай малко хвалби за трошьота! Че след няколко дни ще пусна платежното от представителството на трошьота, преводи на твое име за да драскаш похвални коментари за трошките :D
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    На японските хибридни технологии немците ще отговорят с високотехнологични тракащо-вибриращи дизелчета които бълват азотни окиси и канцерогенни сажди. Кой колкото може, това е.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Izpolzva!
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    KOI glupak pak mi e izpolzval nika!Tova pokazva pulna lipsa na vuobragenie i kradlivost, taka harakterni za proshvabskite heiter4eta!Ako pak go izpolzava VW mu da se s4upi za 17-ti put
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В Айтос *** такива коли не сте виждали, не се прави.Там с те още с външни ***, ролята на които се изпълнява от Ауди-та
  • #6
    6 rate up comment 18 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    vmesto da pravqt djapanki, kudeto im e silata, smeshnite qnoncheta se opitvat da pravqt koli - i se provalqt ot 30 godini
  • #5
    5 rate up comment 17 rate down comment
    миризмата ( преди 13 години )
    много обичам хюнай и трошьоти да карам, евтини и скапани - идеални са за мен! Поздрави от айтос
  • #4
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ти къде се слагаш?Кой знае каква Вектра караш 88год.дизелак.