IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bosch произведе 75-милионната система ESP

През 2012 г. почти всеки втори нов автомобил в света е с вградена стабилизираща система.

Bosch произведе 75-милионната система ESP

През 1995 година Bosch дава началото на серийното производство на Електронната стабилизираща програма (ESP), а през тази година чества нейният юбилей - 75 милиона произведени системи.

Определяната като "спасител на живот" технология е изключително полезна, особено при поледица или бързо влизане в завой. Електронната стабилизираща програма задържа автомобилите в трасето и предотвратява тежките катастрофи, предизвикани от страничното занасяне. 
Bosch произведе 75-милионната система ESP
„След предпазния колан, ESP е най-важната система за сигурност в колата и през изминалите години тя е спасила живота на много хора”, обобщава резултатите от редица проучвания на ефективността Герхард Щайгер, председател на бизнес направлението “Контрол на системи за шасита”.

„От 2010 произвеждаме годишно в целия свят повече ESP системи, отколкото ABS“, казва Щайгер и по този начин потвърждава световната тенденция към по-голяма сигурност в автомобила.

Според ООН ESP е ефективна мярка за предотвратяване на очакваното нарастване броя на убитите при катастрофи през следващите години. Проучванията доказват, че системата за активна сигурност може да предотврати до 80% от катастрофите вследствие на странично занасяне.

Все повече страни налагат серийното й вграждане във всички нови автомобили. В Европа това е валидно за всички МПС с одобрение за тип, прието след октомври 2011 г. А от ноември 2014 г. търсенето в списъка с екстри ще отпадне. От тази дата всички нови автомобили в ЕС ще бъдат серийно оборудвани с ESP.

Сега 72% от новите леки и лекотоварни МПС в ЕС са с вградена ESP. Задължителното й вграждане във всички автомобили до 4,5 тона вече е прието в САЩ. В Австралия, Япония, Корея и Русия съответните разпоредби ще влязат в сила през следващите години.

Понастоящем 48 % от всички леки и лекотоварни МПС в света са екипирани с ESP, дори в Китай всеки пети нов лек автомобил слиза от конвейера с ESP.
 

Тагове: bosch
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    NANI, те затова и казват, че ЕСП може да предотврати 80 % от катастрофите вследствие на странично занасяне. Ако не си умен и влизаш бързо в завой, без да оставяш място за задницата си, логично е да очакваш излизането и извън пътя въпреки намесата на ЕСП. Все пак зависи и от неговата настройка.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Brannik94 ( преди 12 години )
    Браво на бош. Това е !
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 12 години )
    Ти влизай със 150 в завоите пък чакай нещо да те спаси... По-добре разумно каране,отколкото ESP
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Въпроса ти изобщо не е по темата. А отговора е субективен, зависи кой и с каква цел го купува. Един ако гази в ниви избира СУВ, ако кара по пътища най-вероятно лек автомобил. Но някой ще предпочете и за асвалт СУВ, нали сега е модерно. Ако обаче не ходиш по офроуд пътища правилния избор е лекия автомобил, харчи по-малко, върви повече, вози по-добре има по-малко разходи/тежкия СУВ износва по-бързо гуми, окачването по-бързо се скапва, харчи повече гориво../
  • #1
    1 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    КАКВО БИХТЕ ПРЕДПОЧЕЛИ МЕЖДУ СУВ 4Х4 ИЛИ ЛЕКА АВТОМОБИЛ 4Х4?