Вдъхновеният от Renault 5 наследник на Twingo ще бъде иновативен, премиум автомобил, който най-вероятно ще разчита на позициониран в задната си част двигател, задвижващ задните кола. Това твърди английското издание Аutocar, като уточнява, че компактният градски модел ще бъде готов след около 2 години.
Изображение: Аutocar
Премиум возилото е част от стратегията на френската марка за увеличаване на продажбите. Петгодишният план включва пускането на още няколко модела, сред които компактен кросоувър на базата на Nissan Juke, луксозен седан и проходимо MPV, вдъхновено от концепцията R Space.
Въпросното компактно премиум возило ще бъде първата рожба на сътрудничеството между Renault и Daimler. То ще бъде построено на нова модулна платформа, предназначена за автомобили със задно задвижване. Тази архитектура ще се използва и за следващите поколения на Smart Fortwo и Smart Forfour. От Аutocar уточняват, че общата платформа на Renault и Daimler ще бъде предназначена за возила, които не само имат задвижващи задни колела, но и задно-разположен двигател.
Англичаните подкрепят твърденията си с думите на маркетинг директорът на Renault Стефан Норман. По време на изложението в Женева Норман не пожела да разкрие всички подробности около модела, но все пак заяви, че возилото ще притежава "напълно неочаквани механични иновации". Той допълни, че името му все още не е избрано, но когато се появи на пазара ще впечатлява с невиждано пространство за размерите си.
За колата се знае още, че няма да следва примера на Fiat 500 и BMW Mini, а ще се отличава с модерни форми, които не кореспондират с нито един популярен от миналото модел на Renault. Автомобилът няма да бъде конкурент на близнаците Citroеn C1, Peugeot 107 и Toyota Aygo, тъй като ще бъде позициониран в по-горния премиум сегмент.
Очаквайте още подробности.


0