IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Viper върви в крак с времето

Новото поколение на американската икона е по-леко, по-бързо и по-дръзко.

Viper върви в крак с времето

След като преди около две години съобщихме за краят на Dodge Viper, днес официално обявяваме неготово възраждане. Моделът, който вече носи името SRT Viper, е една от най-очакваните премиери на откритото днес автомобилно изложение в Ню Йорк.
Viper върви в крак с времето
Още от пръв поглед става ясно, че новият модел носи в себе си генетичния код на своите предшественици. SRT Viper е все още типична американска кола с огромни мускули, която обаче върви в крак с времето. Всеки един детайл в нея е прецизно обмислен, а инженерите не са се поколебали да използват най-новите материали и технологии.

Външността, например, е станала далеч по-привлекателна, въпреки, че могат да се открият някои прилики с Maserati GranTurismo. В това няма нищо лошо, тъй като моделът запазва стила на предшествениците си, отличавайки се с по-лъскав и зловещ вид. В салона също има сериозни промени. Използваните материали са със значително по-високо качество и ергономия, а седалките са поставени с 20 мм по-ниско. Не липсват и екстри, сред които озвучителна система Harman Kardon, информационно-развлекателна система с 8.4-инчов дисплей, дигитални уреди, кожена тапицерия, елементи от алуминий и други.
Viper върви в крак с времето
SRT Viper запазва традицията, залагайки на огромен V10 двигател. Обемът му е същия като при предишното поколение на Viper - 8.4 литра, но приликите се изчерпват до тук. 

Двигателят вече генерира 649 к.с. и 814 Нм, което представлява увеличение от 41 к.с. и 54 Нм, спрямо стария модел. Той е куплиран със механична трансмисия с 6 предавки, която изпраща въртящия момент към задните колела, посредством диференциал с ограничено приплъзване.

Освен че е по-мощен, новият Viper е и по-лек от своя предшественик. При конструирането му са използвани материали като алуминий, магнезий и карбон, благодарение на които колата е олекнала с около 45 килограма. Шасито, на което е построена, също е ново. То има с 50% по-висока степен на усукване, като разчита на спирачна система Brembo, напълно нови задно и предно окачване и 18- или 19-инчови джанти, обути в гуми Pirelli P Zero.

SRT Viper предлага две специални модификации - SRT Track Pack и GTS. Първата разполага с гуми Pirelli P Zero Corsa, тракшън контрол с четири режима и спортна спирачна система Brembo. Версията GTS пък предлага по-голям комфорт, благодарение на покритото с кожа табло и регулируемото окачане Bilstein DampTronic.

0 от 500