През последните 20 години, Ейдриън Нюи се утвърди като един от най-иновативните и успешни създатели на коли за Формула 1. Кариерата на британския дизайнер започва през 1980 г., след като завършва университета в Саутхемптън и става главен специалист по аеродинамика в отбора на Емерсон Фитипалди. След това работи по дизайна на March, както и за американския тим от CART-сериите Newman-Haas. През 1987 г. се връща отново във Формула 1, заемайки се с проект на March.
Ето и някои от най-гениалните разработки на Нюи за Формула 1:.jpg)
1988/89 - March 881-Judd
Пилоти: Иван Капели и Маурицио Гугелмин
Победи: 0 от 19 състезания
Нюи започва работа в March през август 1987 г. и скоро проектира първата си кола за Формула 1. March 881 е автомобил с атмосферен двигател във времето на „турбо ерата“. За да направи впечатление е било нужно много старание. Въпреки това Нюи успява. Пилотите на тима печелят два подиума, сред които второ място в Гран при на Португалия. Това постижение привлича вниманието, особено през следващия сезон, когато турбо моторите са забранени. Монококът на 881 е копиран от повечето тимове. Това е кола, която доказва, че може да е конкурентна, благодарение на мисълта, а не на големите бюджети.
.jpg)
1991 - Williams FW14-Renault
Пилоти: Найджъл Менсъл и Рикардо Патрезе
Победи: 7 от 16 състезания
След два неуспешни сезона Williams решават, че през 1991 г. трябва отново да се борят за титлите и в средата на предния сезон привличат Ейдриън Нюи, за да си сътрудничи с техническия директор Патрик Хед. March има финансови ограничения и освобождава младият дизайнер. Така Нюи създава най-напредничавата кола за сезона. Дори на хартия FW14 изглежда достатъчно добра. Менсъл забравя за намерението да слага край на кариерата си и се премества от Ferrari в Williams. Трудностите в начало и недостатъчната надеждност дават огромно преимущество на Сена и на McLaren, но седемте победи, постигнати от Менсъл и Патрезе са основа за силен следващ сезон.
1992 - Williams FW14B-Renault
Пилот : Найджъл Менсъл (световен шампион)и Рикардо Патрезе
Победи: 10 от 16 състезания
Това, което не се случва през 1991 г., става реалност през 1992-а. Развитието на FW14, която се превърна в FW14B, продължава през зимната пауза, а Williams добавя система за активно окачване. Новата кола има зашеметяващ успех и Williams става отбор, който трудно може да бъде победен. Патрезе спечели само едно състезание, но Менсъл записва в актива си цели девет победи и 15 полпозишъна от 16 състезания. FW14B се превърща в легенда и дори сега няма пилот, който да не мечтае за толкова печеливш болид. 
1998 - McLaren Mercedes MP4-13
Пилоти: Мика Хакинен (световен шампион) и Дейвид Култард
Победи: 9 от 16 състезания
MP4-13 от 1998 г. е първият McLaren, създадени от Нюи. Той се присъединява към екипа година по-рано и новата му кола печели веднага. На първото състезание в Австралия става очевидно, че дизайнът на Нюи ще се изплати. Още на квалификациите Мика Хакинен и Дейвид Култард изпреварват със седем десети Михаел Шумахер и Ferrari. Превъзходната аеродинамика и мощният мотор на Mercedes са най-удачната комбинация през цялата година. В крайна сметка Хакинен печели осем победи, срещу една за Култард. Така финландецът извоюва титлата при пилотите, а McLaren при конструкторите (за първи път след успехите със Сена, седем години по-рано).
2005 - McLaren Mercedes MP4-20
Пилоти: Кими Райконен и Хуан Пабло Монтоя
Победи: 10 от 18 състезания
След един от най-лошите сезони в дългата история на McLaren, създадената от Нюи MP4-20 дава глътка въздух. Колата не печели отборната титла (честта се пада на по-надеждното Renault R25), но недвусмислено показва, че е най-бързата кола на стартовата решетка. Нейното изчистено предно крило, по-късото междуосие, изнесеното напред разпределение на тежестта и гениалната аеродинамика са съобразени с промените в правилата. Кими и Монтоя не печелят в първите пет състезания от сезона и се задоволяват само с второто място при конструкторите.
2010 - Red Bull RB6 Renault
Пилоти: Себастиан Фетел (световен шампион) и Марк Уебър
Победи: 9 от 19 състезания
През 2006 Нюи напуска McLaren и отива при новоизгряващите звезди на Red Bull. За него това е ново предизвикателство, защото за първи път от дебюта му в March той отново е в наистина независим тим. В началото успехите не са много, но бавно и сигурно нещата вървят в правилната посока и през 2009-та, с RB5 тимът печели 6 състезания. Тогава, оборудваният с двоен дифузьор болид Brawn попречи сътворения от Нюи RB5 да се превърне в сензация. Най-хубавото обаче предстои. Самият Ейдриън казва, че RB6 е просто една „разумна еволюция“ на предшественика си, с което прикри огромния труд инвестиран за рафинирането на колата. Изключителният RB6 печели девет състезания и записва 498 т., с които отборът печели шампионата, а Фетел първата си титла при пилотите.
2011 - Red Bull RB7 Renault
Пилоти: Себастиан Фетел (световен шампион) и Марк Уебър
Двигател: Renault
Победи: 12 от 19 състезания
Ако RB6 пожъна големи успехи, то RB7 беше всепобеждаващият му наследник. Забраната на двойните дифузьори и въвеждането на KERS позволиха на Нюи да усъвършенства използването на изпускателния дифузьор. От самото начало той установи еталон, който все още кара мнозина инженери да се почесват по главите. Често за съвършенството на една кола може да се съди по запитванията, отправени към FIA. RB7 обаче се оказа по правилата. Болидът спечели 12 победи, 27 подиума и цели 650 точки по пътя си към защитата на двете титли.


1