IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mini бижу за двама

Mini Coupe SD предлага истинско удоволствие от шофирането, уникален дизайн, приличен багажник, завидна екслузивност и стил, предназначени за двама.

Mini бижу за двама


Първият двуместен автомобил на Mini, който беше представен у нас преди няколко месеца, попадна в ръцете ни за двудневен тест-драйв. Не успяхме да се докопаме до най-силната версия - Mini John Cooper Works Coupe (211 к.с.), но пък изпробвахме най-мощната дизелова, която се очаква да бъде и най-продаваната в Европа.

Въпреки, че не е най-бързата, тя не бива да бъде подценявана, когато става дума за динамика. Двигателят, който използва, е зает от BMW - четирицилиндров турбодизелов агрегат с алуминиев блок, впръскване common-rail и променлива геометрия на турбината. Той е с обем 2.0-литра и генерира 143 к.с. при 4 000 об./мин и 305 Нм между 1 750 и 2 700 об./мин. Способен е да ускори двуместното Mini от място до 100 км/ч за 7.9 секунди и да го движи с максималните 216 км/ч.

Задвижващата система на Mini Coupe определено заслужава нашите адмирации. Мъника буквално скача при подаване на газ, а на 2-ра и 3-а предавка ускорението може да бъде сравнено с това на спортен автомобил. Динамиката е отлична дори при движение по магистрала с висока скорост. Двигателят напомня сериозно за произходът си дори при подаване на газ със скорост над 130-150 км/час.

Най-приятно обаче е шофирането по идеално асфалтираните, изпълнени със завои пътища. Там двуместното Mini разкрива своя потенциал на 100%. Завоите се взимат като на игра, при това много бързо. Воланът дава абсолютно точна информация за случващото се напътя, а трансмисията и двигателят реагират много бързо и адекватно, особено в режим Sport, който изостря още повече тръпката от шофирането.

Двигателят ускорява лекото возило много уверено, до високите обороти, без да се усеща така наречената "турбо дупка". В съчетание с безупречната 6-степенна автоматична трансмисия (има възможност за ръчна смяна на предавките чрез лостчета на волана), Mini Coupe SD предлага предпоставки за подчертано спортен стил на шофиране. Отлично спортно настроение придава и активният спойлер, който се издига автоматично в задната част на колата при скорост по-висока от 80 км/час. Има вариант да бъде вдигнат и чрез бутон разположен на тавана.

Използваният за първи път при Mini Coupe триобемен дизайн, при който моторният отсек, пътническата клетка и багажникът са ясно отделени един от друг, придава на компактната кола особено впечатляваща задница в класическия стил на Gran Turismo.

Главната залуга за отличното спортно настроение, което дава Mini Coupe SD обаче е на шасито. То по обичай е стегнато и спортно, като доставя онова, което в Mini наричат "Go Cart" усещане или казано с други думи - кеф. Дизеловото Mini Coupe определено ще ви накара да се усмихнете, а понякога и да стиснете зъби, също от кеф. Усещането зад волана е все управлявате спортен автомобил, само че малък. Толкова малък, че шофирането му е детска игра.

За разлика от спортните коли обаче, култовият британски автомобил, произведен от BMW, изисква само 4.3 л/100 км и отделя в атмосферата 114 г/км вредни емисии. При нашият тест, потреблението на гориво бе точно 4.9 литра на 100 километра и то на борда на автомобил с автоматична трансмисия. Съотношението динамика / разход на гориво е повече от добро, особено като се има предвид, че карахме колата здраво. Тя е пестелива, тъй като е оборудвана серийно с редица технологии, като системата за регенерацията на спирачната енергия, функцията Auto Start Stop, електромеханичното кормилно управление, както и работещите само при нужда спомагателни агрегати.

Да, Mini Coupe SD има с какво да ви впечатли на пътя. Уникалното при него обаче не е динамиката, нито потреблението на гориво, тъй като те са налични и при другите модели на Mini, оборудвани с този двигател и трансмисия. При този модел водещ е дизайнът, а акцентът пада върху покрива, който напомня на обърната назад бейзболна шапка. Това на практика е първият подобен автомобил в цялата история на Mini. Уникално при него е и това, че предлага само две места. Решението да се изхвърлят двете задни седалки, открива допълнително място за багаж. Благодарение на това обемът на багажника на купето е увеличен до 280 литра, като в него има достъп и от салона.

Така, освен със стилът си, новото Mini напомня на GT колите и по това, което предлага - истинско удоволствие от шофирането, уникален дизайн, приличен багажник, завидна екслузивност и стил, предназначени за двама. В същото време обаче той остава истинско Mini, благодарение на своите компактни размери (дължина - 3 728 мм, широчина - 1 683 мм, височина 1 378 мм и междуосие - 2 467 мм), стегнато пътно поведение и ниско тегло.

В салона на Mini Coupe откриваме познатия ретро стил, модерни технологии и безупречна изработка.

Ако трябва да опишем новото Mini Coupe SD с няколко думи, те ще бъдат - Бижу за двама. Да, той е истинско бижу - неособено практичен, но модерен, открояващ се и изключително ексклузивен. Цената му също е такава - започва от 53 050,00 лв. с ДДС. Версията, която изпитахме е дори по-скъпа, но пък разполага с екстри, които могат да бъдат намерени в най-луксозните модели на BMW.

Оценките на
Mini Coupe SD по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 7 (Компактна и икономична кола, но само за двама)

Надеждност - 10 (Нямаме причина да дадем по-малко)

Оборудване - 10
(В оборудването на колата може да присъства почти всичко)

Пространство - 7 (Mini Coupe предлага предостатъчно място в салона, като и приличен багажник, но просторен не е най-точното определение за модела)

Цена/Качество - 9
(Качеството е едно от най-високите възможни, но и цената не е за подценяване)

Качество на материалите - 10 (Много добра изработка. Ретро стил, съчетан са най-новите технологии)

Разход на гориво - 10 (Малко повече от 4 л. на 100 км)

Удоволствие от шофирането - 10
(Стегнато окачване, мощен двигател и точен волан са идеалните предпоставки за отлична тръпка у седящият на лявата седалка)

Тагове: mini coupe sd
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Fiesta i C3 kade gi slaga6?MINI,MITO,A1,Ypsilon.....
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Wane е прав, в Европа (белите държави, а не Балканите) хот хечовете ги карат и пичове, даже повече от жените. Там не е срмно да имаш Мини, Ситроен С3, Фиеста и т.н. Тук обаче е модерно да се правиш на мутра - стероиди, косата нула номер, да гледаш лошо и голяма кола, която вози само теб и гаджето.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    @СтефанMini е дамски автомобил само на извратените пазари, като нашия където хората си мерят п*шките с колите, които карат.И чисто информативно, стандартното Mini има 4 места (аз бих казал 2+2, защото задните не стават дори за някой висок 1.70) и миниатюрен багажник. Купето има 3 пъти по-голям багажник. Отделно, че е по-леко с 300+ кг, което 100% се отразява доста забележимо на управлението (по не дамски начин)
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Много неща в България са доста пошли в това число включвам и прехвалена бг хубост. Красиви жени има навсякъде, само че много българи са нямали възможност да се убедят лично. А толкова ми е смешен лафа че толкова красиви жени можели да се видят по бг улиците, колкото никъде другаде по света. Все едно че всичките целия свят са обиколили, или пък красивите жени по света все пешком ходят. Слезте малко на земята де, стига сте я превъзнасяли тази бг хубост. Че ми звучи като извадено от народни песни
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Mnogo *** gleda6,edva li si bil s jena izob6to.Ne se i u4udvam,koia 6te ti dade na tebe,da ne e luda.ME4TAI SI!!!
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Българките са най-големите глокви а освен това са и грозни. Красотата на българката е мит. Не искам да се оженя за българка, а за чужденка! Италиянките и унгарките са по-красиви!
  • #12
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Стефан ( преди 12 години )
    Минито си е дамски автомобил и стандартния Купър е фантастичен,но това нещо е недоразумение - питайте всяка жена дали е съгласна да се лиши от 4 места и голям багажник :)Като двуместен вече наистина влиза на ринга с Мх-5, а там от 20 години всички са яли бой.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    reventon ( преди 12 години )
    e nemoje da se otre4e,4e e skupi4ko..az dori bih izbral,benzinkata sus 184 konq,koqto dori be6e maalko po-evtina ot tozi dizel
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ако искам наистина да си направя кефа бих взел Мазда МХ-5.Хем по-евтина,хем по-добра,красива и надеждна.Не казвам,че Минито е лошо, но по отношение на цената е прекалено надценено.Таблото с този огромния водомер е супер грозно и нефункционално.Как за няколкостотин км. разбраха,че е надеждно?На платена реклама намирисва.
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ti si *** be,4ujdenka(mi po4vai),boooje i toia 6te ni izlaga!!!