И през изминалия месец март пазарът на нови автомобили в Европа продължава да пада, съобщи Business Report. Най-сериозно е положението в Испания, Италия и Франция, като единствено Германия продължава да бъде изключение от случващото се. Там се забелязва дори увеличение на продажбите.
По данни на VDA (Германската асоциация на производителите) през март в страната са регистрирани 339 123 нови коли, което е с с 3.4 % повече от същия период за 2011 г. Лидер по продажби си остава Volkswagen с 72 627 бройки, като това е с 9.2 % по-добър резултат от март 2011 г. Следват BMW, заедно с MINI (+ 11.6 %, 30 965 бройки) и Mercedes-Benz (+0.8 %, 27 029 бройки)
На други континенти обаче се отбелязва положителна динамика. Това важи най-вече за Северна Америка (САЩ и Канада), където продажбите са скочили с 12.7 % и достигат резултат от 1.4 млн. леки автомобили. Лидер в региона отново е General Motors, реализирал за изминалия месец 231 052 единици. По този начин концернът подобрява с 12 % постижението си от март 2011 г. Най-продаваните марки на GM са Chevrolet и GMC. На второ място е Ford, а на трето – Toyota.
В Япония правителствената програма за субсидиране на купувачите на екологични автомобили дава резултати и общатият брой на продадени автомобилли достигна почти половин милион – 497 959 бройки. Тук „отличникът” е Toyota с 225 921 единици, което е увеличение с рекордните 104.1 % в сравнение със същия период преди 12 месеца. Второто място е концерна Nissan – 81 455 бройки и увеличение със 77.6 %, а трето за Hоnda Motors – 67 267 и увеличение от 55.2 %.


11