IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Viper върви в крак с времето

Новото поколение на американската икона е по-леко, по-бързо и по-дръзко.

Viper върви в крак с времето

След като преди около две години съобщихме за краят на Dodge Viper, днес официално обявяваме неготово възраждане. Моделът, който вече носи името SRT Viper, е една от най-очакваните премиери на откритото днес автомобилно изложение в Ню Йорк.
Viper върви в крак с времето
Още от пръв поглед става ясно, че новият модел носи в себе си генетичния код на своите предшественици. SRT Viper е все още типична американска кола с огромни мускули, която обаче върви в крак с времето. Всеки един детайл в нея е прецизно обмислен, а инженерите не са се поколебали да използват най-новите материали и технологии.

Външността, например, е станала далеч по-привлекателна, въпреки, че могат да се открият някои прилики с Maserati GranTurismo. В това няма нищо лошо, тъй като моделът запазва стила на предшествениците си, отличавайки се с по-лъскав и зловещ вид. В салона също има сериозни промени. Използваните материали са със значително по-високо качество и ергономия, а седалките са поставени с 20 мм по-ниско. Не липсват и екстри, сред които озвучителна система Harman Kardon, информационно-развлекателна система с 8.4-инчов дисплей, дигитални уреди, кожена тапицерия, елементи от алуминий и други.
Viper върви в крак с времето
SRT Viper запазва традицията, залагайки на огромен V10 двигател. Обемът му е същия като при предишното поколение на Viper - 8.4 литра, но приликите се изчерпват до тук. 

Двигателят вече генерира 649 к.с. и 814 Нм, което представлява увеличение от 41 к.с. и 54 Нм, спрямо стария модел. Той е куплиран със механична трансмисия с 6 предавки, която изпраща въртящия момент към задните колела, посредством диференциал с ограничено приплъзване.

Освен че е по-мощен, новият Viper е и по-лек от своя предшественик. При конструирането му са използвани материали като алуминий, магнезий и карбон, благодарение на които колата е олекнала с около 45 килограма. Шасито, на което е построена, също е ново. То има с 50% по-висока степен на усукване, като разчита на спирачна система Brembo, напълно нови задно и предно окачване и 18- или 19-инчови джанти, обути в гуми Pirelli P Zero.

SRT Viper предлага две специални модификации - SRT Track Pack и GTS. Първата разполага с гуми Pirelli P Zero Corsa, тракшън контрол с четири режима и спортна спирачна система Brembo. Версията GTS пък предлага по-голям комфорт, благодарение на покритото с кожа табло и регулируемото окачане Bilstein DampTronic.

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Anonymous ( преди 12 години )
    Ами това като мощност е точно колкото Макларън Мерцедес SLR. За 90 000 долара не е никак зле. Да не говорим, че додж е МАРКАТА
  • #23
    9 rate up comment 1 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    както и да е, колата е ултра, мега, гига, хипер :)
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    :D е сега се зачетох - е и за другото не съм бил прав, крайслер са собственици на ламборджини и те им преработват двигателя.та не знам какъв е сегашния двигател, но при положение, че могат да използват ноу - хау от фиат (ферари, мазерати), що да не направят зверски двигател?
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ...Some within Chrysler felt the pushrod two-valve design, while adequate for the truck application, was unsuitable for a performance car and suggested a more comprehensive redesign which would have included four valves per cylinder. Chrysler, however, was uncertain about the Viper's production costs and sales potential and so declined to provide the budget for the modification - е явно греша за 4-те клапана, честно казано на тоя не знам какъв му е двигателя...
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    говорех за първия вайпър, наскоро ми беше попаднала някаква статия, и се рових насам натам. уики - http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Viper The centerpiece of the car was its engine. It was based on the Chrysler LA design, which was a truck engine. The original configuration made it too heavy for sports car use, so Lamborghini, then owned by Chrysler Corporation, revamped Dodge's cast-iron block V10 for the Viper by recasting the block and head in aluminum alloy...
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Mnogo pi6lemeta ima v tozi sait.Originalnia motor e ot kamion i preraboten za parvia Vaipar.Tozi e moderniziran(aluminii),Fiat e sobstvenik na Chrysler ot dve godini.
  • #18
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    9,4 литровият двигател на ГМ перформанс е преработен камионски, а не този. Този вид двигател са популярни през 70- 60 те години сега живеем в други времена. Само истински *** би си купил такова.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    BB ( преди 12 години )
    Nishto obshto nqma s dvigatel na kamion, tova e moderniziran i olekoten variant na posledniq SRT dvigatel, koito slagaha v noviq Charger i Chalanger(nai izdutite versii)...na vunshen vid e malko po evropeiski ot kolkoto trqbva da bude, no sus sigurnost si ostava legenda
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    май леко бъркаш - позволили са им да го преработят от алуминий, но не и да му сложат 4 клапана. ако бе 4клапанен щеше ли първото поколение да има само 400кс при малко над 5000об. ?
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    187 ( преди 12 години )
    специално тоя двигател е взет от двигател за камион и преработен от мазерати май беше, фиат по едно време имаха акции или даже бяха собственици на крайслер. оригинала е ***, двигателя на вайпера е алуминиев...+ това има и по 4 клапана.та мисълта ми беше, че е нормален въртящия момент, обема е голям, а и е двигател от камион...един от първите (съвременни) v 10 двигатели вграждани серийно на кола