IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda усъвършенства роторния мотор

Разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза

Mazda усъвършенства роторния мотор


Mazda се готви да поднови производството на роторни двигатели, но вече ползвайки нови технологии,  разработени от фирмените инженери.

Иновациите ще позволят да бъдат преодоляни обичайните проблеми на ротрните мотори, свързани с тяхната ефективност и устойчивост в дългосрочна перспектива. 

Генералния мениджър на Mazda Мицуо Митоми обяснява, че разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза. Агрегатът ще съответства на всички съвременни изисквания, най-вече тези касаещи здравина, мощност и вредни емисии. Според японецът двигателят ще е напълно конкурентен на масово разпространените двигатели по показателя икономичност на гориво.

Роторният двигател е характерен с възможността да постига високи обороти, при по-малки инерционни сили. Той има сравнително малки размери и маса, а постига по-висока мощност.

Като цяло роторният двигател изхвърля по-малко вредни емисии в сравнение с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, заради по пълното изгаряне на горивната смес.

Представителят на Mazda обяснява, че важен детайл от новия проект е модифицирането на формите на епитрохоидния корпус, което е позволило да бъдат преодолени проблемите с уплътняването и неравномерното загряване. Освен това инженерите работят по усъвършенстване на запалителната система, но точно в каква посока не се посочва. Знае се, че двигателят ще използва технологията SkyActiv на Mazda, която сваля потреблението на гориво - ахилесовата пета на роторните двигатели.

Mazda е единствената марка, която има традиции при дългогодишното използване на роторни двигатели. Първият автомобил Mazda с такъв мотор е произведен през 1968 г. Той носи означението R100, но става известен като Familia Presto Rotary. Мощността му е 100 коня.

Последните серийни автомобили с такъв двигател са спортните автомобили Mazda RX-7 и RX-8. С подобни мотори бяха повечето концепти през последните години.

От скоро вървят и преговори между Mazda и Audi за съвместни разработки на ванкелови мотори. Всъщност родител на роторния двигател е немецът Феликс Ванкел, който прави такъв мотор съвместно с NSU (компания свързана генетично с Audi).

Тагове: SkyActiv
0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 12 rate down comment
    MB ( преди 13 години )
    Мерцедес C 111-II е бил прототип на фирмата с Ванкелов двигате още през 1970 - още тогава го определят катп безпереспективен : с висок разход , много вредни емисии и малък пробег . Мазда хвърлиха доста усилия и средства в него но до момента са доста далеч от стойностите на буталните двигатели с каскадни турбини
  • #6
    31 rate up comment 6 rate down comment
    Стефан ( преди 13 години )
    Ако го сложат на новата Мх-5 ще направят най-готината кола въобще.Лека, високооборотна, страхотна дизайнерска линия напоследък.По-добрите инженери са в Хирошима мили германофили.
  • #5
    28 rate up comment 10 rate down comment
    Швабензи Боклукензи ( преди 13 години )
    *** те Алуди примерно надеждност с обикновен бутален мотор нямат бе мен.К'ви ванкели ще правят нещастниците?Трябва им някой който може.Мазда може те не.Кое не ти е ясно?
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 13 години )
    kolegata w12, ti 4el li si, 4e to4no audi sa se vkop4ili v "bezperspektivniq" vankel kato 4ast ot bude6tata im hibridna koncepciq,a!? 4e to4no vankela ne e podhodq6t za dvigatel na kola, no e idealen za dvigatel na alternator, koito da zarejda bateriqta na hibridnoto zadvijvane... i to4no za tva pravqt svirki na mazda...no nie tuk v BG nali razbirame ot vsi4ko...aman ot kapaciteti!mnooo vi zdrave ot singapore! utre si idvam!
  • #3
    30 rate up comment 14 rate down comment
    Швабензи Боклукен ( преди 13 години )
    И Алуди и Мерцедес сравнени с коя да е японска фирма са много, много технологично зле.Гениите се заигравали с мотора ама понеже били некадърни да го направят заключили, че това не може да се направи ахахаха жалки немски фирмички.
  • #2
    28 rate up comment 12 rate down comment
    Швабензи Каскен ( преди 13 години )
    И после нещастната фирмичка Алуди ще се хвали,че има ванкелов мотор.*** колко *** народ има.Хората развиват нови технологии за едно по-добро бъдеще с риск да изпаднат в сериозни финансови затруднения, а швабето сменят фарове и тенекии с единствената цел да смучат колкото може повече пари.Сааб фалира точно защото не слушаше GM само да сменя емблемите на Воксхол, а правеха свои разработки.В това време ВАГените се ръководят от мотото vorsprung durch facelift
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    От тъжно-веселата част на историята с ванкелите на NSU Ro 80 се разказва, как собствениците на ванкелните коли в Германия при разминаване с пръстите на вдигната си ръка,показвали с кой пореден двигател са до момента.И както стана по традиция-японците го купиха патента, подобриха и даже доразвиват!