IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot първи съчета дизел и електричество

HYbrid4 има 200 к.с., 4х4 и потребление на гориво 4.0 л/100 км.

Peugeot първи съчета дизел и електричество

Peugeot първи съчета дизел и електричество
Преди около две години Peugeot ни покани на тест на модела 3008, който беше анонсиран като хибрид. Хибрид, не заради задвижващата система, а заради концепцията на колата, която съчетава в себе си отличителните белези на SUV, хечбек, компактен ван и купе.

Сега с модификацията HYbrid4 Peugeot 3008 не само се превърна в истински пълен хибрид, а и в първият дизел-електрически хибрид в света. Той е вече на пазара, напук на твърденията, че дизеловите двигатели не могат да работят добре в хибридни системи. Могат, при това много добре, в което се убедихме лично, при срещата ни с този модел.

Името му - 3008 HYbrid4, подсказва, че моделът съчетава двигател с вътрешно горене, а именно 2.0 л. HDi FAP (163 к.с.), с електрически двигател, генериращ мощност 37 к.с. Първият е поставен под предния капак и задвижва предните колела, а електрическия, позициониран отзад, задвижва задните. Така 3008 HYbrid4 предлага задвижване към четирите колела, без да има механична връзка между двата моста. Решение, което познаваме от автомобили като Lexus RX 450h.

Решение, което в случая изисква средно по 4.0 л/100 км, отделяйки в атмосферата едва 104 г/км вредни СО2 емисии. И което в същото време доставя мощност от 200 к.с. и 450 Нм въртящ момент.
Peugeot първи съчета дизел и електричество
Ако карате главно по натоварени градски улици, потреблението може да бъде дори по-ниско. HYbrid4 може да се движи само на електрическа енергия в продължение на около 4 километра. Батериите се зареждат при всяко отпускане на педала на газта или натискане на спирачката, като по този начин колата може да увеличи въпросния пробег от 4 километра. Налична е и система старт/стоп, която изключва дизеловия двигател, когато автомобилът е в покой.

Освен напълно електрическият режим "ZEV", чрез контролера на централната конзола, могат да бъдат избрани още три режима на работа - Автоматичен, Спортен или 4х4.

Автоматичният режим, който е и най-икономичен, сам избира кой от двата двигателя да работи - само дизеловия, само електрическия или двата едновременно. При избран режим 4х4 електрическият двигател задвижва задните колела, а този с вътрешно горене - предните. Разпределението на въртящия момент може да достигне до 40% на задния мост при ниска скорост, променяйки се в зависимост от сцеплението с пътя и скоростта. Важна подробност е, че дори при липса на заряд в батериите, функцията 4х4 е винаги на разположение, благодарение на мощността от 11 к.с., която осигурява стартер-алтернаторът при необходимост.
Peugeot първи съчета дизел и електричество
Режимът Спорт е най-атрактивен и ви го препоръчваме при всяко шофиране извън града. В този режим двата мотора обединяват усилията си (ефекта Boost), което е много важно при изпреварване например. Важно е и при всяка друга ситуация, тъй като в този режим двата двигателя дават максимума от себе си, предавайки въртящ момент към всяко колело. Освен това при спортен режим трансмисията превключва предавките много по-бързо и при по-високи обороти.

HYbrid4, който беше отличен със "Златен волан", работи в съчетание с ръчна-пилотирана трансмисия. Това е механична скоростна кутия, при която предавките могат да се сменят ръчно, чрез пера на волана или автоматично. Скоростната кутия има редица предимства, като ниските тегло и цена, но не очаквайте от нея да работи като истински автоматик. Сменянето на предавките става сравнително мудно, което няма да ви пречи при движение в града, например. При по-динамично каране или при изпреварване, обаче, най-добре да сте избрали режим Спорт.

Именно в този режим се постигат и най-добрите динамични характеристики - ускорение 0-100 км/час за 9.2 секунди и максимална скорост 210 км/час.
Peugeot първи съчета дизел и електричество
Освен, че е получил първото в света хибридно задвижване, съчетаващо дизелов и електрически двигател, 3008 HYbrid4 се отличава от стандартния модел и с поведението си на пътя. А то е още по-приятно и стабилно, благодарение на новото многораменно задно окачване. Въпреки, че колата е качена на джанти с размер 18-ична (опция), окачването поема добре неравностите по пътя. В същото време позволява и динамично шофиране, с минимално накланяне в завои.

Комфортът се допълва и от изключително просторния салон, който в случая разполагаше и с огромен панорамен покрив. В опционалното оборудване на колата са включени и кожените седалки, както и мониторите, позиционирани на гърба на подглавниците на предните две седалки. Всички останали екстри (а те не са малко) са част от стандартното оборудване на колата. В купето материалите са на високо ниво, уредите - семпли, но красиви, а позицията на шофьора - точна. За последното се грижат удобните седалки, воланът, който се регулира по височина и дълбочина, и оптималната видимост, която предоставя по-високо разположената позиция при шофиране.

Цените на 3008 HYbrid4 в България стартират от 69 205 лева с ДДС

Още за Peugeot 3008
Peugeot първи съчета дизел и електричество
Оценките на Peugeot 3008 HYbrid4 по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10
(Компактна, но просторна кола, с отлична динамика и отличен разход на гориво)

Надеждност - 10 (Нямаме причина да дадем по-малко)

Оборудване - 10
(Богато стандартно оборудване. Много допълнителни опции)

Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество - 9
(Автомобилът изглежда добре направен, но цената не е за подценяване)

Качество на материалите - 9 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)

Разход на гориво - 10 (Малко повече от 5 л. на 100 км при нашия тест, който протече извън града)

Удоволствие от шофирането - 8
(Много добре балансирано шаси, точен волан и добра работа на двата двигателя. Даваме 8 заради скоростната кутия)

Тагове: peugeot 3008 hybrid4
0 от 500
  • #19
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    е как така е с малък багажник? Аутомедия пишат "Пространство - 10 (Просторен салон, голям багажник)".
  • #18
    14 rate up comment 13 rate down comment
    anonimen ( преди 12 години )
    Samo da popitam kolko ot vas sa go karali tozi avtomobil?Mislq 4e nikoi daje ne go e vijdal na jivo,neka vi svetna malko poneje az karam takav avtomobil.Razhoda si e 4 l.kogato go karash razymno,ne se yseshta izobshto koga se vkly4va ediniq ili dr dvigatel tova se razbira edinstveno ako poglednesh displeq,edinstveno bagajnika e malak no bateriite sa pomesteni tam nqma kak.Avtomobila e s mnogo dobro patno povedenie,komforten i nadejden,nebadete skepti4ni.
  • #17
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Така е, но гейове и меки мъже има доста, та все някой ще си го купи. Пежо от отдавна са се прославили като марка за жени и гейове.
  • #16
    15 rate up comment 10 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    Направо АМ да напишат,че това е рекламна статия и не е никакъв тест.Ако искат да споделят и колко им платиха от Пежо!Тестовете (истинските) определят този хибрид,като пълен провал.Висок разход,придърпване при всяко включване и изключване на електромотора,лош комфорт,твърда возия и т.н.Багажника е само 377 л.Алооо свиркаджиите,моята дърта Астра има по-голям багажник без да е джип,4х4 и да се пише голема работа.Ами то Приус също има по-голям багажник,като гледам 443 л.Франсетата се излагатТотално
  • #15
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не бих си купил кола от SFA. Някак си не е приятно докато говориш с тях за колата да се пипат по пакета.
  • #14
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Всички тестове на тази кола". Всички тестове на ПРОТОТИПА, 1 година преди да започне производството показваха, действително показваха нерафинирано поведение. ВСИЧКИ тестове на производствения вариант, от друга страна, хвалят идеално гладкото поведение във всички случаи и отдават заслужено уваженние на инженерите.
  • #13
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    О, забравих да добавя, че щрещу тези пари, освен подобрен разход, получаваш едно прилично задвижване 4х4 и с 1 секунда по-добро ускорение.
  • #12
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    До онзи със 70000 лева. Направи си труда да погледнеш колко струва стандартният, нехибриден модел. Оборудван като хибрида (Premium Pack + някои екстри), цената е 61136 лв. Хибридът е 69205. Надценка 8069 за хибрид е абсолютно НИЩО.
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    detski exterior detski interior... ne e za men...
  • #10
    12 rate up comment 10 rate down comment
    bla ( преди 12 години )
    Добре де, много хубаво рекламна статия ама... Първо какъв е тоя хибрид с разход над 6? Че моя чист дизел на години харчи по-малко. А явно и като вредни емисии няма да е много далеч. След това - цели 4 километра на чисто електричество? Надявам се да е печатна грешка... Ако наистина е така, това не е ич приемливо.Хубаво има старт/стоп функция, но как е решен проблема с бавното стартиране на дизеловия двигател, след като явно не разполагаме с много електричество?Това май е хибрид само за цената