IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Viper върви в крак с времето

Новото поколение на американската икона е по-леко, по-бързо и по-дръзко.

Viper върви в крак с времето

След като преди около две години съобщихме за краят на Dodge Viper, днес официално обявяваме неготово възраждане. Моделът, който вече носи името SRT Viper, е една от най-очакваните премиери на откритото днес автомобилно изложение в Ню Йорк.
Viper върви в крак с времето
Още от пръв поглед става ясно, че новият модел носи в себе си генетичния код на своите предшественици. SRT Viper е все още типична американска кола с огромни мускули, която обаче върви в крак с времето. Всеки един детайл в нея е прецизно обмислен, а инженерите не са се поколебали да използват най-новите материали и технологии.

Външността, например, е станала далеч по-привлекателна, въпреки, че могат да се открият някои прилики с Maserati GranTurismo. В това няма нищо лошо, тъй като моделът запазва стила на предшествениците си, отличавайки се с по-лъскав и зловещ вид. В салона също има сериозни промени. Използваните материали са със значително по-високо качество и ергономия, а седалките са поставени с 20 мм по-ниско. Не липсват и екстри, сред които озвучителна система Harman Kardon, информационно-развлекателна система с 8.4-инчов дисплей, дигитални уреди, кожена тапицерия, елементи от алуминий и други.
Viper върви в крак с времето
SRT Viper запазва традицията, залагайки на огромен V10 двигател. Обемът му е същия като при предишното поколение на Viper - 8.4 литра, но приликите се изчерпват до тук. 

Двигателят вече генерира 649 к.с. и 814 Нм, което представлява увеличение от 41 к.с. и 54 Нм, спрямо стария модел. Той е куплиран със механична трансмисия с 6 предавки, която изпраща въртящия момент към задните колела, посредством диференциал с ограничено приплъзване.

Освен че е по-мощен, новият Viper е и по-лек от своя предшественик. При конструирането му са използвани материали като алуминий, магнезий и карбон, благодарение на които колата е олекнала с около 45 килограма. Шасито, на което е построена, също е ново. То има с 50% по-висока степен на усукване, като разчита на спирачна система Brembo, напълно нови задно и предно окачване и 18- или 19-инчови джанти, обути в гуми Pirelli P Zero.

SRT Viper предлага две специални модификации - SRT Track Pack и GTS. Първата разполага с гуми Pirelli P Zero Corsa, тракшън контрол с четири режима и спортна спирачна система Brembo. Версията GTS пък предлага по-голям комфорт, благодарение на покритото с кожа табло и регулируемото окачане Bilstein DampTronic.

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 12 години )
    klasika prosto, nqma kakvo da se kaje drugo!
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    X ( преди 12 години )
    Личи си италианската намеса в дизайна, но не го казвам като нещо лошо. Предницата и интериора определено са с италиански привкус, но изглежда добре, даже доста добре. Интериора е много по-добър от този на предишния Вайпър.
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    като дизайн много ме кефи - така ме бе накефил и първия вайпър като се появи. и като техника чувството е същото - тогава се чудех защо са им 10цилиндъра и 8литра за 400кс - и сега се чудя защо не си сложиха 5,7литров мотор с 2 турбини, 1000нютона и 8степенен автомат от ZF на задния мост. маркионе няма да ми се дигне скоро в очите.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    jok ( преди 12 години )
    Тъпо е само да се оплюва труда на някой,но очаквах повече,най-малкото защото стария вайпър си беше оригинален автомобил.Това какво да кажа,някак на фона на новото ферари,ламбо и прочие ми се губи,пък и технологично нищо ново.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    ами имат напредък от предния модел, но те и другите фирми не спаха. предните вайпъри бяха май по бързи от малките ферарита, но сега има 458 и не знам. а корвет имат ZR1, който остарява, но пак е по мощен от това. тея хора за модерни трансмисии не искат да чуват - скъпо ли ше им дойде какво. изобщо цени обявили ли са?
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Корекни данни!? Много приличат на реклама:))
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Batito ( преди 12 години )
    640 horsepower and 600 pound-feet of torque from a front/mid-mounted 8.4-liter V10 and the best power-to-weight ratio of any Viper ever built.Това са коректните данни!
  • #7
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Мъкаааа ( преди 12 години )
    Има си и ESP и Launch control, двигателя е изцяло алуминиев, ама нали трябва да ръсим тъпотии на кило...
  • #6
    14 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Вадят те, на бензиностанцията трябва да те посрещат с червен килим. Всмукателни колектори вместо дирекно впръскване без система за фазоразпределение тежък и неефективен чугунен двигател без есп, група пубери дето викат ехаа.Напрво е чуден автомобил. Възможно е някой от тези проблеми да са решени, но си остава архаичен и хамерикански фаст бургер.
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Това което ми допада при американското двигателостроене е че по традиция от дърти двуклапанови антики със чугунени блокове и глави вадят много добри нютонметри.