Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Американската компания Alessi Fiberglass реши отново да пусне в производство своята суперкола AR-1, която бе показана за първи път на международното изложение в Ню Йорк през 1979 г. Последната версия на машината бе произведена през 1997 г.
Според представител на производителя, новият модел ще отговаря на всички съвременни стандарти за производство на подобни автомобили. Всяка машина ще се сглобява ръчно, като плановете са да бъдат пуснати само 50 бройки AR-1.
Суперколата има стоманено шаси, но каросерията е от по-леки материали. Двигателят е 6.2 литров, 8-цилиндров от Chevrolet Corvette, като развива 600 к.с. и 785 Нм въртящ момент. При желание от страна на клиента и съответното доплащане, производителят предлага туин-турбо версия на същия агрегат, като мощността вече е 750 к.с. и 935 Нм. В базовия си вариант AR-1 разполага с 5-степенна механична скоростна кутия, но като опция се предлага и 6-степенна – както механична, така и автоматична.
От 0 до 100 км/час спортната машина ускорява за 3.4 сек., а максималната й скорост е 320 км/ч. Представител на Alessi Fiberglass собщи, че цената на автомобила ще бъде съобщена единствено на клиентите, които проявяват истински интерес.
Информация и снимки: Autonews

