IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda усъвършенства роторния мотор

Разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза

Mazda усъвършенства роторния мотор


Mazda се готви да поднови производството на роторни двигатели, но вече ползвайки нови технологии,  разработени от фирмените инженери.

Иновациите ще позволят да бъдат преодоляни обичайните проблеми на ротрните мотори, свързани с тяхната ефективност и устойчивост в дългосрочна перспектива. 

Генералния мениджър на Mazda Мицуо Митоми обяснява, че разработката на новия роторен мотор се намира в заключителна фаза. Агрегатът ще съответства на всички съвременни изисквания, най-вече тези касаещи здравина, мощност и вредни емисии. Според японецът двигателят ще е напълно конкурентен на масово разпространените двигатели по показателя икономичност на гориво.

Роторният двигател е характерен с възможността да постига високи обороти, при по-малки инерционни сили. Той има сравнително малки размери и маса, а постига по-висока мощност.

Като цяло роторният двигател изхвърля по-малко вредни емисии в сравнение с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, заради по пълното изгаряне на горивната смес.

Представителят на Mazda обяснява, че важен детайл от новия проект е модифицирането на формите на епитрохоидния корпус, което е позволило да бъдат преодолени проблемите с уплътняването и неравномерното загряване. Освен това инженерите работят по усъвършенстване на запалителната система, но точно в каква посока не се посочва. Знае се, че двигателят ще използва технологията SkyActiv на Mazda, която сваля потреблението на гориво - ахилесовата пета на роторните двигатели.

Mazda е единствената марка, която има традиции при дългогодишното използване на роторни двигатели. Първият автомобил Mazda с такъв мотор е произведен през 1968 г. Той носи означението R100, но става известен като Familia Presto Rotary. Мощността му е 100 коня.

Последните серийни автомобили с такъв двигател са спортните автомобили Mazda RX-7 и RX-8. С подобни мотори бяха повечето концепти през последните години.

От скоро вървят и преговори между Mazda и Audi за съвместни разработки на ванкелови мотори. Всъщност родител на роторния двигател е немецът Феликс Ванкел, който прави такъв мотор съвместно с NSU (компания свързана генетично с Audi).

Тагове: SkyActiv
0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 26 rate down comment
    до Швабензи Боклукен ( преди 13 години )
    Миризлив, я виж коя марка печели последните 4 години приза за кола с най-малко дефекти. Миризлива циганко ти всъщност си го чел и знаеш това е Ауди. Толкова по-въпроса с дефектните Аудита. Ауди да не е фирма Хюндай с евтини пластмаси и на третата година да не могат да минат технически преглед. Миризлив не си вади изводи за Ауди от на баща си Хюндая.Не сравнявай несравними неща.Предполагам че не е лесно да буташ всяка сутрин корейската щайга и да бягаш *** от срам и страх всеки ден ама свиквай
  • #16
    20 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    имах един колега бе карал такава в щатите докато бил. бе я купил на 200к мили и и бе навъртял още 100к за няколко години. сигурно е горяла масло. каза че бензин горяла 12-15 но нищо по нея не се разваляло. само едно копче за свяляне на страничното стъкло сменил. за мен нормалните мотори се развиха доста и мазда колкото и да опитва в нормално приложение няма да ги бие. но като рейндж екстендър има бъдеще - много малък и лек е тоя мотор.
  • #15
    14 rate up comment 2 rate down comment
    АРЕ СЕГА ( преди 13 години )
    някой с такъв двигател да каже нещо по въпроса!????
  • #14
    19 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    аз мисля че мазда спечели ле ман точно с роторен мотор. а патента на германеца първо го купува GM за 50мил $. само че се отказват защото не могат да решат разни проблеми - уплътняването и разхода на масло. японците за сега се справят добре. но принципно тоя мотор не може да постигне такова разширение и е с по ниско КПД, колкото и да са му малки инерционните сили. за екстендер става защото е малък и лек- ауди не са ***
  • #13
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ако търсим кой е измислил ванкела , а после коя автомобилна марка използва първо ванкелов двигател серийно производство ще забележим, че няма японци, а е пълно с немци. *** то гугъл е много мъчен за ползване :)))
  • #12
    12 rate up comment 12 rate down comment
    до: W12 ( преди 13 години )
    пак питам какво са постигнали мазда с този мотор ?какво ?---------------------------------------Погледни с какво Мазда печелят 24 часа на Льо Ман и тогава се прави на умник!
  • #11
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Mi kupi si s Vankel be,nali e mnogo hubav, ubitak!
  • #10
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Германише Боклуцише ( преди 13 години )
    Мерцедес C 111-II е бил прототип на фирмата с Ванкелов двигате още през 1970Ти статията чете ли я?Мазда са пуснали първата си кола с такъв двигател 68г.Швабето хем са закъснели, хем са видели, че е голяма лъжица за техните уста хахахахха и .....ми то не може.....ама хората го правят още.
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Mazda da se stiagat, i da puskat novata 6, 4e im se *** mamata s tezi Fordove.
  • #8
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ауди отново имат интерес към този тип двигатели, поради простата причина, че ще го ползват като генератор (тоест ще одължава пробега на А2 електричката). Ванкеловият двигател е ефективен при високи обороти, а при ниски има значителен разход на масло и гориво. При високите обороти имат проблеми с прегряването, но ефективността е по-висока заради по ниското съпротивление ( при въртенето). Най- ефективното гориво за ванкеловите двигатели е газта, което е още един плюс ( по малко емисии и по еко).